Aina nälkä ja koko ajan...

  • Ketjun aloittaja hunny
  • Aloituspäivämäärä
H

hunny

Vieras
no, ainakin koko ajan nälkä! Olen nyt rv 21+3 ja voisin syödä ja syödä ja syödä. aamupalan jälkeen on pakko sada välipalaa jo heti tuntia myöhemmin. Lounas on aina valtava vuori, huikopalaa ennen iltaruokaa, iltateellä voileipiä. Onko täällä ketään, jolla on yhtä valtava ruokahalu kuin minulla? Onkohan tämä edes ihan normaalia? Painoa ei kumma kyllä ole kertynyt kuin 3,5 kiloa...
 
Ja nyt on ihan pakko lähteä jääkaapille :)
 
Juu, mulla alkaa olla samat oireet. Nälkä parin tunnin välein ja annokset kyllä aikaisempaa suurempia. Toivottavasti ei paisuta ihan muodottomiksi [:)] mulla rv 17.
 
Mulla aivan sama juttu ja menossa vasta rv7!!! Mitäköhän tästä vielä tulee. Koko ajan nälkä, iltamyöhäänki pakko saada syötyy vielä jotaki että selvii hengissä yön yli ;) Heheh! Ihan normaalia vissiin.
 
mulla oli silloin ihan raskauden alussa vähän väljä nälkä ja annokset oli normaalia suurempia. Mutta tällä hetkellä ei oikein kunnon ruoka maistu ollenkaa. Vaan kaikki alkaa kuvottaan [:'(] Mutta pakko se on jotain syödä. Hedelmät ja vihannekset ja tietenkin karkit ja jäätelö kyllä maistuu [:D] rv:ja 10+0 tällä hetkellä. Saa nähä että tuleeko minulle toi sit myöhemmin ku raskaus on pidemmällä ja pahoinvointi loppuu.
 
Täällä kanssa näkä vaivaa, ensin ei maistunut mikaan ja nyt kun on alkanut maistua on nälkä jatkuvasti. Paino ei ole vielä noussut ja laatu on kyllä terveellistä, mutta määrät hirveitä :)
 
Täällä kanssa yksi jatkuvasti nälkäinen..ihan alussa oli kuvotusta, eikä mikään kovin "raskas" ruoka maistunut, mutta nyt viimeisten parin vk:n aikana on ollut lähes koko ajan nälkä..parin tunnin välein saa jääkaapilla rampata..ja mikään ei tunnu riittävän..! Suht terveellistä linjaa oon yrittänyt kuitenkin pitää ruuan laadun suhteen, mutta ne määrät..! [&:] 
 
Minulla on kanssa kasvanut nesteiden käyttö todella paljon! Koko ajan pitää olla vesilasi lähettyvillä. Pitää ihan hillitä mehun ja limukan juontia, ennen en edes pitänyt mehuista ja limusta!

Eve
 
Sama täällä..Nyt viimeisen kk:den aikana on ollut jatkuvasti suu kuiva ja janottaa..Myös himotukset sellaiseen roskaruokaan jota normaalisti syön tosi tosi harvoin (kuten hesen aterioihin) on alkanut heräillä..[&:] Turvotus on myös jokapäiväinen tuttu, vaikka kuin terveellisesti yrittäisi syödä ja liikkua..
 
Huh, tämä se onkin kaikkein ärsyttävin oire ollut! Vaikka syön kuinka hirvittävän ähkyksikin itseni, ruokailusta n. vartin kuluttua on tosi nälkäinen olo [:@]
Ja tähän kun vielä lisätään se, että hiukkasen tarkemmin joutuu miettimään, että mikä se nyt sitten oikeastaan maistuisi ja menisi vielä alaskin...
 
