Alkuraskauden ultraääni

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Choco
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Choco

Oman äänensä löytänyt
Ootteko ajatelleet menevänne alkuraskauden ultraäänikuviin? Tai oletteko jo käyneet? Millä raskausviikolla olet käynyt ja minkälaisia kokemuksia on ollut?

Varailin viikolle 7, toivottavasti silloin jo kuuluu sydänäänet ym.
Neuvolassa ensimmäinen ultraääni on vasta n. viikolla 12, joten varasin yksityiseltä aikaa. Haluan nähdä onko alkio kiinnittynyt oikein ja että muuten kaikki hyvin.

Useampaan otteeseen olenkin jo maininnut, että olen menossa myös ensi viikolla varhaisultraan, jolloin viikkoja 7 ja risat. Meidän kunnassa kaikille odottajille tehdään varhaisultra, joten ei tarvinnut mennä yksityiselle. Olin kyllä valmistautunut varaamaan yksityiselle ajan, koska halusin mahd. pian tietää juuri, että onko alkio oikeassa paikassa ja sulkea tuulimunan ja rypäleraskauden mahdollisuuden. Kaikkeahan voi vielä sattua tämän jälkeenkin, mutta edes osa peloista voidaan sulkea pois.

Minä kävin tämän viikon tiistaina kun viikkoja 6+2. Helpotti tietää että kaikki oli kunnossa; papu omalla paikallaan sydän sykkien [:D]. Viikotkin pystyi lääkäri heti kertomaan ja hän sitten katsoi kalenterista että laskettuaika olis 5.12. Suolainen hinta tosin oli Tampereen Terveystalossa n.175 EUR. Meidän kuntalaiset lähetetään samaan taloon ultriin joten ajattelin että saman talon käyttäminen ois jotenkin kätevämpää.

Mä varasin tänä aamuna alkuraskauden ultran viikon päähän, jolloin viikkoja 7+6... Mutta huomasin olevani niin malttamaton, että oli pakko siirtää ultra ylihuomiseen [:D] jolloin siis 7+1...

Täällä tullut pientä tuhrua (joka säikäytti lähes hengiltä minut), joten soitin tänään yksityiselle ja sain alkuraskauden ultraajan jo tänään! :D ei siis kovinkaan kauaa tarvitse odotella (1½ tuntia), että varmistuu, onko pienellä kaikki hyvin. lupailivat, että ku kelakorvaukset tulee niin alle satasella selvitään. :) Ihanaa päästä näkeen, onko paapilla kaikki hyvin<3 ilman tuota tuhruvuotoa oisin odottanut varhaisultraan vk:lle 12 :) nyt ei oo mielenrauhaa odottaa sinne saakka.

Kiva kuulla zaizai, että kaikki oli hyvin!

TsN: Toivottavasti kaikki on hyvin ja vuoto on vain normaalia alkuraskauden vuotoa. Sormet ristissä odotan kuulumisia!

TsN: Täällä myös tullut tänään tuhrua ja hermot riekaleina. Taasko se alkaa....... Tosin tuo on ollut sitä "vanhaa verta", mutta silti. Jos tuota tulee useampaan kertaan niin on kyllä ihan pakko soittaa neuvolaan ja yrittää saada ultraa sieltä (meillä on neuvolassa ultralaitteet ja ekalla käynnillä ultrataan aina). On tämä alkuraskaus aina stressaavaa ja jännittävää... Kunpa viikot menisivät nopeammin!

Täältä tullaan silmät loistaen ja maailman onnellisimpana!!! Siellä se pieni "paapi" oli<3 ja pieni sydän löi.. ihanaa!!!<3 KAikki hyvin, gyne sano, että kaikki niin hyvin on kun tässä vaiheessa olla voi ja että tod. näkösesti ei tule kesken..<3 Saatiin pienestä kuvatki itelle, se oli 0,7 cm pitkä :D ja raskausviikotki muuttu, oli siis vähempi mitä laskin eli nyt sitte laskettu aika on vasta 9.12 sen 3.12 sijaan ja tällä hetkellä mennään rv 6+4 :) ihanaaaaa<3

Jännää, huomenna aamulla ultra... Ottaa ihan mahan pohjasta ajatella [:)] Toivottavasti kaikki on hyvin. Fearsome: tsemppiä sullekin ultraan; huomasin että ollaan samassa vaiheessa, saa nähdä tuleeko muutoksia LA:aan.

Kiitos  samoin! Kerrohan miten siellä meni :) Mulla on iltapäivällä, on niin järjetön pahoinvointi etten pääse mihinkään ennen puoltapäivää.
Neuvolassa täti laski meille la:ksi 04.12. En kyllä tajua miten....[8|]

tuo kyllä mietityttää että milloin viittii mennä nyt rv 5+4 ja kun ei tahtois liian aikaisin etten joudu turhasta maksamaan... ehkä sit ku 7+ jotkin... hmmm... ens viikolla eka neuvola.. kysympä varmaan siltä tädiltä.. hihi...

