Aiotteko laittaa vauvalle huoneen?

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Aikooko kukaan tehdä vauvalle oman huoneen?

Mun taas sormia syyhyttäis vauvan huoneen teko, mutta käytäntö on osoittanut sen meidän perheessä ihan turhaks. Vauva saa tylla meidän kanssa nukkumaan ja vaatteet mahtuu myös samaan huoneeseen isoon lipastoon. Pojatkaan eivät ole vielä saaneet omia huoneita. Nukkuvat yhteisessä huoneessa, jota ei ole mitenkään laitettu lastenhuoneeksi. Alakerrassa on sit yks leikkihuone, mut se on aika pieni ja lähinnä siellä säilytetään lelut. Jotenkin tuntuu, että vielä kenellekään lapselle ei ole tehty omaa huonetta. Ehkä sitten kun esikoinen lähtee kouluun?! Jos vauva ois tyttö, niin tekis kyllä mieli maalata joku huone vaaleanpunaiseks.
 
ei jaksa vaivautua! :) meillä vauva muuttaa makkariin, 1v 3kk esikoinenkin nukkuu vielä meidän makkarissa. vanhempi muuttaa (jos muuttaa) omaan huoneeseen ennen vauvaa, mut katotaan :)
 
Meillä ainakin esikoinen muutti omaan huoneeseen n. 4kk iässä (kun kriittisin "kätkyt" ja koliikki aika oli ohi). Siitä sitten rupeskin nukkumaan 12 tuntia putkeen heräämättä kun pääsi omaan rauhaan. Sen verran levoton nukkuja ollut aina ja minä myös..kukaan ei nukkunut kunnolla kun samassa huoneessa "nukuttiin". Vuoden vanhana siirtyikin sit jo isojen sänkyyn ja n. 2-vee iässä oli pieni kausi, jollon tuli meijän väliin..joka ei kestänyt kauvaa. On aina nukahtanut ilman mitään nukutus traditioita..ja KYLLÄ, jos on tyttö..tai vaikka se poikakin..niin heti kun siirtyy omaan huoneeseen , niin kyllähän se sisustaa tarvii ;)!!! mutta en mä rupee kyllä mitään baby juttuja seinille läärään tai rimpsua jne..joka paikkaan..vähän semmonen..joka menee sit pitempään..

Katsotaan miten käy toisen kanssa..jokainenhan on omanlainen..Mennään lapsen ja tilanteen mukaan mukaan :)
 
Kyllähän tuo aikomuksisa ois ku meilä on ollu tuommonen ylimääränen "romuhuone". Tokihan Hipposen pinnasänky asennetaan ekana meiän makkariin, mutta hoitopöydän ja vaatekomeron oon suunnitellu pistäväni tuonne Hipon ommaan kammariin. Vaatekaappi tuliki muuten eilen, ja isäntä sen oikeen pontevasti kasasi (itellä ois menny hermot taatusti tuhanteen kertaan!). Vaatekaappiin laskostin jo vähän vaatteita ja kaapin päälle pehmoeläinlajitelmani. Tuosta Hipon huoneesta ei tuu kyllä mittään pastelliunelmaa, vaan aikasta graafinen: mustaa, valkosta ja ehkä punasta. Tuo lattian shakkiruutu jo kivasti antaa puitteet tuommoselle selkiämmälle meiningille:) Nyt sielä ikkunoisa on mustavalkoset Finlaysonin Optisen omput ja taian ne sinne jättääki. Joku pörhiä matto pittää kyllä hommata.
 
Kyllä meillä on ollut ihan alusta lähtien ajatuksena, että vauvalle oma huone, kun on yksi pieni makuuhuone "ylimääräisenä". Meidän makkari olisikin aivan liian pieni pinnasängylle ja viereen en uskalla ottaa edes yksivuotiasta taaperoa. Isäntä varsinkin nukkuu hyvin levottomasti; en varmasti nukkuisi itse silmällistäkään kun tietäisin meidän välissä olevan joku pieni ihmisentaimi. emoticon 

Kyllä se pikkuhuone jo lastenhuoneelta näyttää, mutta en usko sisustavani sitä tyylin pinkkiä tytölle ja sinistä pojalle-tyyliin. Katsotaan sitä sitten tarkemmin, kun on tuo joulukuukin hieman lähempänä ja saa tietää, kumpaa mallia tähän maailmaan on tulossa. :) 
 
Hankittiin isommille lapsille kerrossanky, joten vapautui toi pinnasanky ja vauvalle huone. Molemmat lapset oon heti laittanut omaan huoneeseen ja hyvin on mennyt, eli samalla kaavalla nytkin.

Pitais oikeestaan siirtaa ne isojen lasten lelut heidan omaan huoneeseen ennen vauvan syntymaa ja pesta se pinnasanky. Myos olen suunnitellut uusia verhoja, kun ne vanhat on itse ompelemat, vinot ja aika karseet suoraan sanottuna. Suurempia projekteja en varmaan saakaan aikaseksi. Mutta kyllahan nailla jo parjaa.
 
