Aiotteko selvittää vauvan sukupuolen?

Kaisa79

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olin ennen raskautumista sitä mieltä etten halua tietää etukäteen vauvan sukupuolta. Nyt on kuitenkin käymässä mielenkiinto liian suureksi ja hankintojakin olisi ihan kiva alkaa tehdä sen perusteella kumpi on tulossa. Lastenhuonekin odottaa sisustamista, joten sukupuoli voisi vaikuttaa senkin väritykseen.

Eilen puhuttiin asiasta miehen kanssa ja tuumattiin että onhan sekin suuri yllätys kun ultran perusteella kerrotaan kumpi on tulossa eikä välttämättä tarvitse odottaa synnytykseen asti. Millä viikoilla on muuten mahdollista selvittää onko tyttö vai poika tulossa?
Kärsimätön luonne meinaa väkisinkin tulla esille tässäkin asiassa... [:D]
 
Kyllä täällä meinataan selvittää sukupuolet. Minä ainakin haluan tosiaan sisustaa vähän sen mukaan onko poikia vai tyttöjä vai poika ja tyttö [:D] ja muutenkin hankkia vaatteita ym. sen mukaan.
Ja on meillä isovanhemmat niin kauhean innoissaan myös tästä asiasta, että pakko on varmaan heillekin kertoa, että pääsevät sit fiilistelemään vaateostoksille [:D]

Mä olen käsittäny että rakenneultrassa sen pitäis selvitä, jos vaan sikiö on sellasessa asennossa, että pääsee kurkkaamaan sinne jalkoväliin. Korjatkaa jos olen väärässä [:)]
 
Me haluttiin esikoisen kanssa ihan ehdottomasti pitää tää asia yllätyksenä viimeiseen asti.

Ja voin kertoa, kyllä palkitsi! Oli aivan ihanaa fiilistellä omasta olostaan ja intuitiostaan, että kumpi on tulossa [:)] Mulla oli TODELLA vahva tunne, että se on poika, ja synnytyssalissa sain varmistuksen sille, että oikeassa olin! Ihan mahtavaa.

Tällä kertaa en tiedä. Vois olla ihan hauska kokeilla toisellakin tavalla. Sen näkee varmaan vasta sitten rakenneultrassa, että kummin päätetään. En tiedä onko sillä kuitenkaan kauheasti väliä: en nimittäin ole ollenkaan sellainen "tyttöjen vaatteet ja poikien vaatteet ja väri" -ihminen. Tykkään kaikkein eniten sellaisista neutraaleista, värikkäistä vaatteista vauvoilla - en vaaleanpunaisesta ja -sinisestä... [8|]

Ymmärrän siis oikein hyvin senkin, että ottaa asiasta selvyyden kun se kerran on mahdollista, mutta itse halusimme viimeksi tosiaan säilyttää jännityksen ihan loppuun asti. Niin ja: sehän ei todellakaan aina ole idioottivarma se ultran tulos sukupuolesta. Niissä erehdytään useammin kuin joskus, vaikka ois kokenutkin ultraaja. Tiedänpä tapauksen, jossa jopa 4D-ultran perusteella erehdyttiin vauvan sukupuolesta (sattui jotenkin vaan napanuora tms olemaan tiellä...)

Ja nytkin vähän puhuttiin, että JOS kysytään sukupuoli, niin pidetään se ihan omana tietota, ei kerrota kenellekään muulle etukäteen. [:)]
 
Me haluttaisiin tietäää se etukäteen. En osaa sanoa varsinaista syytä miksi, mutta halutaan vaan [:)]
Vaatteet varmaan ostetaan neutraaleina ja lastenhuonetta me ei sisusteta vasta kun se oman huoneen oikeasti tarvitsee.
 
