Alle 12-vuotiaiden koronarokotukset

Olisin ilmoittanut, mutta ei ole aikaa, kun ei asuta enää niinkään tutkimuskeskuksen vieressä. Yhtä lasta ei olisi otettu mukaan perussairauden vuoksi.

En voi ilmoittaa lapsiani rokotetutkimukseen, koska tutkimukseen otetaan vain perusterveitä lapsia.

Lapsilleni otetaan koronarokote heti kun se on heille saatavilla, koska lasteni perussairauden takia korona on heille vaarallinen. Aika ironista, että yksikään lapsi, joka koronarokotuksen oikeasti tarvitsisi, ei voi sitä rokotetutkimuksen kautta saada.

Tää nyt vähän sivuaa aihetta mutta...

Mä olen itse sitä mieltä, että jossain vaiheessa pitäisi alkaa pystyä luottaan koronarokotteeseen. Musta on sydäntä särkevää, kun sosiaalisessa mediassa ihmiset levittää tietoa mahdollisista haitoista ja perättömistä epäilyistä. Mä luottaisin ennemmin lääkäreihin, virologeihin ja tutkijoihin kuin lähihoitajiin ja sairaanhoitajiin joilta olen paljon epäilyksiä kuullut.

Suuri osa sosiaali - ja terveysalalla työskentelevät ihmiset ei tiedä viruksista ja niihin liittyviä asioita lähellekkään sillä tasolla kuin sitä elämäntyökseen tutkivat ihmiset. Minua ihan suututtaa kun joku henkilö vetoaa olevansa sairaanhoitaja ja tietävänsä tarpeeksi opastaakseen muita rokotteen turvallisuudesta ja haitoista.

En halua loukata ketään, mutta eikö meidän yhteiskuntana pitäisi jo pikkuhiljaa alkaa ajatella yhteistä parasta eikä keksiä uusia mahdollisia kauhuskenaarioita?

Luuleeko jotkut todella että sikainfluenssapiikin jälkeen rokotteita väsättäisiin hätäisesti huterin perustein?!

Jos mulla olisi isommat lapset ja asuttaisiin lähempänä niin ehdottomasti osallistuisin tutkimuksiin! Tää tehdään yhteiskunnan ja maailman parhaaksi.

En ilmoittaisi. Meidän perheestä ei ole ketään koronarokotettu, niin kuin ei aikoinaan piikitetty sikainfluenssarokotettakaan.

Sitten kun mukula on tarpeeksi vanha että voi itse päättää, niin voi ottaa rokotteen jos haluaa.

Tää nyt vähän sivuaa aihetta mutta...

Mä olen itse sitä mieltä, että jossain vaiheessa pitäisi alkaa pystyä luottaan koronarokotteeseen. Musta on sydäntä särkevää, kun sosiaalisessa mediassa ihmiset levittää tietoa mahdollisista haitoista ja perättömistä epäilyistä. Mä luottaisin ennemmin lääkäreihin, virologeihin ja tutkijoihin kuin lähihoitajiin ja sairaanhoitajiin joilta olen paljon epäilyksiä kuullut.

Suuri osa sosiaali - ja terveysalalla työskentelevät ihmiset ei tiedä viruksista ja niihin liittyviä asioita lähellekkään sillä tasolla kuin sitä elämäntyökseen tutkivat ihmiset. Minua ihan suututtaa kun joku henkilö vetoaa olevansa sairaanhoitaja ja tietävänsä tarpeeksi opastaakseen muita rokotteen turvallisuudesta ja haitoista.

En halua loukata ketään, mutta eikö meidän yhteiskuntana pitäisi jo pikkuhiljaa alkaa ajatella yhteistä parasta eikä keksiä uusia mahdollisia kauhuskenaarioita?

Luuleeko jotkut todella että sikainfluenssapiikin jälkeen rokotteita väsättäisiin hätäisesti huterin perustein?!

Jos mulla olisi isommat lapset ja asuttaisiin lähempänä niin ehdottomasti osallistuisin tutkimuksiin! Tää tehdään yhteiskunnan ja maailman parhaaksi.

Ihan samaa mieltä!

(Itse pahan sikainfluensan sairastaneena voin vain todeta että sairaalassa maatessa ei kellään ollut enää kivaa. Sain tartunnan sellaisella paikkakunnalla ja sellaisessa elämäntilanteessa että tapasin/olin kontaktissa vain harvojen ihmisten kanssa. Silti se virus minut silloinkin 19-vuotiaana löysi. Ei siinä montaa päivää mennyt kun jouduin sairaalaan ja letkuihin kiinni. Oli lähellä ettei pumppu pettänyt kun kuume kiikkui 40-41 asteen paikkeilla useamman päivän ajan. Vanhempani, kämppikseni (asuin puolet ajastani vanhempieni luona, puolet kaverin kanssa), sisarukseni, poikaystäväni - kukaan muu ei sairastunut paitsi minä. Olin perusterve, nuori ja vastuuntuntoinen...ei mitään vaikutusta siihen kuinka ja miksi juuri minä sairastuin. Rokotteen sain parannuttuani suojaamaan mutaatioita vastaan.)

Takaisin