Mullon ny se ongelma, että en tiijä mikä on nälkää ja mikä muuten vaan kuvotusta jota yritän hillitä syömisellä. Yöllä syön moneen otteeseen banaania. Aamiaisen aloitan noin klo 8 ja sitä jatkuu klo 11 asti ja sitten onkin päiväruoan aika. Broilerinkoivet on alkanu maistumaan liiankin hyvin, kaksi koipee menee kerralla ja muussia. Normaalisti en liiku päivisin ollenkaan (ulosmeno pelottaa, yllättävää?) joten pärjäilen loppupäivän ehkä hedelmillä ja tomaateilla ja sipseillä ellen sitten ota sitä kolmattakin broilerinkoipee. Mutta auta armias, kun yhtenä päivänä pyöräilin 10 km...huonoa oloa pukkas jatkuvasti vaikka söin ja söin...Ruokaa pitää olla valmiina aina. Jopa mikrolla lämmitys voi osoittautua aivan kamalaksi tuskaksi. En malta odottaa vaan syön kylmää ruokaa. Ja jos ruokaa ei ole valmiina, alkaa kamala tärinä...ihan kuin jotain vierotusoireita jostain vaarallisemmastakin aineesta. Kaapissa on nyt pilttipurkkei pahan hetken varalta. Tiijä sit onko ne ihan aikuisille tarkoitettu, niin kuin kissan ja koiran ruoatkin o erilaisii.
 
Ruokaa pitää olla valmiina aina. Jopa mikrolla lämmitys voi osoittautua aivan kamalaksi tuskaksi


Olen huomannut vastaavia olotiloja. Pahinta on, jos joutuu tuossa vaiheessa vaikka ruveta tekemään sitä ruokaa... [X(]
 
Täälä kanssa sama juttu ja joka päivästä. Koko aika hirvee nälkä ja tekis mieli syödä vaikka ois ihan täynnäki [:D]. Välillä pakko hillitä ja pinnistelen monta tuntiaki niin et keksin jotain muuta ajateltavaa kun syömisen. Painoa on tullu sellanen n. 20 kg, normaalisti painan sen 60 kg ja oon aika hoikka. Pituutta 168 ja BMI 21. Neuvolasta kysyin et onko ihan normaalia et toi paino on noussu noin valtavasti ja sano et hoikilla tuppaa tulemaan sitä painoa paljon enemmän raskauden aikana ja on ihan normaalisti noussu ja niinku pitääkin. Saa nähä mitä sit loppu raskaudessa on toi paino, hirvittää se et neuvolan täti sano et loppuraskaudesta saattaa nousta aika rajusti toi paino viä [&o]. Vaikka syön niinku pitääki niin ihmettelen et miten ihmeessä tota on tullu noin paljon, huomenna neuvola ja saa nähä kuinka paljon on taas toi paino noussu [:o]. 
 
Huomenna olis 15. raskausviikko ja nyt parin päivän ajan olen huomannut, että ruoka kyllä maistuu [:D] tosin voipi johtua siitäkin, että olin periaatteessa viikon täysin syömättä ja juomatta ja senkin takia viikon tiputuksessa, maanantaina vasta pääsin pois, että alkaa nyt ruokahalukin vasta palata ja kaksinkertasena tietty [8|]

Ennen rajua oksentelua painoin n. 86kg ja olen 167cm pitkä, sairaalaan mennessä painoin vähän päälle 70kg ja sairaalasta kun lähdin, painoin päälle 75 (painoindeksi 26?) ja tuohon painoon olen tyytyväinen, kunhan ei lähde enempää hirveesti nousemaan raskausaikana, tai pysyisi alle 80kilossa. Nyt on tullut varmaan pari kiloa lisää, mutta en niitä oikeastaan edes laske, koska painoni vaihtelee päivän mittaan kilosta kolmeen.

Onneksi olen ruumiinrakenteeltani sellainen, että hurjalle kuulostava paino pituuteen nähden ei minussa juuri näy [:)] Siksi en kai hirveästi ole laihdutellutkaan. Pömppis löytyy, mutta sekin on yllättävän pieni, mitä nyt kasvaa öttiäisen takia koko ajan ja turvottaa jatkuvasti [8D]
 
Mullakin on näitä jatkuvanälkä-kausia, muutei koko ajan.
Oikeastaan vain jos yrittää syödä hyvin! Syönnin päälle karmea nälkä (ja sitten karmea turvotus...). Siis nälkä kasvaa syödessä!
Yritänkin nyt syödä vain mahdollisimman usein, myös oikeaa ruokaa (aterioita).

