Apua, mitä teen tulevan lapsen isän kanssa!

  • Ketjun aloittaja epätietoinen0109
  • Aloituspäivämäärä
E

epätietoinen0109

Vieras
Hei,

päätin aloittaa uuden keskustelun ja katsoa jos saisin jotain järkevää apua täältä, läheiset kun eivät oikein ole osanneet auttaa. Minulla on sellainen tilanne, että seurustelin ihanan miehen kanssa ja puhuimmekin että voisiko lapsi olla tervetullut, no päätimme, että on ja e-pillerit jäivät pois. No pamahdin sitten heti raskaaksi ja sitten se elämä muuttui. Miehelläni on entisen kanssa jo siis yksi lapsi ja sain tietää siinä muutaman kk päästä tietää, että mieheni olikin entisensä kanssa touhunnut koko ajan selkäni takana ja saimme riidan aikaiseksi ja mies muutti takaisin entisensä luokse viettämään onnellista perhe elämää, mies ei ollut juuri halukas tänne päin hoitamaan mitään. No vaihdoin puhelinnumeroni ja kaikki ja jatkoin elämääni ilman häntä ja annoin asian olla. No mies otti yhteyttä sähköpostitse ja asiat muuttuivat, annoin mahdollisuuden kun on yhteinen lapsi tulossa ja tarvisin tukea. No mies muutti luokseni ja jätti entisensä täysin omaan arvoonsa, poikaansa näki kyllä ja hän oli useasti meidän luona. Meni pari kk ja sain tietää ettei entinen tyttöystävä tiennyt minusta eikä raskaudestani mitään, eikä poika ollut puhunut että on meidän luona eikä hänelle ollut kerrottu raskaudesta vielä. No sain tietää että parin kk aikana kun elämämme oli aivan täydellistä ja mies huomioi minua ja teki tulevan lapsemme eteen kaikkensa että on sinäkin aikana käynyt touhuilemassa entisensä kanssa makuuhuoneen puolella. Se loukkasi niin paljon että pakkasin tavarat ja annoin sen lähteä ja hän palasikin entisensä luokse ja on nyt elänyt sillä taas ihan täydellistä perhe elämää eikä voi vastata minulle puhelimeen eikä viesteihin, mihinkään, olen jo loppu suoralla raskaana ja kohdunsuukin auki jo ja laittanut hänelle viestiä että nyt tulee tiuhaan tosi kipeitä supistuksia, niin mies ei vastaa yhtään mitään mihinkään ja välillä sanonut että tuun joku päivä jutteleen. Asioista ei olla mitään puhuttu eikä hän suostu puhuun, sanoo vain en tiedä ja en osaa sanoa ja asia on jäänyt sitten täysin epätietoon että mitähän elämällään tekee, ei suostu puhumaan. Hänen poikansa ei tiedä raskaudestani eikä mielestäni kuulemma saakaan tietää ja entinen tai nykyinen naisensa ei ole halukas mihinkään, ei varmaan edes mies saa olla yhteyksissä minuun ja miehen vanhemmat kun ovat kuin parhaita ystäviä entisensä kanssa niin ovat sanoneet ettei heille tule toista lapsenlasta ikinä kylään ja asia ei siis liiku mihinkään kun en heidän elämästään tiedä mitään eikä mies vastaa eikä puhu, mitä minun pitäisi tehdä ?? unohtaa koko idiootti mies vai antaa sen olla osa lapsen elämää ehkä jos rupee kiinnostaan kun lapsi syntyy ? olen ihan hukassa ja ahdistaa ja ressaa joka päivä ja nään kauheita unia asiaan liittyen. Olen nyt viimesilläni raskaana ja ollut ihan täysin yksin ja epätietoisuudessa mitä tapahtuu, en oikein pääse jatkamaan elämää.
 
Ei tähän voi muuta sanoa kuin että unohda koko tyyppi. Vaikeata varmasti on, kun tulee lapsi, mutta jos näkisit kirjoittamasi ulkopuolisen silmin.. En nää muuta vaihtoehtoa. Itse en antaisi koskaan anteeksi uskottomuutta. Aika epäkypsä taitaa olla kyseinen mies. Kyllä sä pärjäät vauvan kanssa kahden paremmin kuin tuollaisessa sekametelisopassa.
 
Minunkin neuvoni on, että unohda koko tyyppi. Älä anna hänen tulla sotkemaan sinun ja lapsesi perhe-elämää ja sekoittamaan ajatuksiasi toistamiseen kerta hän on noin epätasapainoinen ihminen. Hyvin pärjäät varmasti ilman häntä. Voimahali!
 
Kiitos vastauksista, helppoa tämä ei todellakaan ole, vaivaa mieltä joka päivä. En kumminkaan haluaisi viedä lapselta isää, mutta en tiedä onko tuollaiselle järkeä antaa minkäänlaisia mahdollisuuksia osallistua meidän elämään, voi olla että saisimme paremman elämän ihan täysin ilman häntä. Hän sanoo että haluaa osallistua lapsen elämään ja hän on ihan samanlainen poika hänelle kun nykyinenkin, mutta sitten kun ilmoitan että olen sitä mieltä että parempi ettet osallistu mitenkään meidän elämään, niin hän toteaa vain, että selvä. Eipä siis kovin kiinnosta.
 
epätietoinen0109: unohda koko äijä. Kyllä pärjäät paremmin yksin pikkasen kanssa,siihen saat tukea kyllä.Jos toiset isovanhemmat jo kieltää tulevan olemassa olon niin ei näkökannastani katsottuna ole oikeutettuja myöhemmin kontaktiin.Nyt nautit tulevasta synnytyksestä ja ensi hetkistä tulokkaan kanssa ja unohda mies,vaikka sattuu.


