Aihe poistettu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rodem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielestäni iloitus oli todella rohkea teko. Hyvä että teit, ei mun mielestä ole oikein että viinaa vedetään noin pienten lasten nähden ensinnäkään kännejä ja käytös sun lasta kohtaan oli järkyttävä. hyvä että ärähdit. Itse tekisin samoin.

En tiiä mikä helpottais, mutta luulen että ajan kanssa helpottaa ja ehkä sun äitiin kolahtaa tollanen ilmotus ja jättäis sitä juomista vähemmälle.. Jos hän oikeesti välittää lapsistaan nii luulisin ainaki että harkitsis ees juomisen vähentämistä että lapsilla olis hyvä olla. tiiä häntä. Toivotaan parasta.

äitisi on sinulle kauniin anteeksipyynön velkaa siten, kun as on hoidettu kuntoon, usko pois, hän vielä ymmärtää sen joskus. Minulla oli aikoinaan samankaltainen tilanne ja voin kokemuksesta kertoa, että äitisi tuntee itsensä loukatuksi, itsetuntoon viety, jne, mutta joskus tulee se päivä kun asiat on oikeesti kunnossa ja silloin äitisi vielä kiittää sinua (siis jos aiot kertoa että se olit sinä). Alkoholismi on iso ongelma ja useasti alkoholisti itse ei pidä sitä ongelmana.. hoitoo vieminen pakosta on todella vaikeaa, etenkin kun itselläsi on pieni lapsi. Minulla meni 2 vuotta saada kyseinen ihminen hoitoon, ja useina aamuina pienen lapseni kanssa olen herännyt aikaisin aamulla ja viettänyt päivät a-klinikalla.. nyt kun tämä ihinen on ollut 4kk kuivilla ja minä olen saanut anteeksipyyntöni ja tyttöni oli hänellä ensimmäistä kertaa hoidossa niin tuli sellanen fiilis, että kaikki järjestyy ja tekemiseni palkitaa.. pysy vaan kovana tuossa asiassa, etenkin kun kyse on läheisistäsi, lopulta myös lapset osaavat arvostaa sitä mitä olet tehnyt.. näin ainaki meillä.. muista pyytää ammattiapua, voimia sinne tuleviin koitoksiin!

Oikein olet tehnyt. Minä olisin saattanut soittaa aikaisemmin jo ilmoituksen. Parempi saada lapset turvaan ennen kuin on liian myöhäistä!!! Ei sun tarvi kertoa äidilles, uskon että tietää jo itse muttei uskalla myöntää itselleen! Mut hienosti olet toiminut, ja kyllä ajan kanssa kaikki selkiytyy, toivottavasti äitisi ymmärtää nyt viimein laittaa korkin lopullisesti kiinni!

Henk.koht olen törmännyt elämässäni tilanteisiin jossa alkoholi on aiheuttanut pelkkää pahaa, joten ilmoituksen kannalla olisin ollut itsekin! Vaikka onkin oma ÄITI kyseessä, mutta alkoholilla on aivan hirveä voima ja sillä saa aikaan niin paljon pahaa.

Tsemppiä paljon sinne, olet tehnyt suuren, suuren teon mutta ajan myötä tuska helpottaa! Tärkeimmät ihmiset tässä maailmassa on lapset!

Heips! Jostain syystä otsikko vetäs huomion.Pystyn kyl täysin samaistumaan kokemuksiisi,tosin meidän perheessä ei ole ollut alkoholi vaan mielenterveysongelman ja siitä johtuneet lapsen laiminlyönnit. Monesti on helppoa sanoa sivusta, että tottakai teet lastensuojeluilmoituksen heti mutta kun kyseessäon oma äiti, tilanne on erittäin vaikea. Tunteet ja syyllisyys tulee väkisinkin mieleen vaikka järki sanoisi, että näin on tehtävä. Olen tehnyt myös äidistäni aikoinaan useitakin ilmoituksia,voin sanoa, että olet tehnyt oikean päätöksen. Vaikka nyt siltä ei tunnu, mutta jos joskus jotain sattuisi tapahtumaan, tiedät että olet yrittänyt kaikkesi.
Nyt kun olet itse äiti, pääset tekemään omat oikeat ratkaisusi lapsesi suhteen ja näyttää onneksi siltä että olet katkaissut kierteen itseesi. Ole siitä ylpeä, sillä sulla on siihen oikeus:) Tekemäsi ratkaisut vaativat tietynlaista rohkeutta, onnea!
Voimia ja aurinkoisia kesäpäiviä!

