Anopin suusta totuus kuuluu? :)

Satru

Sukkela juttelija
Tänne voi laittaa meidän rakkaiden anoppien/appien/vanhempien suusta päässeitä sammakoita.

Mulle tuli heti mieleen yksi : likan syntymästä oli kulunut puoli vuotta kun anoppi kiikutti mulle paitaa ja sanoi: mä kaivoin sulle kaapista tämmöstä xl-kokoisen paidan kun oot vielä lihava, etkä laihtunut nopeasti synnytyksen jälkeen! Voitte ehkä uskoa että olin sanaton..
 
Satru. Sulla on varmaan maailman paras anoppi..höhöööö. .
 
Muokattu viimeksi:
Citrus: kyllä hänelläkin hyvät puolensa on, on auttanut meitä usein, mutta välillä kyllä kiehuttaa noi sammakot mitä suusta pääsee. Nyt taas on alkanut nimi valinta painostus kun pitäis hänen mielen mukaan valita nimi. Meni kauan ennen kuin hyväksyi tytönkään nimeä. Ei annettu nimeksi sitä mitä hän halusi. Koville siis välillä ottaa kun ei saa mitä haluaa.
 
Mulla on ollut ihana anoppi. Hoiti paljon esikoista. Nyt on jo niin pitkälle edennyt muistisairaus, että sen vuoksi puhuu mitä sattuu. En siis voi ottaa niitä letkautuksia henkilökohtaisesti, koska tiedän että ne johtuu sairaudesta. Mutta kaikenlaista kummallista se on alkanut höpötellä :sad001
 
Se on totta, dementikot laukoo kaikkea mitä ei tarkoita ja yrittävät sanoa jotain, niin sanovatkin ihan muuta. Itse dementikkojen kanssa työskenneltyäni olen kyllä saanut monta iloistakin hetkeä heidän kanssaan kun ovat laukoneet minusta itsestä kaikenlaisia juttuja (eikä nyt ole mistään ivallisesta nauramisesta kyse, vaan naurettu on vanhuksen kanssa yhdessä)..mutta joo, ne ei ole tarkoituksen mukaisia sanomisia. En minkään omaa anoppiani pahana pidä, hän ei vaan osaa pitää sammakoitaan sisällään, vaan sanoo mitä sylki suuhun tuo eikä selvästikään tajua, että joku saattaa loukkaantua niistä. Ensi viikollakin hän ottaa tytön hoitoon niin että minä saan ihan omaa aikaa..eli mumminhommat on sillä lailla kunnossa :) Mun omaa äitiä epäilen, että hänelläkin on joku muistisairaus kun on alkanut käyttäytymään todella oudosti eikä tunnu pitävän itsestään huolta..
 
mun anoppi elää selkeästi uudestaan omaa äitiyttään ja kaikki on niin "ihan kuin Janne" pienenä:mad: mua niin ärsyttää kun "ihan on samanlainen kallon muoto kuin Jannella" "silmät on ihan kuin isällään" " Jannellakin oli tuollaiset kantapäät" " ihan on samanlainen vartalo kuin Jannella pienenä" "Jannellakin oli oireettomat korvatulehdukset" "kyllä Jannellakin oli jo hiuksia 2 vuotiaana"...voihan se olla että tällä lapsella on vain yksi vanhempi,JANNE nimittäin! :shifty:
Mutta mummon hommat hoitaa meilläkin mallikelpoisesti,silloin kun on täällä eteläsuomessa,siitä ei voi valittaa :)
 
