Aina nälkä

RiikkaTe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Nyt alkaa jo ihmetyttämään, että mikä tässä mättää. Viimeisen viikon tai kaksi on ollut ongelmana se, että tulee aivan huutava nälkä jatkuvasti. Syön tunnin tai kahden välein jotain ja sitten taas on jo hirveä nälkä. Ja on ihan sama mitä syön, nälkä tulee silti yhtä pian ja yhtä kovana. Kyseessä ei voi olla se että mä kuvittelen nälän tunteen, koska esim. töissä ei yleensä ole aika miettiä mitään syömistä. Kotonakin pyrin tekemään aina jotain, etten varmasti edes ajattele raskautta tai ruokaa tms.
Jos nälkä olisikin vain pieni tunne, niin kaikki olisi ok, mutta mulle nälkä aiheuttaa useimmiten tosi huonon olon, oksettavan tai sitten tosi kovan tärinän ja vapinan. Eli verensokeri laskee. Heti kun on syönyt, olo helpottuu.
Viittaakohan tämä johonkin vakavaan? Pitäisiköhän mennä lääkäriin?
Olen nyt raskausviikolla 8+0 ja maks pari viikkoa on ollut tämä ongelma.
Pyrin syömään aina jotain pienempää, ettei ala paino nousta ihan hirveästi, mutta mitä kevyempää/vähemmän syön, sitä nopeammin se nälkä tulee. Ja en syö todellakaan liian vähän, koska mulla on aina aikaisemmin ollut vaikeuksia pitää kalorit kurissa ja painoindeksi on 26.. eli kyseessä ei ole myöskään se että vahingossa syön liian vähän.
Onko kellään samaa ongelmaa?
 
Kuulostaa NIIIIIIIN tutulta! Eli et oo ainoa. :) Minä oon ajatellu, että tää on ihan normaalia (kait). Mut tosiaan, kokoajan näläkä! Yöllä ku herää nii eka ajatus on että pissalle, mut tuskin ehtii vessaan saakka, kun seuraava ajatus on että ruokaa mulle ja heti! emoticon Sama homma päivällä, vähintää juu 1-2 tunnin välein on jotain pakko syödä. Se nälän tunnekin on ihan hirveä, ei mikään normi "maha kurisee-nälkä". Enemmän sen kaltainen, kuin ei olisi vuorokauteen syöny mitään... Oksettaa, heikottaa, kädet tärisee, pyörryttää ellei heti saa jotain syötävää.  Huh. Ja syönnin jälkeen tosiaan helpottaa heti. Minä kans oon yrittäny suosia hedelmiä jne. ettei tule ihan hulluna mässättyä ja lihottua. Oon miettiny tuota verensokeria, ku aika kova sukurasite diabetekselle. :/ Mut neuvolassa verensokeri oli ok (tosin menen vielä myöhemmin sokerirasitustestiin). Kerran oon tämän raskauden aikana pyörtynyt, kun oli niin heikko olo. Tosin, sillon oli syömisestä just jotain 2-3 tuntia, heräsin päikkäreiltä ja menin suorilta saunaan. Saunan jälkeen suihkussa sitten lähti taju... Mut äkkiä palasi, ei muuta ku pötköttään ja sitte takasi suihkuun.
 
Tuttua on! emoticon Ei kannata säikähtää. Mulla on se vaihe kai menossa jo ohi, koska nyt pystyn kevyesti olemaan pitempään syömättä tai hyvin kevyellä syömisellä jo. Mutta muutama viikko meni niin että KOKO ajan sai olla syömässä, ja jos ehti tulla huono olo kun ei syöny tarpeeksi ajoissa ni täyty mennä syömisen jälkeen pitkäkseen että olo helpottu, siihen meni joku 15-30min.
Tosin nyt on verenpaineet tosi alhaalla, I can feel it, ollu kaks päivää minkä vuoksi olen huomisen vielä saikulla. Olen koittanu syyä hyvin ja salmiakkia lisäksi että pysyis kohtuudessa nuo paineet.
Kannattaa koittaa syödä esim täysjyväjuttuja, jotka pitää verensokerin pitkään tasaisena! :)
 
Kuulostaa niin tutulta. Mulla nyt viikkoja 9+2. heti ku sain tietää olevani raskaana alkoi syöminen.. ja mun pitää tankata 2 tunnin välein muuten tulee heikko olo. Paljoa ei pysty syödä mut semmosia pikkuannoksia parin tunnin välein niin pärjää :) en muista että kahta ekaa odottaessa olisi ollut tämmöinen nälkä koko ajan :O
 
Takaisin
Top