Alku raskauden oireet?

Alavatsan kramppeja tai vihlaisuja on ollut jo aika varhaisesta vaiheesta tähän päivään saakka, samoin väsymys. Kun tein kolmannen plussatestin, jota vasta uskoin, alkoi heti rinnat aristelee ja samana päivänä kaverikseni saapui hiivatulehdus. Viikon verran riesana armoton kutituspolte, joka muuttui sietämättömäksi kivuksi. Bulgarian jugurtti helpotti oloa ja Canesten vei hiivan mennessään. Toivottavasti ei tuu enää takas!
Kohta kaks viikkoa on ollut pahoinvointia. En ole joutunut vielä oksentamaan kertaakaan (onneksi), mutta etova olo on pitkin päivää. Vaikka olen aina syönyt suht terveellisesti ja säännöllisesti, nyt on pitänyt kiinnittää enemmän huomiota ruokailuihin. Annoskokoja on tullut pienennettyä ja ateriaväliä tihennettyä. Hampaiden pesusta on tullut kauhukokemus, koska siitä tulee oksennusreaktio. Ja se kun on tehtävä kahdesti päivässä, niin voi ällötys! emoticon
Kovana herkuttelijana makeat herkut ovat alkaneet ihmetyksekseni ällöttää (pääsiäisenä sain yliannostuksen suklaamunista, yök!). Tuoreet kasvikset ovat nyt suurinta herkkuani! Kurkkua, porkkanaa, kukkakaalta - mitä kylmempää ja kovempaa, sen parempaa!
 
Onko kukaan vielä möhistynyt? Toisin sanoen läskistynyt ;) Viikkoja vasta 10+3 mutta mulla maha jo pömpöttää ja mielestäni en mitenkään erityisesti ole napostellut herkkuja, aivan normaalia elämää viettänyt, nukkunut ehkä enemmän.. Eihän vielä pitäisi vatsan kasvaa, eli mitä ihmettä?? Työkaverille kerroin tänään raskaudesta ja se ei ollut yhtään yllättynyt, oli sellanen ilme että kyllähän toi nyt jo näkyy.. 
 
Rv 12+4 eikä todellakaan näy vielä mihinkään, kun oon laihtunut pari kiloo! Oikein itteensä vtuttaa kun ei pysty syömään! Normaalisti syön vaikka muidenkin edestä (sanonkin aina että syön kuin lintu-pikkulintu-kaksi kertaa oman painoni päivässä), mutta nyt on mennyt kaksi kuukautta ällötelen milloin mitäkin. Ei oo kivaa :(
Mutta nyt onneksi alkaa aamupäivät jo olemaan helpompia, mutta iltaisin vielä kuvottaa, nytkin pitkin hampain täällä pitäisi tehdä "iltaruokaa"...
 
Sepä se ongelma mun kohdalla varmasti onkin, kun ei ole pahoinvointia. Tai toisaalta on mutta se helpottuu syömällä ja sepä taitaa se syy olla että vatsa on pömppö kuin mikä.. Millä ihmeellä mä alan hallita tätä kilojen kertymistä, ainut toivo on että tasaantuu sitten jossain vaiheessa...
 
Mulla oli ihan ihan alussa n. 4viikkoa pahoinvointia mutta nyt ei oo enään yhtään mitään oireita :O oon itekki hiukan ymmällään että kuinkas mä näin "helpolla" oon päässy, vertaa esikoisen odotusaikaa... :P
mut mulle on tullu varmaan pari kiloa lisää painoa jo tässä vaiheessa, vaikka ei välttis sais tulla yhtään ylimäärästä ku on niin paljon liikaa kiloja ennestäänki... toivon niin paljon ettei tulis sitä 16kg niinku esikoisen ootusaikana...
 
