Mua hieman mietityttää, kun esikoisen synnytystä alettiin hiljalleen käynnistellä (syynä mun reuma ja hajonneet lonkat) rv 39+3. No hän syntyi sitten 40+5, eli reilu viikko siihen meni että päästiin saliin ja sain oksitosiinia joka sitten käynnisti synnytyksen kunnolla. Täysin epäkypsästä tilanteesta oli päästy osastolla siihen että olin auki kahdelle sormelle ja lapsivettä tihkui, kun saliin mentiin. Siellä vieri sitten noin 14,5h ennen kuin poika syntyi, ei ollut mitään nopeaa toimintaa. No tietty nyt on varmaan taas käynnistys edessä (tiedän että ei itsestään ala syntyä, kun äidillänikin molemmat käynnistetty rv 42) ja esikoisen syntymästä on tosiaan sen 12-vuotta joten ei varmaan mitenkään helpompi homma tule olemaan.
Tosin mulla on nyt jo melko napokoita supistuksia päivittäin (osa jopa hieman kivuliaita, joten salaa toivon että käynnistyis itsellään). Lisäksi jännittää vauvan mahdollisesti suuri koko. Mun äidillä me molemmat ollaan oltu yli 4kg veljeni 4980g ja mieheni on syntynyt spontaanisti rv 35+4 ja kokoa oli tuolloin se 3620g, eli ei mitään pientä kaveria olla odottamassa. Rakenneultrassa koko oli lähes 500g 21+0, eli jännittää oikeasti. Niin ja sf huitelee reilusti yli käyrien, esikoisella seurasi kauniisti Keskikäyrää, tämä on koko ajan yli sen ylärajan. No onneksi olen hyvässä seurannassa koko ajan. Radia ei toistaiseksi olla todettu, uus testi on nyt 19.10... Huh... Oli kyllä melkoinen sokerikooma viimeksikin että ei huvittaisi yhtään mennä.
Ullmaij rv 23+3