Syömisen unohtaminen ei tule nälkänä, vaan karmeina vatsa kramppeina ja päälle huonona olona. Syö siinä sitten!
 
Mulla on ollut ongelmana, että välillä ummettaa, ja silti voi olla karmea nälkä. Mitään ei oikein uskaltaisi syödä, koska se saa tukossa olevan vatsan vääntelemään entistä tuskallisemmin, joten etenkin iltaisin kärsin sitten yhtä aikaa solmussa olevista suolista että tyhjyyttä huutavasta vatsasta. Sinänsä harmi, sillä juuri iltapäivisin ja iltaisin mulle vasta ruoka maistuisikin, aamut ja aamupäivät menevät vielä pahoinvoidessa.
 
Minulla taas on ollut päin vastaista ongelmaa.
Kiitos mm laktoosin... Marjoja ja hedelmiä jos syö runsaasti kerralla, niin sekin pistää vatsaa sekaisin. Luumuthan olisi myös sopivia ummetuksen hoitoon! Kokeile! Tosin vatsan väänteitä voi näilläkin saada...
 
Mulle on iskenyt nyt parin viikon sisällä tämä "voisin syödä kaiken aikaa"-vaihe eli tämä alkoi n. rv:lla 24. Sitä ennen ei ollut sen suurempia ongelmia. Toivottavasti tämä liittyy vauvan kasvupyrähdysvaiheeseen...
 
Täällä kirjoittelee myös "aina nälkä ja koko ajan..." -odottava äiti.
Minulla tämä oire on ollut jo siittä asti, kun tein positiivisen raskaustestin,
eli noin 5. - 6. raskausviikoilta.. Tosijaan pitäis olla kokoajan syömässä,
ja jos ei syö niin tullee huono olo, ja vaikka syökin niin tahtoo siittäkin tulla
huono olo. Ja kun ei aina oikein tiedä mitä söis ja mitä tekkee mieli...
On tosi hankala ongelma :/ Sanoisinko, että rasittavimmista oireista
näin raskausaikana. Olen ennen pystynyt olemaan pitkiäkin aikoja syömättä,
olen saattanut syyä eka kerran päivässä joskus iltapäivällä, mutta nyt se ei
onnistu sitten millään, niin on ollut vähän opettelemista tähän, kun tahtoo
olla kokoajan nälkä... [:(]
 
[:D][:D] mä voisin syödä leipiä (ruisleipää, juustoa, kurkkua ja tomaattia) ja hedelmiä ihan hirveitä määriä. ne onkin ainoot mitä saan hyvin alas kun on tää jatkuva yökötys. ne jopa pysyy aikas hyvin sisällä.
joinakin päivinä elän pelkästään leivillä teellä ja hedelmillä... joinakin päivinä sitten saatan vetästä näläkääni kunnon ruokaa kauheen annoksen JOS mun ei tartte sitä ite tehä.. ruokaa tehdessä viimeistään halailen pönttöä ja pitkään.( hävettää oikein mennä anoppilaan syömään kun siellä tulee mätettyä sitä ruokaa hirveitä määriä..) oon huomannut että keittoruuat tekee kauppansa. nytkin tuli syötyä monta kulhoo purkki hernekeittoa joka ei todellakaan ole ennen kuulunut suosikkeihini(ostin vielä sellasen ison purkin josta voin syödä useampana päivänä kun toi ukkokulta on studiossa koko viikon.. kai.[:D] eipä jäänyt paljoo mistä syyä....[:)])

nälkähän ois koko ajan mutta sitten kun saa jääkaapin auki niin yöööööök ei voi syödä mitään.....muuta kuin sitä leipää. saa nähä miten seuraavalla neuvola-käynnillä, tuleeko sanomista... oonko saanut painoni nousemaan vai vieläkö laskusuhdanne jatkuu.
 
Takaisin
Top