Minä en oo varsinaisesti huomannu mahan kasvaneen, ainoastaan hieman turvonneen, kun se niin vuorokauden ajasta vaihtelee. Alavatsa, n. pari kolme senttiä navan alta tuonne häpyalueen yläpuolelle tosin tuntuu vähän erilaiselta, kun kokeilee. Masu on tuosta kohtaa jotenkin pikkaisen jämäkämpi. En tiedä tosin kuvittelenko vaan vai en :D Ja tämä siis tuntuu parhaiten makuuasennossa :)
 
Täällä kyl on huomannu vatsan kasvanneen ja tulleen hieman esille mut epäilen sen johtuvan siitä kun on noita aikasempia raskauksia. Mut toisaalta jokaisella on omanlainen ruumiinrakenne ja lantio miten se vauva siellä piilossa pysyy. Ja eikö se kohdun asento vaikuta ja ainaki jossai vaiheessa istukan paikka. Mulla sevatsa ei kauaa pysyny piilossa ees ekalla kerralla..ja on todettukin olevan vähän ahtaan oloinen lantio..ns. litteä. Jonka vuoksi myös synnytykset olleet omaa luokkaansa. Välillä jo tuntuu siltä ettei uskalla kauaa enään mahallaan nukkua. Täällä on myös pahoinvointi jo helpottanu aika paljon..välillä tietyt hajut tekee yökkäysrefliksin ja pelkkä ajattelu kans toisinaa..JA pahin väsymys tiessään :)
 
Mulla on pompannut masu kunnolla pystyyn =D Ultrassakin olivat että mitä oot tulossa ekaan ultraan? :D Ja en pysty enää peittelee oikee raskautta :/ Ihmiset näkee raskauden vaikka en olisi halunnut kertoa vielä. Noooh minkäs teet ;) mitkään normaalit housut ei mee eikä mitkään takitkaan, ;( ihmiset oli varmoja että kaksoset olis tulossa mutta ei yks toukka siellä oli vaan <3 Mulla on nyt ollut satunnaista pahoinvointia.. oon miettinyt että onkohan tää erimerkkiä ;)
 
Onkohan mullakin synnytyksiä takana tietämättäni ;) Mä oon ilmeisesti synnynnäinen toissynnyttäjä, tän vatsani suhteen. Ihan pömppö, eikä mitään mahda. 
 
Aaah! Ilon päivä! Kolmas päivä takana ilman kuvotusta, olen vihdoinkin saanut syödä normaaleja annoksia ja nauttia ruuasta niinkuin ennekin! Wohoooo!
Jospa tää painokin lähtis sit pikkuhiljaa nousuun niinkuin kuuluukin. Huomenna kahdet valmistujaiset. Voileipäkakkua nam.
 
Minulla on ollut lähes kaikki mahdolliset oireet mutta ei onneksi oksentelua! Yökötystä ja kuvotusta on aina välillä ilmassa, mutta toistaiseksi mölyt ovat ainakin pysyneet mahassa. Hauska lukea, että en ole ainoa, jolle hampaiden pesu tuottaa ongelmia! Yökkäysreaktiot ovat jo aika arkipäivää siinä hommassa. Onko kellään muulla sipulin haju tuottanut ongelmia? Sipuli on oikeastaan aiheuttanut minulle voimakkaimpia yökkäysreaktioita. Ja onneksi pohjaton väsymys taitaa olla jo väistymässä - en normaalisti ikinä nuku päiväunia, mutta n. pari viikkoa sitten tuli nukuttua iltapäivisin aika usein ja silti väsytti vielä kovin ennen nukkumaanmenoakin. Oli outoa tällaiselle normaalisti erittäin iltavirkulle ihmiselle! :)
 
Pahoinvointi on kans täällä helpottanut mut tilalle on tullut "pohjaton" väsymys.
Maha on pömppä eikä tosiaan ole helppo piilottaa tätä enää.
Ruoka ei oikein maistu ja salaatilla ei oikein elä...pitäisi kehitellä joku kunnon ruoka mikä menis alas enne ku tää ihme yökötys menee ohi.
 
Takaisin
Top