Minäkin pelkäsin koronaa raskauden vuoksi, ja viime viikolla sitten sairastuin, raskausviikolla 33.
Nyt uskallan kai jo sanoa että pahin on kärsitty ja elämä alkaa voittaa, olin paljon kipeämpi kuin muut lähipiirissä Omikronin sairastaneet. Alkoi pääkivulla ja kurkkukivulla, äkäinen virusflunssa. Yskiminen oli vaikeaa kun keuhkot on jo ahtaalla, vatsa aika ylhäällä. Pahimmat yskänpuuskat aiheutti aina lopuksi supistuksen ja aivastaessa meinasin pissata joka kerta housuun, ilmeisesti kroppa on jo omasta mielestään lähdössä synnyttämään. Kuumetta mulle ei noussut kunnolla missään vaiheessa vaikka palelikin, lämpöä korkeintaan 37,5. Henki meni ahtaalle nyt loppuvaiheessa, mutta siihen helpotti höyryhengitys/kuuma juoma joka irrotti sitä paksua limaa keuhkoputkista, ja yskimisen jälkeen oli taas helpompi hengittää.
Etsiskelin täältäkin kokemuksia Omikronista raskaana mutta en löytänyt, ehkä ne keskustelut käydään salaisissa ryhmissä. Kovasti kun mietitytti vauvan vointi kohdussa ja mahdolliset vaikutukset, vaikka kolme rokotusta onkin.
Multa hävisi nyt sitten hajuaisti ja tästä olisi kyllä ollut enemmän hyötyä alkuraskauden pahoinvoinnin aikaan
Jos onkin koronaa onnistunut välttelemään koko pandemian ajan, nyt sitä on niin paljon että suurella todennäköisyydellä sen nappaa. Mullakin oli töissä ffp2-maski ja oli järjestelyt etten altistuisi koronalle, ensimmäinen vapaaviikko ja tietysti sain sen mieheltä
Tämä Omikron ei ole niin iso riski edes meille loppuraskauden odottajille kuin Delta oli, minua se tieto ainakin hieman rauhoitti.