Allergia

malin

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei onko täällä ketään jolla ennestään lapsia jotka olisi allergisia?

Mun nuorimmainen tyttö on moniallerginen ja vaikka täyttää kohta 2 niin edelleen on hyvin rajattu ruokavalio ka heti jos saa vähänkään väärää ruokaa niin valvotaan monta yötä ja nyt mulla pelko että miten jaksaa jos tukeva lapsi on yhtä vaikea allerginen ja huutaa ensimmäisen vuoden yötä päivää..
 
Mulla tähän allergia -asiaan viitaten, kuinka monella puhjennut allergioita/atopia raskauden myötä?

Olen itse lapsuudessa kärsinyt atooppisesta taiveihottumasta ym, joka oli kuitenkin hallinnassa ja katosi sitten itsekseen, nyt ilmestyi viime viikolla (nyt rv8+4) vasempaan yläluomeen atopialäntti, mikä kutisee ja kirvelee vallattomasti. Myös iän myötä olen allergisoitunut muutamalle eri lääkkeelle, saanut neurologisia oireita rokotuksesta ja uusimpana viimekesäinen ampiaisenpistos mikä aiheutti laajan nokkosihottuman. Influenssarokotetta en sattuneesta syystä ottanut, silmän ihoa hoidan toistaiseksi öljyllä, vkonloppuna haen Ruohonjuresta shea-voita kokeiltavaksi ja täytynee toivoa, että ampiainen ei pistä kesällä.

Muilla mitään vastaavaa? Etenkin tämä atopia -aihe kiinnostaa.
 
malin, meidän poika oli ensimmäisen vuoden moniallerginen ja sitä huutoa riitti! Nyt on 3v ja kaikki ruoka-aineet käyvät jo. Siitä huolimatta pelottaa, onko nyt ensimmäinen vuosi samanlaista taistelua ja epävarmuutta :sad001
 
Meillä oli esikoisella refluksioireinen maitoallergia, mikä väistyi vuoden ikään mennessä. Nuorempi on ollut enemmän allerginen, suolioireita on tullut vaikka mistä ja iho-oireita joistakin ruuista tai kemikaaleista. Nyt ikää tulee vuosi ja näyttää, että ruokavaliota saadaan laajennettua jo aika hyvin.
 
Takaisin
Top