Meillä on yläkerrassa kaksi huonetta "tyhjänpanttina" ja romuvarastona. Joskus jos meille tulee vieraita, ollaan majoitettu ne yläkertaan kun siellä on parisänky ja tila on kuitenkin lämmintä talvellakin. Mää sain ihan hirveen energiapuuskan muutama viikko sitten, että nyt aletaan remontoimaan yläkertaa! Pienemmästä  huoneesta tulee lastenhuone ja isommasta meidän makkari.

Aloin pohjamaalaamaan lastenhuoneen seiniä 1,5 vko sitten ja kävin ostaan viimeviikolla 280€:lla maaleja ja muita tarvikkeita lastenhuonetta varten. Maalasin viimeviikolla joka ilta jotakin, ja maalattavaa riittää, kun kaikki ikkunan- ja ovenpuitteet, ikkunan karmit, patterit, muuri yms. pitää maalata vielä seinien lisäks. Nyt on sitten seinät ihanan vaalean vihreät ja yhdellä seinällä on lisäksi hopeista maalia tehosteena, jota rutistetulla Aamulehtitollolla "hienosti" töpöttelin niin että vihreä pohjaväri näkyy sieltä täältä. :)

Seuraavaksi pitäis mennä ostaan kattopaneelia ja asentaa ne paikalleen ja aion entisöidä Askon vanhan astiakaapin n. 1940-luvulta lelu/vaatekaapiksi, niin siitä pitäis ruveta rapsuttamaan vanhoja maaleja pois ja laittaan uutta maalia tilalle. Mulla on ihan selkeät näkemykset että minkälainen lastenhuoneesta tulee ja mikä tavara menee mihinkin, mutta mies pudistelee päätään ja ihmettelee että mitenkä mää jaksan työpäivän jälkeen edes ajatella jotain remontointia. En tiedä mikä ihme tarmon puuska muhun on oikein iskenyt, mutta täytyy olla tyytyväinen niin kauan kun tätä energiaa vaan riittää. :)
 
Esikoinen muuttaa yläkertaa omaa huoneesee kunha ollaa se saatu valmiiksi ja sitte Nasu muuttaa synnyttyään meidän makkarii pinnasänkyyn. On siten helpompaa ku juosta yöllä yläkerran ja alakerran väliä syöttämässä pikkusta. Esikoisen huone  sisustetaan lapsenmielisesti mut, kuitenki niin että menee monta vuotta ja on suht rauhallinen, ne lelut kuitenki tekee siitä aina värikkään huoneen. :) Sitte saa nähä kumpa tää Nasu on niin tiietää sitte miten huonejärjestelyt tehdään. Ku miehen ent.suhteesta on kaksi lasta tyttö ja poika. Että jos tää on tyttö niin toisesta yläkerran huoneesta tehää tyttöjen huone ja toisesta poikien huone. Sit jossain vaiheessa täytyy alkaa laajentaa taloa että saadaa molemmat tässä talossa asuvat lapset ihan omii huoneisii ja jokatoinen vkl olevat omaan. Voin veikata että siihen menee kuitenki se 10 vuotta mikä ei haittaa minuu sinällää :D Luulen että teinityttö ei halua jakaa omaa huonetta kenenkää kanssa, niin muistelin itestää :D
 
On tarkoitus tehdä vierashuoneesta lapsen huone. Tosin sänky tulee meidän sängyn viereen nyt aluksi ja katsotaan sitten koska pienokaisen raaskii laittaa omaan huoneeseensa, mutta oma huone ehdottomasti ja sinne sitten kaikki lelut ym :)
 
Esikoinen asustelee omassa huoneessaan, ja vauva tulee asumaan "sivuvaununa" meidän sängyn vieressä. :) Myöhemmin sitten siirretään samaan huoneeseen isoveljen kanssa.
 

Me kun kolmiossa asutaan, niin on kaks makkaria. Tällä hetkellä meijän makkari on tossa pienemmässä huoneessa ja isompi on tietokone-/ompeluhuoneena. Tässä pitäis ehkäpä marraskuun aikana vaihtaa meijän makkari tonne isompaan ja sinne myös tietokoneet ja ompeluhommat jää. Se kun on sen verran iso huone.:D Ja tuosta pienemmästä sitten tulee Kersalle huone. 

Alkuun pinnis on meijän makkarissa sängyssä kiinni, perhepeti kun ei ajatuksena lämmitä yhtään. Kaks isoa levotonta nukkujaa, ei siihen vauvaa mihinkään uskalla laittaa. Jossain kohtaa sitten vauva siirtyy omaan huoneeseensa, ehkä puolen vuoden iässä. Tai aikaisemmin, tai myöhemmin. Mikä nyt parhaalta tuntuu.

 
Takaisin
Top