Alkuraskaus ja hiustenlähtö

När2blir3

Oman äänensä löytänyt
Ensimmäistä lasta odotetaan innolla. Nyt 5+2. Heti hedelmöyttymisen jälkeen alkoi raju hiustenlähtö. Olen lukenut että raskauden jälkeen alkaisi hiustenlähtö. Onko muilla tämmöisiä kokemuksia, jos on niin koska hiustenlähtö on loppunu vai onko? Onko tässä toivoa, tulenko kaljuksi? Hiuksia siis lähtee tupottain ja ovat ohentuneet paljon. Neuvolasta sanottiin että johtuu varmaan hormooneista.

Mulla oli esikoisesta ja näyttäs samaa oleva nytkin,että hiukset kukoistaa.Imetys sit saikin aikaan hirveen kaljuuntumisen.Mut hormooneistahan tuo johtuu.Toiset reagoi erillä lailla.

Toivottavasti tämä kääntyy ja hiukset rupee kukoistaa. Jos tänä jatkuu raskauden ja imetyksen olen varmaan peruukkia vailla :/

Mulla ei oo tuosta asiasta kokemusta. Hormonit tuntuu tekevän mitä ihmeellisimpiä asioita kehossa raskauden tai imetyksen myötä.

Täällä kohtalotoveri. Eilen suihkun jälkeen sain aikamoisen slaagin kun levitin muotovaahdon ja hiuksia jäi älyttömästi käteen..:eek:

Jotenki rauhoittavaa kuulla että on muitakin. Toivottavasti meillä tämä hiustenlähtö rauhoittuu. Mulla on niin pitkät hiukset että ne on vielä niin näkyvät joka puolella.

Täälä myös hiusten lähtöä.. tässähän tuntee olonsa aika hehkeäksi kun kaljuuntuu, naama kukkii ja atooppinen ihottuma myös helahti kasvoihin ;)

Mulla ollu edellisestä raskaudesta asti kauhia hiusten lähtö niin toisaalta toivon että tämä nyt helpottas tässä raskauden edetessä eikä olis ihan kalju sit synnärillä. :)

Muokattu viimeksi:
Tavallaan aiheeseen, mut mulla lähtee ripset?! Jo edellisen raskauden aikana huomasin, että vähän väliä jommassa kummassa silmässä ripset ihan harvat kunnes kasvoi takaisin, sillon vaan aattelin että kun käyttää ripsaria ja putsaa ja taivuttaa niin kärsivät siitä ja siksi tippuvat pois. Nyt vasta tajusin kun taas sama homma, että liittyykin raskauteen, koska koskaan aiemmin ei tällaista ollut ollut eikä myöskään raskauksien välissä... :O nyt on oo myöskään niin paljoa käsitellyt ripsiä kun kotosalla olen. kellään muulla tällaista?

Kyllä hiusten lisäksi mulla myös varisee ripset. Eli pian ollaan kaljuja ja ilman ripsiä. Todella kaunista :)

Kasvoi takaisin ehkä parissa viikossa ja sit lähti toisesta silmästä. Molemmista siis harveni monta kertaa raskauden aikana ja kasvoi takaisin, muistaakseni olivat aina eri aikaa harvat.

Mulla ei onneksi ripset ole tippunu ja riittää kyllä tää hiusten lähtö. Ajoittain lähtee ihan tuppoina irti ja sit välillä vaan muutamia karvoja. Mies kerran kysy että onko meillä käyny loira kylässä ku lattiat niin täynnä mun hiuksia. :D

Miten teidän hiukset. Mulla lähtee edelleen tosi paljon. Jouduin menemään leikkaamaan lyhyeet hiukset ku ponnari oli rotan häntä :/ tasaantuuko nää hormonit jossain vaiheessa?

Mullakin lähtee hiuksia edelleen normaalia enemmän. Koko ajan kasvaa kuitenkin uutta hiusta! Harja on ihan täynnä hiusta vaikka vasta tyhjensin hiukset roskiin... Olisko ne hormonit korkeimmillaan viikoilla 9-13 vai 8-12 et kuukauden päästä alkais jo helpottaan, kuten raskausoireetkin. Luulisin.

Mä kävin syyskuun alussa värjään hiukset kun ei sillon oltu vielä plussatestiä tehty. Nyt jo värit kovasti haalistuneet, voikohan raskaudesta johtua et värit ei pysy päässä. En kyllä odotusaikana aio värjätä, korkeintaan keskiraskaudessa otan uudet raidat. Mä kun jo uusia raitoja kauhistuin et kun on niin voimakkaat värit et jääkö juurikasvua raidoista mut ei huolta oo ainakaan enää!!

Voi pska mullakin lahtee hiukset paasta! Ei oo muutenkaan mitkaan paksut, niin tata nyt en todellakaan olis tarvinnut. Onko mitaan superruokia mitka auttais hiuksia? Viime raskaudessa mulla vaan paksuuntui ja voi paremmin kuin koskaan! :(

Mua aivan ahdistaa käydä suihkus ku joudun näkemään sen määrän mitkä irtoaa. Kampaajaki sanoi että aivan selvästi näkyy hiusrajasta että on ohentunut :/ toivon todellakin että tää rauhoittuu ton 12 viikkoon. Muuten en tiedä mitä teen.

Täälläkin lähtee tuccaa päästä, siks en käy enää suihkussa tai harjaa hiuksia! Ja nainen kuulemma kauneimmillaan raskausaikana :excited001

Takaisin