Alkuraskaus ja oireiden "aaltoilu" - apua!?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Kertokaas kokeneemmat; onko alkuraskaudessa (vkot 3-5) ollut muilla sellaista, että oireet menee ja tulee aaltoillen, esim. saman päivän aikana rinnat aristaa aamulla, sitten taas päivällä ei arista, ja illalla aristaa taas? Mulla on tämmöistä ja huolettaa ihan älyttömästi, tarkoittaako se sitä että kaikki on menossa pieleen. Oireet on muutenkin olleet tosi lieviä. Eka oire oli että vatsa meni viikoksi sekaisin ja väsytti, sitten hyvin, hyvin heikkoa kuvotusta välillä, rinnat ei kipeytyneetkään kellontarkasti viisi päivää ennen menkkoja kuten mulla aina normaalisti käy, vaan alkoivat aristaa tuolleen aaltoillen ja paljon lievemmin kuin ennen menkkoja. Kivutonta ruskeaa tuhrua on ollut parina päivänä ihan vähän, just siinä kohtaa millon menkkojen ois pitänyt tulla. Nyt menossa rv 4+6. Onko tuo oireiden aaltoilu siis normaalia vai tyssääköhän tämä raskaus ennenkuin ehdii kunnolla alkaakaan...?

Ihan normaalia, älä suotta huolestuta itseäsi. Suurimmalla osalla tuskin on edes mitään oireita noin varhaisilla viikoilla, tai ainakaan niihin ei osaa kiinnittää huomiota.
Totta kai raskauden keskeytyminen on mahdollista, mutta ei se välttämättä korreloi oireisiin vielä noin varhain. Tuhrutteluvuotokin on normaalia, sit jos kunnolla alkaa vuotamaan niin voi jo huolestua.
Toivotaan pieniä tarrasukkia matkaan :)

No en tiedä näyttääkö kovin lupaavalta... vuoto on vähän lisääntynyt tänään. Mietin oisko tää ns. kemiallinen raskaus. Työpäivän aikana tuli puolikkaan tamponillisen verran ruskeaa ja hiukan punaista joukossa. Kipuja ei tosin edelleenkään, vaikka mulla normaalisti on menkkojen aikana 2.-3. vuotopäivänä invalidisoivan kovat menkkakivut joista ei selviä ilman jatkuvaa Buranan syöntiä. Nyt ei satu yhtään, paitsi välillä hieman nipistelee alavatsaa. Oikea munasarja on painellessa aristanut viikon verran (huomasin kun kävin muista syistä lääkärillä joka paineli vatsaa), mutta hormonitoimintahan tunnetusti on semmosta palapeliä että lähdeppä tuostakaan nyt sitten mitään tulkitsemaan... Toista vuotta yritystä takana, lapsettomuustutkimuksetkin on jo käynnistetty, eka aika hormonipolille ois loppukuusta. 

-ap-

Takaisin