apua ensimmäistä yrittävälle :)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nenzku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nenzku

Vasta-alkaja
tosiaan avopuolisoni kanssa ensimmäistä lasta ollaan nyt yritetty puolisen vuotta, ja testejä on tullut tehtyä monta kyyneltä on vuodatettu negatiivisen tuloksen takia, viimeksi siis tein testin kun edelliset kuukautiset oli myöhässä jo 8 päivää ja negatiivinenhan se oli ja kahdenpäivän kuluttua ne sit jo alkoikin. mutta nyt on jo 11 päivää myöhässä vaan en ole testiä tehnyt, olen noin kahden viikon aikana huomannut aikamoista turvotusta vatsassa ja varsinkin alavatsa on semmoinen pinkeä. sen lisäksi avokkini on huomautelut minulle kuinka herkästi minä valitan ihan normaaleista hajuista mm.avokin partavedestä, dödöistä ja jääkapista tulevasta hajusta. sen lisäksi en ole pystynyt syömään jauhelihaa,tonnikalaa, homejuustoja enkä kalaa vaikka normaalisti ne on suurta herkkua, jotenka ihmiset jotka olette viisaampia kuin minä kertokaa voisinko olla raskaana vai olisiko tää jotain muuta ja mitä se sitten on jos on jotain muuta?? 
 
Testillähän se selviää. Muistan hyvin nuo ajat, kun oireita mietiskelin ja listailin, kun menkkoja ei kuulunut. :) Usein kuitenkin ne alkoi, kun kerran eivätpä alkaneetkaan, vaikka toivon olin jo melkein menettänyt. Joten ei voi tietää, vaikka olisitkin raskaana, mitään muuta en keksi. :)

Peukut pystyyn ja kerrohan, kun olet testin tehnyt!
 
Joo ei noista oireista voi varmaks mitään päätellä, koska sitä osaa itelleen kehitelläkin vaikka minkälaisia oireita, jos haluaa. Näin ainakin kävi itselläni. Sit kun olinkin raskaana niin mitään ihmeellistä en huomannu ennen kun seittemännellä viikolla, jolloin alkoi kova pahoinvointi ja päätin tehä sen takia testin. Mut suosittelen minäkin tekemään tuon testin. Toivottavasti nämä oireet viittaisivatkin nyt siihen raskauteen :) Kerrohan sitten miten kävi?
 
Niinhän se valitettavasti on, että jos tarpeeksi kauan miettii "onkohan mulla nyt aamupahoinvointia, kyllä mua nyt vähän kuvottaa, kyllä mulla varmaan on nyt vähän paha olo" niin kyllä siitä sitten vaan paha olo tulee, vaikka raskaana ei olisikaan. Eli ihmisen psyyke saa kehitettyä niitä fyysisiä oireita helpostikin, vaikka raskaana ei olisikaan. Saahan miehetkin "raskausoireita", vaikka eivät ole raskaana ;) Joten ainoa varma konsti on tehdä se testi ja katsoa, montako viivaa tikkuun tulee.
 
En ole koskaan ollut niin varma pian alkavista megakivuliaista menkoista kuin juuri ennen plussausta, mulla oli elämäni pahimmat pms-oireet: kohtu kramppaili kuin pillastunut rodeohärkä ja mieli oli mustaakin mustempi.

Ennen raskautumista olin useasti onnistunut kuvittelemaan kaikenlaisia raskausoireita, mutta tullessani raskaaksi ensimmäiset oireet ilmenivät pahoinvoinnin merkeissä viikolla 7.

Tee se testi testi, niin saat varmuuden :) Plussatuulia!!
 
Takaisin
Top