Mietityttää kyllä minuakin... Eka neuvola vasta 12.5, eli olisin sillon rv10 puolessa välissä ja eka ultra vasta parin viikon jälkeen siitä.. Ollaan miehen kanssa molemmat opiskelijoita ja 100e ylimääräistä menoa on paljon. Olo on ok, lukuunottamatta etomista. Mietin vaan, et jos siellä joku on vialla, ni kait se itsestäs ilmottais. Ja jos on kesken mennäkseen, ni menee se ilman varhaisultraakin. Ja voihan se mennä sen jälkeenkin. Helpottaako huoli viikkojen kuluessa vai onko ultra tarpeellinen? Mielipiteitä...[8|] 

[:)][:)][:)][:)][:)] Tänä aamuna sen näin: pienen, ruskuaispussista tiukasti kiinni pitävän palleron, jonka sydän sykki vimmatusti...! Mutta huoli ei yhtään helpottanut, päinvastoin; olo muuttui liikuttuneeksi; se oli niin hirveän pieni, ja silti tiukasti kiinni elämässä, eikä kuitenkaan mitään varmuutta mistään...  Lääkärikin oli mun mielestä vähän turhan asiallinen, totesi vain, että juu, joku on kotona, mutta kaikki on niin alussa vielä, että mitä vain voi tapahtua!! En mä sitä halunnut kuulla, sen mä tiesin muutenkin, varsinkin kun olin juuri kertonut, että edellinen raskaus päättyi keskenmenoon! Mutta täytyy uskoa ja toivoa ja rukoilla, että nyt kaikki menee hyvin...

Viimesten menkkojen mukaan laskien LA olisi 7.12. ja nyt siis rv 7 + 1. Ultran perusteella LA on 12.12. ja nyt rv 6 +3. Mutta tiedäpä sitten tuota, oli niin lähellä kohdun seinämää, ettei meinannut saada kunnolla mitattua. Mulle lääkäri sanoi, että hyvään aikaan tulin, sydän on juuri alkanut lyödä, joten aikaisemmin ei olisi kannattanut mennä. Joten milagre, älä ihan vielä pidä kiirettä, varsinkaan, jos sulla ei ole säännöllinen kierto.

Kaimaki, ultra ei ole välttämätön, ja kuten sanoin, mun huoli ei ainakaan hävinnyt. Se että näkee sydämen lyövän, tuntuu tietenkin hyvältä, mutta samalla tekee tulijasta todellisemman, joten mahdollinen keskenmenokin tuntuu pahemmalta. Joten nyt olen vielä enemmän huolissani...

Opiskelijoille sellainen vinkki, että jos kuuluu opiskelijana jonkun terveydenhuollon piiriin (siis esim YTHS) niin siellähän on gyneillä käytössä ultralaitteet, ja itse ainakin kävin aikoinaan alkuraskauden ultrassa siellä lähes ilmaiseksi...

Varhaisultrassa on nyt käyty ja viikkoja takana 7+6. Ihan tuli eilen mieleen, että soittelempa ja kyselen olisiko aikoja ja tänään sitten sain. Siellä se pikkuinen (1,6cm) oli oikein reippaana. Sanoi ultraaja, että todella hyvältä näyttää. Sydämmen syke näkyi todella hyvin. Join todella paljon ennen ultraa ja olin varma, että tulee pissa housuun. Ultraaja sanoi kyllä, että hyvä kun on että oli niin täynnä virtsarakko, koska minun kohtu oli hieman jotenkin takana tai jtn. Sanottiin myös, että keskenmeno riski on todella pieni, koska vauva näytti niin hyvältä sekä kohdun limakalvot oli hyvin paksuuntuneet jne. Rustopussia on keho jo hävittämässä kun pikkunen ei oo tarvinnu sitä enää aikoihin. Ja kaikki tämä makso vain 45e. Saadaan vielä sähköpostiin useempia kuvia. IHANAAA [:)]

Tässä olis meidän ihanuuden kuva

Ihana kuulla hyviä uutisia! Itsellä se ultra on huomenna edessä ja äsken alkoi jännittää niin paljon, että vatsa heitti ympäri :)

Pampelo, vaikka vielä voikin tapahtua kaikenlaista, niin on hyvä kuitenkin tsempata itseään edes sillä ajatuksella, että osa huolista on nyt poissuljettu. Raskaus on ainakin alkanut oikeassa paikassa ja toistaiseksi siellä on elävä alkio. Onhan sekin jo jotain.

Mä en kans saanut oikein unta viime yönä. Mä kävin tänään ja kaikki oli hyvin [:)] Pieni sydän sykki :)
Gyne antoi rv6+6 mittojen mukaan mutta meilläkin oltiin niin lähellä kohdun seinämää ettei
muuttanut la:ta.

Aika pysäyttävä hetki tuo oli [:D]

Varhaisultra takana ja napero löytyi sieltä vararavintoineen ja sykkivine sydämineen oikeasta paikasta [:)] Vastasi viikkoja ihan just eikä melkein ja pituutta oli sitten se n. 12mm. Ihana pieni nappula!

Takaisin