Alkuraskauden ihme halut!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaagi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Gaagi

Silmät suurina ihmettelijä
Hei..

Olen raskausviikolla 8.. Minulla on outoja haluja syödä esim. Kirpeetä suolan kanssa, ostelen vihreetä omena, sitruuna ja syön  ne suolan kaa!! siis onko tämä normaali, minua pelottaa noin paljon suolan saanti, joka voi olla epätervellistä.. Onks kenellekään ollut samanlaista tapauksia?? 

Vasta viikko 5 menossa, mutta olen jo pidemmän aikaa kokoajan himoinnut jäisiä katkarapuja iltaisin. Eilen tuli jälleen syötyä pieni kulhollinen ja kyllä siinä myös pohti, että mitenhän näidenkin suolan määrän kanssa.
Toisaalta taas ajattelin, että kai se terveempää kuin mitkään sipsit ym.

Aivan! no tänään oli ihan ihmellistä ku heräsin töihin joskus 4 aikaan aamulla, ja eka juttu oli mielessä Kurkkua suolan ja sitruuna syran kaa!! sä olit niin hyvää kun sain sen syötyä! toiselta kyllä sipseissä on paljon enemmän suolaa ja rasvaa!! 

Itsellä ei vielä haluta mitään suolaa erikseen lisätä. Kuitenkin huomannut, että suolan tarvetta on kun nyt tänä aamuna itsellä tavallinen kinkku paahtoleivän päällä ei maittanut. Piti saada meetvurstia (kinkun haju ennemmin eto ;D Ja illalla meetvurstia meni kanssa reilusti kun en katkarapuja nyt taas jaksanut)
Kyllä innolla odottellen nähdä mitä kaikkea ihme haluja sitä tulee kun tämä etenee.
Mielestäni keho kuitenkin kertoo mitä se tarvitsee ja haluaa. Ehkä sinulla keho tarvitsee lisää suoloja? Itse en lisäile koskaan suolaa mihinkään ruokaan ainoa minne laitan on kattilassa paahdetut popcornit. Tämä suolattomuus on opittua vanhemmilta kun verenpainetta molemmilla niin suolasta luovuttiin kokonaan ja he käyttävät aromisuolaa korkeintaan.
Kuitenkin olen myös oppinut, että suolattomuuskaan ei ole täysin hyvästä vaan sitä on saatava just näin piilosuolana vähintään. Mummoni nimittäin kerran sairaalassa ei pystynyt enään mitään syömään kun mikään ei pysynyt sisällä suolan vähäisyyden takia. Ja syy ei ollut missään muussa kuin suolattomissa laitos ruuissa.

Minun mielestäni myös suolan halu voi olla merkki suolan vajavaisuudesta elimistössä. Kannattaa vaan muistaa juoda vettä kunnolla! :)
Minulla ei mitään hirveen erikoisia haluja ole. Aluksi teki hirveesti mieli suklaata. Tämä ihmetytti, koska en ole niinkään suklaata ennemmin syönyt :D Ja nyt tekee mieli perunamuusia! Ennen vihasin muusia :) Saa nähdä mitä ruakahimoja tässä vielä tuleekaan :D

Mulla on myös tuulut himo perunoihin ja muusiin.. Ja nimenomaa voin kanssa, ah<3 En aikaisemmin ole syönyt juuri perunoita, pidän niitä semmoisina turhakkeina lautasen täytteinä jotka eivät juuri maistu millekkään. Lihaa ei tee oikeastaan yhtään mieli mikä on outoa.

Takaisin