Aina nälkä ja koko ajan vessahätä..

Riituska

Vasta-alkaja
Ihan uskomatonta tämä syömisen tarve ja miten ruoka onkaan ruvenut maistumaan hyvältä!! Onko muille tullu jo jotain erityisiä ruokia tms mitä tekee mieli?  Itsellä ei tarvitse kuin nähdä esimerkiksi raejuusto purkki niin kummasti tekee raejuustoa mieli, vaikken yleensä niin paljoa siitä välitä, tai että haistaa appelsiinin ni heti tekisi appelsiinia mieli syödä. Hassua tämä raskaana olo kun pikkuhiljaa rupeaa tajuamaan noita kaikkia merkkejä ja oireita siitä :D
 
Mulle on tullut myös sama juttu, jotain tekee jatkuvasti mieli [:)] Ei vaan pitäisi kaikille mieliteolle antautua, ettei tule lihottua ihan järkyttävästi [:D] ison mahan lisäksi muutenkin..
Jatkuvasti tekisi mieli syödä jotain ja kauppareissut on pahoja kun kaikenlaisia houkutuksia hyllyt väärällään.
 
Mun tekee ihan sairaasti mieli hiilareita. Leipää, sokeria jotain rouskuvaa. Keksejä... ja jäätelöä.

 Mä oon tätä ennen karpannut reilun puolivuotta ja tiputtanut paljon painoa. Nyt tekee todella tiukkaa ja pakko olisikin palata ruotuun mahdollisimman pian.
 
Mun on kyllä aina tehnyt koko ajan mieli jotain hyvää (tosin ei makeeta), ja oon aina ollut kova syömään. Et toistaiseksi ei ole kyllä näkynyt huomattavaa muutosta kumpaankaan suuntaan. Tai siis ruokahalut ei ainakaan oo mennyt niin kuin ilmeisesti joillain  menee.
 
Niin tää on ihmeellistä.. Mulla on kamala nälkä kans, mut kaikki, siis melkeen kaikki tuntuu enemmän tai vähemmän kuvottavan. Ainoastaan kurkku, paprika ym vihannekset maistuu hyvältä. Ja vessahätä on ihan kamala.. Mut nuita himoja kerkee kyllä vielä tulemaan ihan kiitettävästi, ku vasta alkumetreillä ollaan.[:)] Mielialat mulla kyllä tekee semmosta sahalaitaa, ettei itekkää pysy perässä. Mies on ihan pihalla, ku ei tiiä mitä millonki on luvassa. [:D]
 
Joo musta kanssa tuntuu et mielialat vaihtelee aika hurjasti.

Ja hitto että noi tissit voi olla kipeät. Ja eilen illalla ne tuntui myös olevan jotenkin kauheen pinkeinä.

Juottko muuten kahvia muut? Mä vielä aamukahvin juon toistaiseksi, ja se menee alaskin. Olen lueskellut netistä paljonkin kahviin liittyvää.. Ilmeisesi yli kolmea kuppia ei suositella juovan. Mutta jossain taas (jenkkitutkimuksessa) luki, että kahvinjuonti tulis lopettaa kokonaan ensimmäisen kolmanneksen ajaks.
 
Mä olen kans itse huomannut että on toi ruoka alkanu maistua ihan eri tavalla ja sitä sitten menee..tuntuu ihan ku söisi kun rekkakuski [:)]...alkua vasta, mitäs sit kun raskaus on vasta puli välissä tai loppu suoralla. Taidan loppu vaiheessa olla kunnon valas[:D]
 
Mulla on ruokahalu noussut myös huomattavasti, erityisesti pasta ja kanaruuat on sellaisia joita voisi syödä koko ajan.. [:D] Täytyy vain koittaa hillitä itseään (vaikeaa se tosin on), ettei sitten synnytyksen jälkeen olisi kauheasti pudotettavaa painoa..
 
mulla on menossa sellainen vaihe että en oikein tahtois syödä mitään, tietysti johtuu pahoinvoinnista... vain todella harvoja ruokia voi edes kuvitella laittavansa suuhun ja ne on kyllä sitten aina jotain kaloripommeja. Salaatti ällöttää, sitä ei voi syödä eikä oikein mitään kasviksia tai vihanneksia. Peruna ei myöskään mene alas, ei edes uudet perunat jotka on aina ollu mun suurinta herkkua! Mutta arvaan sen että kun tämä pahoinvointi hellittää niin siitä syömisestä ei tule loppua!

