Alhainen HCG-arvoko?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Hei! Hämmästyttää, kummastuttaa tällainen: Kuukautiskiertoni on n. 30pv. Tein kp31 raskaustestin, tulos oli nega. Tein kp33, ja olin näkevinäni haamuviivan. Pohdiskelin että näinköhän oikein. Voiko siis olla, että raskaustesti ei näytä positiivista, koska näin alussa HCG-arvo voi olla vielä alle 20? Voisiko tulos näyttää positiivista esim. viikon kuluttua?
Esikoisen kohdalla tein testin 2pv kuukautisten poisjäännin jälkeen, ja näin kaksi selkeää viivaa. Hmm, kertokaas kokemuksia, ja pitäkää tietysti peukkuja ;)

Tässä alhaalla vähän taulukkoa:

HCG-hormoni
  • Human Chorionic Gonadotropin (HCG) eli istukkahormoni. Sitä alkaa erittyä raskauden alusta lähtien, ja juuri sitä raskaustesteillä etsitään virtsasta tai verestä.
  • HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies.
    Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
    mIU/ml
    1 viikko 3 viikkoa 0-5
    2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
    3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
    4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
    5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
    6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
    8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
    17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
    >25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Mielestäni HCG arvo on aika yksilöllistä ja voi vaihdella eri raskauksissakin. Voisiko olla, että esim ovulaatiosi on ollut tässä kierrossa hieman myöhemmin kuin edellisen lapsen kohdalla? Kannattaa tehdä uusi testi parin pv:n kuluttua, jos kuukautisia ei kuulu :) Toivottavasti sieltä tulee parin pv kuluttua selvä plussa! :)

Haluaisin myös tietää, kuinka herkkiä ovat esim. Apteekin raskaustestit, Clearbluet, Pregcheckit.. Osaako joku kertoa?

En nyt tiedä tarkkaan kuinka tarkkoja kukin on, mutta sehän lukee pakkauksen kyljessä. Clearblue testit ainakin ovat muistaakseni aika herkkiä ja itse tein kyseisen testin :) Tosin taisi olla menossa vk 4 ja 5 paikkeilla.

Itse tein samana päivänä kotitestin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, ja plussahan sieltä tuli. Testi oli apteekin oma raskaustesti, sitä suositeltiin. Sit samana päivänä kävin labrassa ja siellä otettiin verestä arvot ja 5tunnin päästä, kun soitin vastauksia, niin arvo oli 2780....

Takaisin