[PARSEHTML]Ei nyt ihan samanlaisia kokemuksia, mutta mullakin aika suurisuinen (kertoo siis monet asiat eteen päin sukulaisille) ja vouhottava anoppi. Tai ei se enää niin paljon vouhota, kun yks kerta, kun oltiin miehen kanssa leffassa ja tyttömme oli anopilla hoidossa, niin anoppi hoiti tyttöä toisin kuin oli neuvottu ja siitä tuli sitten aikamoinen vääntö, mutta hyvä tilaisuus mulle purkaa kaikki, mikä oli harmittanut. Ehkä anoppi oppi siitä jotain. Ehkä mäkin opin, ainakin sen, että näihin asioihin ei oikeasti auta muu, kuin sanoa suoraan miltä tuntuu. Se on mun neuvo sullekin. Vaikeeta se välillä on. Varsinkin kun tiedän, ettei mun anoppi tarkoita mitään pahaa ja veti aikamoiset herneet nenäänsä, kun sanoin, että minä hoidan lapseni eri tavalla kuin hän on hoitanut omansa. Ja multa voi kyllä kysyä ihan suoraan miksi teen jotkut asiat niin kuin teen. Mulla on hyvin usein niihin perustelut. <br />
<br />
Tulevat isovanhemmat usein "sekoavat" joksikin aikaa. Ja oma äitini yritti ruveta mua holhoomaan vähän liikaakin raskausaikana. En olis muka saanut loppuraskaudessa mennä yksin kävelylenkille :D Jos vaikka synnytys käynnistyy. Hei haloo! Mulla oli puhelin joka kerta mukana.<br />
<br />
Mitä tuohon asuntoonne tulee, meillä on vielä pienempi kaksio ja hyvin pärjätään kaksi aikuista, vauva ja kaksi kissaa. Ahdasta on, siitä ei mihinkään pääse, mutta juuri eilen mietin, että jos ei ennen seuraavaa raskautta päästä tästä muuttamaan mihinkään, niin eiköhän tänne toinenkin lapsi mahdu. Vähän järjestelyähän se vaatisi. Se on ihan TEIDÄN OMA ASIA missä haluatte asua. Ei pieni vauva tarvitse paljon tilaa, vaan ihan jotain muuta.<br />
<br />
Se, missä ristiäiset pidätte, minkälaisia vaatteita haluatte lapsellanne pitää, mikä sukunimeksi jne. on myös teidän päätettävissänne. Ehkä tämä on teidän hyvä tilaisuus näyttää anopille, että olette aikuisia ihmisiä, jotka päättävät asioistaan itse. Ja anopin hyvä tilaisuus suhtautua siihen hyväksyvästi, niin kuin aikuinen ihminen. Kannaattaa vaan ajoissa sanoa noista asioista, etteivät patoudu ja sitten purkaudu holtittomasti, kun mitta tulee totaalisen täyteen.[/PARSEHTML]