Minkä ikäisistä lapsista on kyse? Jos oma äitini tai anoppini estäisi perheemme Facebookista, minä varmaan estäisit fyysiset tapaamiset... Tosin pystyyhän siellä facessa estämään ihan vain tiettyjen kuvien tai päivitystenkin näkymisen.
Itse en ole kovin tiukka vauvakuvien suhteen. Sen sijaan kun lapsi/lapset kasvavat, en halua julkaista kuvia koska ovat jo helpommin tunnistettavissa vanhempanakin.
Itse menin Faceen hyvin "myöhään". Mietin pitkään, haluanko sellaista sähköistä sormenjälkeä itsestäni. Toisaalta omistan kanta-asiakaskortteja, käytän Googlea ja luen sivuja, joissa on evästeitä. Ja olen kirjautunut mm. tänne. Näiden perusteella voidaan luoda aikamoinen profiili...
En usko, että lapseni jäävät sosiaalisen mediaan ulkopuolelle kun kasvavat. Pikemminkin joudun itse pitämään heitä siitä erossa mahdollisimman pitkään. Suurempi pelko kuin satunnaiset kuvat, on se että lapset tekevät typeryyksiä (mikä on ihan normaalia nuorille ihmisille, aiemmin ne vaan jäivät yleensä päiväkirjan syövereihin tai kavereille tietoon), ja jos se tapahtuu netissä, siitä jää ikuiset jäljet.