Alkuraskauden pahoinvointi / ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Natasha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Natasha

Silmät suurina ihmettelijä
Mitkä ruuat ovat pelastaneet tilannetta alkuraskauden pahoinvoinnissa? Itse pystyin syömään joitakin viikkojan lähinnä lämmitettyä ruokaa tai pakastekylmiä marjoja. Kokeilemalla löytyi sitten ruoka-aineet, joita on pystynyt syömään. Leivän tilalle tuli rieska ja itse leivotut sämpylät. Smoothieta olen tehnyt vähärasvaisesta jugurtista, pakastemarjoista (kylmänä), ja banaanista. Perunamuussi ja keitetyt vihannekset ovat toimineet kokoajan. Vesi ei ole maistunut, ainoastaan keitettynä. Kunnes keksin tehdä kaakaota rasvattomaan maitoon. Liian rasvaiset ruoka-aineet aiheuttavat närästystä. Mitkä ruoka-aineet teille sopivat pahoinvoinnin aikoihin?

Täällä mennyt nyt pari viikkoa hunajamelonia, iltaisin paahtoleipää ja aamuisin pirtelö banaanista :dance011 , jugurtista/rahkasta.... muuten ei oikeen ole maistunut mikään ruokaruoka, paisti jonkinlainen "himo" on perunamuussiin, jota työkaverilta olen pummannut muutamia lusikallisia :smiley-ashamed008

Paahtoleipä oli kova juttu raskauden alussa. Oksentelin paljon. Kirjotin blogiini kokemuksia pahoinvoinnin hellittämisestä http://www.sportmamablogi.wordpress.com "raskauden ajan vaivoista" Runsas vedenjuonti, lepo ja pienet kevyet neutraalit välipalat saattoivat helpottaa... Poppakonsteja poistamiseen ei ollut. Onneksi useampina kertoina osuin pönttöön :)

Mulla ihan ekoilla viikoilla helpotti hedelmät, terveellinen ruoka!
Nyt rv8 pitää saada kerran päivässä irtokarkkiannos pahoinvointiin - mielellään kirpeitä salmiakki pääkalloja.
Verenpaineet alhaalla, epäilen että siksi pakko saada suolaista jostakin ja heti helpottaa kun verensokeri sekä paineet nousevat!

Mulla autto kylmät pirtelöt. Tosin ekan raskauden alku sattui kesälle niin kylmä maistu muutenkin. Nyt tässä raskaudessa ei vielä oireita.

Ei oo kukaan kirjottanu vähään aikaan mut mäpä kirjotan! :D

Siis mielitekoja ah! Suolakurkkuja, kirsikkatomaatteja ja raejuustoa! Vois tota settiä syödä miten paljon vaan. Lisäks gutaa tekee kaikki raikas: greippi, kurkku, vesimeloni jne. Pahimpina päivinä pystyy syömään ainoostaan sipsiä, varmaan just se suolaisuus siinä.. Purkka ja erilaiset pastillit on kans omiaan pahoinvointiin.

Takaisin