Ajatukset sekaisin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Meppi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Meppi

Jostain jotain jo tietävä
Heip!

En saa mielestä mahdollista raskautumista.. Kierto on aina ollut säännöllinen 28 ja ovulaatio n kierron 14. Nyt tuli harrasteltua kierron 11pvä ilman ehkäisyä, käytössä olleet kondomit "unohtuivat kiireessä laatikkoon".. Tiedän, vastuutonta. Hyi meitä!
Eihän tästä ole vasta kuin viikko mutta edellisessä raskaudessa olin heti ovulaation jälkeen kuin turvonnut rantapallo, näytin siltä kuin olisin ollut raskaana jo viikkoja ja sama homma on nytkin. Vatsa on turvoksissa ja kipua tuntuu sahaavalla tyylillä - välillä sattuu, välillä ei. Öisin turvotus laskee ja iltaisin palaa. Aamuisin voisin syödä vaikka hevosen.
Muutenhan tämä olisi ihan onnellinen juttu mutta olisi tarkoitus valmistua syksyllä koulusta ja jos tämä mahdollinen raskaus menisi niinkuin edellinen ja liitoskivut olisi samanlaiset, vuoteeseen kaatavat pirulaiset, niin voisin taas sanoa valmistumiselle hei heit.. Sitä kun sattuu olemaan tällainen hormonihirviö etten voinut edes kävellä viimeiseen kahteen kuukauteen ilman itkua niiden liitoskipujen vuoksi.
Mies olisi tästä hommasta aivan onnensa kukkuloilla suunnilleen nimeä jo valitsemassa mutta itseä harmittaa nyt tuo koulusta valmistuminen, onko se nyt sitten mahdollista ja tuleeko lopuksi olemaan samanlainen "joku on hakannut mun lantion metrisellä halolla täysin murskaksi"-fiilis.
Meidän nuorempi muksu täytti joulukuussa vuoden ettei sekään taitaisi tätä hommaa helpommaksi tehdä... Ainakin on hommat tuoreessa muistissa.

Olipa kiva vähän purkaa ajatuksia. Joskushan tämäkin asia selviää mutta tekee se hyvää jakaa tää tunnemylläkkä. :)

pianhan tuo tosiaan selviää!
Onhan se aina sama juttu raskautumisessa, alkuun tulee kaikki kauhut mieleen ja suunnitelmat "menee pieleen". Mutta äkkiä mieli sopeutuu! valmistumiset kyllä odottaa, vauvat ei :wink.
Eikä ole sanottu etteikö valmistuminen voisi onnistua - saattaahan olla että vointi on tälläkertaa toisenlainen ja jos motivaatio on kova, onnistuu varmasti. Oli niin tai näin, onnea matkaan!

Millä alalla opiskelet? Onko sinulla harjoitteluita tms. jotka on vielä pakko käydä vai lukuopintoja? Itse olen jäämässä kolmen vuoden opinnoista äitiyslomalle jo kesken ensimmäisen vuoden. Minulle on hienosti sopeutettu näitä loppuajan opintoja sekä annettu myös halutessani mahdollisuus suorittaa opintoja äitiysloman aikana etänä (oman jaksamiseni mukaan - kirjaan itse opintotuntini ja tekemäni työn ja ne kirjataan koulun järjestelmään vasta kun virallisesti jään äitiyslomalta pois).

Riippuu varmasti paljon koulusta, miten opintoja voi sopeuttaa, mutta et varmasti ole ensimmäinen tai viimeinen joka on raskaaksi kesken opintojen tullut. Ja jotenkin ne asiat aina järjestyy kun motivaatiota on, vaikka sitten tulisikin pieni viivästys väliin. Hyvästä syystähän se viivästys olisi! Toivottavasti asiat ratkeaa parhain päin :)

Täältäkin nyt vaan rohkaisua tulee. :) Tosiaan, monella alalla ja monessa koulussa osataan kyllä räätälöidä opinnot 'mahan mukaan'. :) Jos nyt plussasi, niin sitten vaan vaikka saman tien opolle puhumaan. Kyllä se kouluhomma selviää! :)