Voima halit täältäkin ja kyllä kaikki menee hyvin.
 
Kiitos paljon! Jotenkin helpottavaa saada tuntemattomiltakin mielipiteitä. Ei ole ollut helppoa jäädä yhtäkkiä kuin nalli kalliolle yksin tämän kaiken kanssa, mitään ei olla miehen kanssa puhuttu, olen yrittänyt ja vastaus on en osaa sanoa.
 
Voi surku :sad001 Tämä isä-asia on minunkin osaltani hankala, enkä osaa neuvoa mikä olisi parasta sinun kohdallasi. Itse tulin raskaaksi e-pillereiden pettämisen johdosta miehelle jonka kanssa minulla on ollut jo parin vuoden ajan jonkinlaista peliä. Heti kun kerroin miehelle olevani raskaana hän palasi exänsä luokse, ja sanoi ettei halua olla missään tekemisissä lapseni kanssa. No surullista on se, että lapsi tulee kasvamaan ilman isäänsä ja mitä minä lapselle kerron sitten kun hän on siinä iässä että alkaa kyselemään isän perään ja vaatimaan tietoa. En viitsisi valehdellakaan, mutta minun päätöksestäni tämä "vahinko" nyt syntyy ja koska lapsen isällä ei ole ollut minkäänlaista vaikutusvaltaa päätökseeni (olen siis todella itsekäs) niin tähän tilanteeseen on nyt sopeuduttava. Minusta olisi ollut oikein, että isä ja lapsi olisivat ihan vaikka vaan muutaman kerran tavanneet tai että olisin voinut näyttää lapselle isänsä kuvan ja kertoa millainen hän on. Mutta mies ei missään tapauksessa halunnut lapsen saavan KOSKAAN tietää hänen olemasta olostaan.
 
Noi on kyllä hankalia asioita, itse jos olisin sen exän tilanteessa niin patistaisin miehen hoitamaan velvollisuutensa ja pitämään huolta tulevasta äidistä ja lapsesta kaikintavoin ja että voisimme jotenkin yhdessä sopia asioista tai jos miestä ei kiinnosta niin miettisin itte haluanko sellaista miestä elämääni joka voi olla näin välinpitämätön omaa lasta kohtaan, oli se sitten tulossa tähän maailmaan kenen kanssa tahansa. Itse en pystyisi katsomaan tuollaista sivusta, mutta idiootteja on näköjään joka lähtöön. :/
 
Tuo on niin kauheata ja idioottimaista ja vastuuntunnotonta!! Unohda koko mies aivan kokonaan ja jätä omaan arvoonsa, vie kaikki oikeudet ja älä vastaamihinkään, lapsi ymmärtää joskus ja päättää ottaako yhteyttä biologiseen isään vai antaako olla jos oot löytäny miehen joka on sen kasvattanut kuin omansa. Minulla on meinaan pelottavasti ollut samanlainen tilanne.. Hirveetä kuulla että on sattunut toisellekin, siinä oli kyllä keräämistä itsessään ja tarvi kaikilta paljon tukea, voimia!! Minä jätin miehen kokonaan, mies ei vastaillut mihinkään ja päätin unohtaa, tiesi että synnytys voi käynnistyä koska vain, en ilmoittanut kun lähtö tuli ja mies kysyin tasan laskettunapäivänä kuinka voidaan, lähetin viestin ja kuvan missä oli päättämäni nimi mun sukunimellä ja muut tiedot ja hyvin menee kiitos kysymästä, sit alkoi pommitus ja olisi halunnut nähdä mutta en antanut, sitten se loppui enkä ole miehestä kuullut mitään ja nyt minulla on uus mies joka kasvattaa lasta kuin omaansa ja meille on yhteinen tulossa, onneksi olin vahva ja pystyin siihen! Kaikki on paremmin kuin hyvin ja kun olen kuullut miten miehellä ja hänen nyky/entisellään menee niin se on jatkunut samanlaisena on off olemisena ja sellainen on kamalaa ja epäkypsää sekä pilaa useamman elämän, se ei ole onnellista elämistä yhdessä eikä tasapainoista ja lapselle jää siitä traumoja, tsemppiä ja voimia! Pää lujaksi ja jätä se omaan arvoonsa pilaamaan niiden elämää ja pelasta omasi! Siihen menee hetki ja on vaikeita mutta on sen arvoista, kokemusta on!

Niin ja edellinen kirjoittaja sinun jälkeesi vaikuttaa hieman sekavalta ja epäilyttävältä ??
 
Samaa mietin kuin Tähti12 tuosta kirjoittajasta.. On vasta viime yönä liittynyt tänne foorumille...?
 
Hieman itsekin rupesin ihmettelemään!

Tänään on minullakin jo hieman olo helpottunut kun rupee tekemään päätäksiä niin pääsee jatkamaan ja keskittymään täysillä tulevaan pikkuiseen!:Heartred hänelle olen jo kaikki tarvittavat hankkinut.
 
Epätietoinen0109:

Joko olet saanut taiva linnut Äippäpakkauksen? Ja mulle ainakin joku sanoi,että shoppailu pistää ajatukset pois huonoista hetkistä kun pikkaselle hankkii kaikkea kivaa.
 
Äitiyspakkaus on tullut jo aikoja sitten ja on helpottunut olo kun kaikki jo valmiina kun olo rupee olemaan jo tukala ja yksin pääosin kaikki pitää tehdä.
 
Takaisin
Top