Keksinpä nyt kysyä täällä, jos kellä olis kokemusta tai tietoa asiasta...
eli: vaikuttaako raskaus akneen, häviääkö akne, paheneeko..?
Itselläni on suvulta peritty taipumus akneen, nyt kun olen ollu vuoden ilman e-pillereitä -joiden avulla iho pysyi oikein hyvänä- naama kukkii kuin vimmattu.
Eräs lähihoitaja ystäväni meinas että hormonien ansiosta akne häviäs raskauden aikana (tai ainakin vähenisi merkittävästi..) aivan kuten e-pillereitä syödessä? Olisi mielenkiintoista saada kuulla faktoja tai ainakin eri näkökulmia asiaan.
Lääkärissä käytyäni vajaa kuukausi sitten sain aknen hoitoon lääkevoiteen sekä myös reseptin rankkaan antibioottikuuriin, jolla aknen ainakin pitäisi hoitua, mutta jos aloittaisin sen kuurin, jäisi vauvantekohommelit siihen sen kuurin ajaksi (jopa yli puoli vuotta!)
Kiitos jo etukäteen jos kuka viitsii vastailla:)
(on tää hymiöiden valinta hieman hankalaaXD saakohan noita mistä lisättyä tonne..?)
Se vaikuttaa jo omaan itsetuntoon ja kaikkeen tosi paljon (jossain tutkimuksessa oli selvinny, että ne nuoret, joilla on akne, on taipuvaisempia itsemurhaan.:O hui! Kertoo asian vakavuudesta jotain..) Ja yleensä iho on pysyvästi pilalla vaikka aknen sais hoidettua pois, kun jää arpia nassuun. Mulle ei paljoa jääny näkyviä arpia edellisestä aknesta, ja kun söin pillereitä mun iho oli uskomattoman hyvässä kunnossa. Mutta nyt..aijai..Multa yks tuttu seitsemänkymppinen kysy että onko mulla joku rokko kun on naama näin pahannäköinen.X/ mumisin siinä että ei kun akne...No se ihmetteli että eihän mulla aikaisemmin ollu tällainen iho, mutta enhän mie sille ruvennu kertomaan että tässä on pillerit pois ja yritys päällä. Ei auta ku toivoa että haalenis nämä nykyiset arvet mahdollisimman hyvin.