Kiitos teille!
Ehkä tämä onnistuu jotenkin jos nyt plussa pärähtää. Mikään keskeytys ei olisi vaihtoehto kun suuresta perheestä haaveillaan. Eihän se ole vauvan vika jos pari kk:tta "liian aikaisin" olisi tulossa..
Minusta pitäisi valmistua lähihoitaja. Osaamisalaksi sairaanhoito ja huolenpito, eli viimeistä jaksoa viedään. Sehän tässä nyt harmittaa kun aloitin opinnot jo aikoja sitten ja pidin jo yhden äitiyslomankin välissä! Jatkoin syksyllä osaamisala-opinnoilla ennen kuin äitiysloma kerkesi edes päättyä ja syksyllä olisi n. kk:n opinnot jäljellä ennen kuin uusi äitiysloma alkaisi.

Jepsis, hyvin mokattu. :(

Mutta sen siitä saa kun on tällainen äitiys-ikäinen nainen.

Mie en kans oo ihan varma et toivonko vai pelkäänkö sitä et tähän tulee vielä toinenkin äitiysloma väliin :grin Koska jos tulee niin miulla tippuu loppuopintojen ajan tuet huomattavasti ja olis pakko jo olla töitä opiskelun ohella. No, saa nähdä, saa nähdä. Kaikki kuitenkin lopulta menee niin kuin on tarkoitus.

Siitä tuliskin mukavan rankkaa jos kahden pienen äitinä pitäis käydä töissä ja koulussa samaan aikaan... :D

Tässä täytyy nyt vaan odotella ja tehä testiä vaikka ens viikolla, sit on taas hitusen viisaampi. Mutta mitenköhän nää ajatukset sais siirrettyä johonkin muuhun asiaan edes hetkeksi...se ei ookkaan niin helppo homma. :)

No niinpä, jos nyt jo raskaana ja väsyneenä on kiinnostus kouluun lähtemiseen useimpina aamuina nolla ni en halua edes ajatella että olis pieni lapsi ja raskaana tai saati sitten se kaksi lasta. Varsinkin kun en halua laittaa lapsia päivähoitoon eli jotenkin olisi saatava miun ja lasten isän aikataulut sovitettua lähipäiville ja etäpäivinä pitäis sit pystyä hoitamaan ne kouluhommat, työt ja lapset. Ei kuulosta kauhean herkulta. Ja silti noista kauhukuvista huolimatta vietän vapaa-aikani vauvajuttuja haihatellen enkä opintoja edistäen :grin

Toivottavasti tuo tilanne siullekin ensi viikolla selviää, tsemppiä siihen asti... :)

Se on tää ikä, kun lyhyessä ajassa pitäisi ehtiä samaan aikaan kaikki; perhe, opiskelut ja sopivassa välissä töitäkin tehdä. Ei se aika riitä. :schocked028

Mutta jos syksyllä jo olet valmistumassa, kovin paljoa koulua ei siis enää ole jäljellä. Voi käydä hyvin, ja pystyt sen raskausaikana tekemään, mutta ei siinä toisaalta ole paljoa enää jos vaikka mammaloman aikana osittain teet tälläkin kertaa opinnot loppuun? Tai sitten sen jälkeen, sillä eihän sitä oikeasti ole mikään kiire. Kauheasti sitä tolkutetaan, että pitäisi valmistua supernopeasti ja heti vain töitä puskemaan, mutta kyllä nää silti on valintakysymyksiä. Mikä sinulle ja teille vain on se kaikkein tärkein asia elämässä. Ja onhan siinä sekin, että kun on jo opiskeluiden aikana tehnyt useamman lapsen, ei tarvitse työnantajalle selitellä milloin jää taas äitiyslomalle. Ainahan voi sanoa, että 2 riittää, vaikka haluaisikin 10. :angel4

