Alkuraskauden vuoto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja siniha_00
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Onko teillä ollut vuotoa alkuraskaudessa

• kyllä

Äänet: 12 54.5%
  • ei

Äänet: 11 50.0%

• Kaikki äänestäjät
    22
S

siniha_00

Vieras
Apua..
Olen siis viikolla 8 ja tämä on eka raskauteni.
Alkuviikoilla vuosi ruskeaa limaista vuotoa, joka sai minut jo säikähtämään, että onko tää nyt keskenmeno. no ei ollut, mutta eilen illalla vuosin runsaasti ihan puhasta verta, mukana oli pari hyytymää. Kuitenkin se tapahtui eilen illalla vain kerran, aamulla ei enää tullut mitään. onkohan raskaus mennyt kesken? mitä pitäisi tehdä? neuvola aika torstaina.

Alkuraskauden vuodot ovat tavallisia, joillakin merkki keskenmenosta ja toisilla täysin vaaratonta. Jos hermot kestävät, niin voit hyvin odottaa torstaihin asti, mutta jos haluat nopeampia vastauksia niin soita neuvolaan, miten teidän kunnassa on tapana toimia. Yksityiselle ainakin pääsee ultraan nopeastikin.

Monilla on tosiaan alkuraskaudessa vuotoa. Joskus se tarkoittaa keskenmenoa, mutta monilla se on vaaratonta. :) Mullakin oli jossain noilla viikoilla ja kaikki meni hyvin. Mutta kyllähän se säikäyttää, kun ei voi olla varma. Tsemppiä, toivottavasti oli ihan vaaratonta!

Yksi vaihtoehto on, että kohdussa on ollut kaksoset, joista toinen on mennyt kesken, mutta raskaus jatkuu yhden kanssa.

Ja tosiaan vuoto ei aina automaattisesti tarkoita mitään vakavaa!

Toivottavasti kaikki on ok. :)

Mulla oli aluksi ruskeaa vuotoa kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Sitten tuli veristä vuotoa, jossa isojakin hyytymiä aina rv12 asti. Kyllä taisi neuvolan tädin hermot mennä kun pari kertaa viikossa soitin itku kurkussa että TAAS tulee klimppejä.

Muista että stressaaminen ei ole hyväksi. Oikeastaan et voi tehdä asialle mitään, sitä vuotoa tulee tai ei tule eikä se välttämättä tarkoita keskenmenoa tai mitään muutakaan vakavaa.

Hei! Mä vuosin aika runsaasti alkuraskaudessa. Keskenmenoepäily oli aika vahva yhdessä vaiheessa. Niin vain kävi että vuoto lakkasi ennen ensimmäisen kolmanneksen loppua - vuodon syynä oli ollut kohdunsuun päälle hieman kasvanut istukka. Raskaus sujui normaalisti, istukan reunakin "nousi" pois kohdunsuulta ja synnytys meni hienosti. Terve potra vauva löytyy kotoa :)

Takaisin