Onko kenellekään muulle tullut himoa todella tulisiin ruokiin? ne on sellaiset jotka menee alas... =)
 
Moi. Mulla on myös koko ajan nälkä. Söin just aamupalan (tunti sitten) ja taas on nälkä. Mulla ei tee meli mitään erityistä ruokaa muta koko ajan pitäisi jotain syödä. Ja pissahätä on toinen. Viime viikolla kun olin ottamassa aurinkoa yhdellä nurmikolla missä ei ollut vessaa lähellä niin auringonotto jäi tuntiin koska vessahätä oli jo niin kova et piti lähteä kotiin. En kehdannut mennä pusikkoon.
 
Mua ei ole oksettanut mutta kun vatsa on täynnä niin tulee sellaisia äklötys kohtauksia. Ne menee onneksi nopeasti ohi ja sen jälkeen on taas nälkä. Muistakaa naiset että raskaana oleva ei todellakaan saa syödä kahden edestä vaan lisätä ruokavaliota n 300 kcal:lla eli lasi maitoa tai yksi voileipä päivässä. Oon kuullut inhottavista neuvolaterkkareita jotka nalkuttaa joka käynti kuinka on tullut liikakiloja. Se ei ole mukavaa.
 
Ihania äklötysvapaita päiviä.
 
300 kcal on yksi voileipä ja lasi maitoa ja omena, mikä ei paljon ole sekään. Riippuen tietysti, mitä siihen leivän päälle laittaa. Itse syön ihan surutta. Paha olo iskee, jos vatsa pääsee tyhjäksi. Mun puolesta saavat neuvolassa nalkuttaa, jos haluavat. Ekassa raskaudessa tuli 16kg, tokassa 14kg. Ja hyvin pääsin raskauksien jälkeen takaisin normaaliin painolukemaan. Sillä on tietysti merkitystä, että miten sen painonsa hankkii. Jos se tulee sokeripullamössöllä, niin siinä on jo omat terveysriskinsä, kuten diabetes, mutta itse syön suht terveellisesti. Mikään makea, kuten karkit ja suklaa, ei edes maistu. Aina ei jaksa ymmärtää, miksi pitää ottaa stressiä niin monista asioista.. Naiset ovat olleet raskaana tuhansia vuosia ja synnyttäneet tuhansia vuosia, joten luonnollisestahan asiasta tässä on kyse. Mitä väliä on jollain muutamalla liikakilolla?? Siitä tulikin mieleen, pitäisikö syödä jotain.. [:D]
 
Mulla ainakin on tehnyt hirmusesti mieli tulista ruokaa..[:D]
Ei oikeestaan muuten mitään erityistä mitä haluaisi kokoajan syödä,
kamalaa on vaan että kokoajan haluan JOTAIN syödä.
Eilen söin kuin PUHVELI ja aamulla taas kävin vaa`alla, mutta paino oli pudonnut
Totta on ettei saisi syödä kuin sen n.300kcal enemmän, mutta kaikkea tekee niin hitosti mieli!!!
Varmaan lihoan tän raskauden aikana noin 100kg jos jatkan tätä vauhtia syömistä.[:(][:(]
 
Joo siis mäkin syön paljon enemmän kun sen 300 kcal. Koko ajan on nälkä ja mullakin tulee paha olo jos vatsa on tyhjä. Ostin eilen hedelmiä, jogurttia ja viiliä niin voi napostella koko ajan jotain pientä mutta ei niin rasvaista. Koska sehän on fakta että jos kaapista löytyy jotain rasvaista ja herkkua niin ne ei siellä kauaa vanhene. Tällä hetkellä persikka on kova sana [:D]
 
Takaisin
Top