Liikaa minusta aiheutetaan ihmisille stressiä tällaisilla "hoida ensin opinnot ja hanki työ ja asunto, muuten tulee katastrofi" -tyyppisillä asioilla, kun ei se kuitenkaan aina ole niin vakavaa. Kyllä sitä on aikaa, asiat joustaa ja toimeenkin tulee yllättävästi. Kun ei niitä lapsia kovin kauaa kuitenkaan edes ehdi tehdä, jos montakin esimerkiksi haluaa.. Tietysti harkita kannattaa ennen kuin mitään suuria päätöksiä tekee, mutta teidän tapaus kuulostaa kuitenkin sellaiselta, että selviätte kyllä. :love2

Kiitos elmiina tsempistä! Teiltä kaikilta on tullut niin positiivista viestiä.. Ihana! :)
Mä kun jo kerkesin jotenkin typerästi aatella et nyt menee kaikki pilalle ja sitä rataa. Ehkä ei menekään. Eihän tässä vielä mistään tiedä.
Mut tuo on kyllä totta mitä panda sanoi, "Kauheasti sitä tolkutetaan, että pitäisi valmistua supernopeasti ja heti vain töitä puskemaan" Näin se on, joka paikasta tuputetaan samaa stressiä katastrofin kauhukuvalla. Mutta ehkä meidän perhe kestää vielä vuoden jos valmistuminen taas myöhästyy kun saataisiin kuitenkin se kolmas lapsukainen perheeseen. :)

Ja sit vielä ällövaroitus!!

Edellisestä raskaudesta en muista tai ei ollut.. Onko kellään ollut sellaista "märkää oloa" ovulaation jälkeen? Tätä on kestänyt koko viikon. Mulla yleensä ei ole ollut normikierrossa tunnetta kuin "olisi koko ajan vuotava vesihana" tuolla alhaalla.. Yleensä ovulaation jälkeen on ollut se kuuluisa kuivakausi. Tää vielä jotenkin vahvistaa tunnetta plussauksesta tuon turvotuksen ja muiden tuntojen lisäksi..

Meppi, itsekin olen lomalla lähihoitajan opinnoista (opiskelen tosin jo toista osaamisalaa, eli periaatteessa olen jo valmistunut, vaikka putkeen nämä teenkin) ja ainakin minun koulussani on oikein hyvin osattu huomioida nämä raskautumiset. :) Itseni lisäksi oman opiskeluni aikana tiedän ainakin kolme äidiksi tullutta ja ihan hienosti ovat pystyneet räätälöimään opinnot sen mukaan, mikä kullekin sopii. :)

On tää taas niin typerää.. Tuli ostettua prismasta halpisliuskoja, (joissa ees lue testin herkkyyttä! :) ) ja nyt kolmena aamuna testattua.. Dpo 8, puhdas nega, dpo 9 "viivanpaikka" ja tänään dpo10 hieman vahvempi "viivanpaikka" josta ehkä hieman kuultaa punaista. Tässä alkaa tulla hulluksi pikku hiljaa! Jotenkin sitä toivoo ettei tulisi plussaa vielä noiden opintojen takia ja toisaalta taas olisin niin onneni kukkuloilla.. Hienosti sitä osaa sekottaa päänsä. :smiley-angelic008

Kyllä se positiiviselta vaikuttais! Paljo on elämässä tullut testailtua, eikä ikinä oo negasta haamua tullut, tuntienkaan jälkeen.. varovaisesti onnittelen..

Kiitos lambille. :)

Kyllä se nyt siltä näyttää että plussa on tulossa. Mies kävi kipaisemassa kolmea eri merkkiä testejä (2 eri halpisliuskat ja apteekin oman), kaikkiin viiteen tikkuun haamut ja kahteen viimeisimpään testiajalla. Kiertohan ei ole vielä kuin 25/28 mutta pakko oli testailla ihan urakalla.. :grin

Eli jos tämä jatkuu onnellisemmin kuin viimeisin raskaus, pääsen muokkamaan opintosuunitelmia taas ihan urakalla. Valmistuminenhan ei olisi kuin kuukaudesta kiinni silloin syksyllä.. Huh huijakkaa kun osaa elämä yllättää! :)

Siinä kai se elämän mielekkyys lopulta onkin- joskus asiat yllättää paremmin kun olis itse osannut suunnitella! Onnea matkaan!

Takaisin