Mies jo innoissaan nt-ultrassa kyseli, että näkyykö sukuopuoli jo [;)][:D] voi noita miehiä [:)]
 
Mies on ehdottomasti tekemässä "prinsessaa" mutta toki "prinssikin" on tervetullut. Ei välttämättä erityisesti haluta selvittää, mutta jos rakenneultrassa hyvin näkyy niin toki halutaan tietää. Muille tuskin raportoidaan, pidetään omana tietona.
Minä olen hieman "tomb girl" [;)] enkä missään nimessä aio vaatettaa tyttöjen tai poikien väreihin. Vaunut mieluiten mustat/harmaat/beesit (en ole vielä tutkaillut) ja yksi pikkumakkari on tarkoitus muuttaa vierashuoneesta vauvan huoneeksi sen kummemmin tässä vaiheessa vielä sisustamatta (tapetit sun muut saa siis olla ennallaan kun on vasta keväällä laitettu).
 
Mies ei halua tietää ja mä haluaisin ehkä. Eli ei kai kysytä, mutta jos näkyy niin voin vakuuttaa että jokainen meillä kävijä tulee tietämään kumpaa odotetaan. Mä olen kyllä vähän sitä mieltä että se on tyttö, päivämäärien sopiessa niin. Heh ja tosirakastajat tekee kuulemma vaan tyttöjä ja mulla on ihana mies [:)] No ei vaan oikeasti on ihan sama kun ensimmäistä odotetaan, toisesta toivoisi mielellään toista "merkkiä" että olis sitten molemmat.
Vaunuasiasta mielellään jotain unisexiä, kun mitä sit kun seuraava olis toista maata niin en nyt ainakaan mihinkään punaisiin vaunuihin kaikesta väri-rakkaudesta huolimatta viitsis poikaa laittaa [;)]
 
Avopuoliso (raskaana) ei missään nimessä halua etukäteen tietää. Itse ajattelin et olis hyvä jos hankinnat vois miettiä jo etukäteen tytön tai pojan mukaan, mutta olen sittemmin vakuuttunut etten itsekään halua tietää onko tyttö vai poika. Lapsen sukupuolesta minulla ei ole toiveita, senkin takia ei lopputuloksella ole väliä (kunhan lapsi on terve *kop kop* ja äiti selviää raskaudesta ja synnytyksestä henkisesti ja ruumiillisesti hyvin).
 
Ensimmäisen lapsen kohdalla päätimme kysyä, josko lapsen sukupuolen saisi selville. Kävimme tavallisten raskaustutkimusten takia kolmessa eri ultrassa kolmen eri lääkärin/kätilön tekeminä. Kaikilla kerroilla sanottiin, että tyttö näyttäisi tulevan. Viimeinen kerta oli jopa melko myöhään, että ei mistään katkaravusta ollut enää kysymys.
Yllätys oli suuri, kun ensiparkaisunsa synnytysosastolla päästikin pikkuinen poika! Olin ostanut muutamia vaaleanpunaisia vaatteita, mutta suurimmaksi osaksi hankkimani vaatteet olivat neutraaleja väreiltään.

Nyt toista lasta odottaessani en aio vaivata lääkäreiden päätä lapsen sukupuolella. On kiva odottaa lapsen liikkeitä, josko osaisin itse tällä kertaa päätellä, ovatko ne samanlaisia teräviä potkuja kuin edellisen kanssa (mahdollisesti poika), vai pehmeämpiä kuten usein tytön liikkeistä sanotaan. Joka tapauksessa vauva on ihana!
 
Meritähti: Tuo teille esikoisen kanssa käynyt olisi juuri se kinkkisin vaihtoehto, jos haluaa tietää etukäteen. Meillä neuvolalääkäri sano ettei kätilöt/lääkärit rupea sukupuolta arvailemaan, eli kertovat vain jos ovat aivan varmoja asiasta (ja näkyvyys on ollut hyvä [:)]). Ehkä siihen kuitenkin jää aina pieni mahdollisuus arvioida sukupuoli pieleen.
 
Takaisin
Top