Eevis: tuokin kuulostaa hyvin tutulta. Kaikki taidot ym. opitaan isältä. Eilen taas kyllä tuli varmaan pari harmaata hiusta lisää. Oltiin kaupassa ja anoppi siinä näytti poliisiautoa, että arvaa onko tämmönen jo hankittu, mutta se ei ole Ilonalle! Ilona saa vaan nukkeja yms. Ja sitten hiekkaleluista, traktorit ym. ne ei ole sitten Ilonalle. Mä en niinku tajua tätä sukupuolijaottelua, se elää jossain 70-luvulla? Mä leikin lapsena nukeilla kun ei osteltu mulle autoja. Sen sijaan mun vanhimmat lapset, esikoisella oli autoja (vaikka on tyttö, kauheeta!), mutta ei ollut kiinnostunut niistä, sen sijaan poika sitten oli kiinnostunut8 Mutta annettiin kaikenlaisia leluja, ei vaan sukupuolirajoitteisesti). Tyttöä ei kiinnostanut nuket eikä varsinkaan barbit, mutta eläimet sitäkin enempi ja tänäkin päivänä on tosi eläinrakas ihminen. Anopilla on varmaan joku pelko persiissä että näistä lapsista kasvaa kieroutuneita (nämä kaksi nuorimmaisellahan on siis eri isä ja siis eri mummokin), jos tyttö leiki tyttöjen leikkejä ja poika poikien. Ja mitähän se sitten on, jos vaikka toisesta tulisikin lesbo ja/tai homo?! Ihan varmaan syyttää mua siitä kun ei ollut vaaleanpunaiset -tai siniset vaatteet päällä! Huh, tulevaisuutta odotellessa..:bored:
 
Kyllä joka lapsella pitää olla nukke ja auto. Tää on mun mielipide! :D
Eipä ne pikkumuksut vielä osaa sanoa mikä on tyttöjen tai poikien lelu. Ne leikkii kaikella mahdollisessa ja nimenomaan leikkiessä harjoitellaan ja työstetään ymmärtämään ympäröivää maailmaa.
 
Niin ja jos tyttö leikkii autolla niin mitä se haittaa? Tai poika nukeilla.. turhaa möykkäämistä tyhjästä. Saa nähdä paheneeko tämä tästä vai loppuuko jossain vaiheessa. Mies on äidilleen monta kertaa sanonut asioista, mutta tuntuu tekevän/sanovan asioita jo ihan vaan kiusatakseen.
 
Muokattu viimeksi:
Niin, ajaa naiset autoakin, et ihan loogistahan se on jos tyttö haluaa leikkiä autoilla. Meidän prinsessa leikkii autoilla, star wars miekoilla, nukeilla ja eläimillä sekä pehmoleluilla ja littles pet shop eläinhahmoilla. Koeta Satru kestää :thumleft
 
Meidän poika tykkää käsilaukuista. Sitä vanhemmat ( ja joskus mun mieskin) jaksavat naureskella. Ite oon vähän enempi sounot, tän ikäiset nyt vaan tykkää tutkia äidin tavaroita ja matkia.
 
Meilläkin tytöillä on autoja ja kulkuväline kirjoja. Paljon katsellaan ajoneuvoja myös vaunulenkillä. Jos lapsi pitää jostain, niin sitten pitää :) pitäähän sitä saada tutkia, leikkiä ja tutustua :) Tällä hetkellä autot ja koirat ovat "se juttu".

Toki nuo tykkäävät tyttöjen "hepeneistä" & aina pitäis olla mekko päällä. Yhtenä päivänä olisivat halunneet laittaa hameet päälle ulosmentäessä...siinä sitten "väännettiin"... :p

Phuh..huomenna anoppilaan....:hungover:
 
Näin off topiccina täytyy sanoa, että se on kyllä äärettömän suloista kun nämä taaperot tulee tietoiseksi itsestään ja ulkonäöstään! :happy: Meillä poika oli niin ylpeä kun sai tennarit jalkaan ja aurinkolasit päähän. Katseli peilistä itseään ja oli polleana kun kehuttiin kuinka tyylikäs hän on! Aiemmin repi arskat vaan päästä, eikä ymmärtänyt niiden merkitystä ollenkaan.

Anoppi kävi just asumassa meillä parin päivän ajan ja oli kyllä niin suureksi avuksi etten voi sanoa mitään pahaa tähän rakoon.:signs001
 
Takaisin
Top