Rodem, oot tehnyt ihan äärettömän upean palveluksen, äidillesi ja sisarillesi, vaikka he eivät sitä ehkä vielä ymmärtäisikään! Kestä tahansa tutustakin ilmoituksen tekeminen on varmasti rankkaa, mutta omasta äidistään ilmoituksen tekeminen vaatii varmasti pitkää pohdintaa ja puntarointia... Täytyy siis sanoa, että olen todella vilpittömästi iloinen, että uskalsit sen askeleen ottaa!

Äidilläsi nyt on tosiaan näytön paikka - mun mielestä silmät ois pitänyt aueta jo siinä vaiheessa, kun sinä olet sieltä pois muuttanut, jos pääasiallinen syy tosiaan on äitisi alkoholismi! Se on vaan sen verran hankala sairaus, että sen myöntäminen vaatii paljon, eikä sitä korkkia ole varmasti helppoa laittaa kiinni. Myöskään tuo tätisi tilanne ei kuulosta kovin hyvältä :(
Millainen muu suku teillä on? Voisiko löytyä sieltä tukiparia itsellesi ja ehkä auttamaan myös tädin juopottelun loppumista? Muutenkin voisi olla sinulle todella todella todella hyvä, että saisit jonkun läheisenkin mielipiteen kuulla, ja sitä kautta varmistusta siihen, että nyt on todellakin viimeiset hetket tehdä asialle jotain. Sinä ja 16v varmasti selviätte, mutta 3v on ihan todella liian pieni näkemään äitiään kaljoittelemassa - eikä mun mielestä kenenkään alaikäisen tai edes aikuisen lapsen tarvitsisi nähdä vanhempaansa päissään, jos se holi on oikeasti ongelma! (Siis alaikäisten ei tarvitsisi nähdä ees ongelmattomia vanhempiaan päissään!)

Voisit myös googlettaa paikallista AA-kerhoa, siellä on ryhmiä holistien läheisille ja ainakin holistien lapsille suoranaisesti suunnattuja ryhmiä. Toivottavasti te saatte raittiin äidin ja tädin, ja sinun lapsesi voi myös alkaa tavata raitista mummia!

Jaksamista ja tsemppiä!

Hei rodem,

Olet toiminut oikein. Tilanne on kaikille osapuolille tuskallinen, mutta tärkeintä on pelastaa, mitä pelastettavissa on. Toivottavasti saat purettua ahdistustasi jossakin muuallakin kuin täällä.

Alkoholisti ei välttämättä tule koskaan "kiittämään" sinua tuosta, koska ei näe tilannettaan oikein. Saattaa olla katkera ja vihainenkin. Riippuu paljolti siitä, miten hän motivoituu itseään hoitamaan ja laittamaan asioita kuntoon. Aina näin ei kuitenkaan tapahdu, mutta se on hänen valintansa. Tärkeintä on, että sinä ja lapsesi olette turvassa ja elätte omaa elämäänne. Toivottavasti koko perheelle saadaan oikeanlaista apua ja tukea. Tsemppiä!

Rodem, olet kyllä joutunut kokemaan tiukan tilanteen, miten onkaan vaikea kuvitella, että joutuu ilmoittamaan omasta äidistään. Mutta täysin oikein teit, näin sait hoidettua apua äidillesi sekä sisaruksillesi. On hienoa, miten olet toiminut niin rohkeasti. Paljon voimia ja jaksamista tulevaan, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! :)

teit aivan oikein! itselläni on äiti paha alkoholisti ja todellakin tiedän millaista tuo on.meill sentään onni ett hänell ei oo enään lapsia saman katon alla.minä kärsin viimeseen asti ennenkö muutin karkuun isäni tykö. Samalla tein myös päätöksen että äitilläni ei ole mitään asiaa humalassa lähellekkään lastenlapsiaan..eli lapsillani ei ole mummua..hän kun ei vaan kykene olemaan selvinpäin,monet synttäritki on vietetty ilman mummia.mut itse hän tekee valintansa,jos viina on tärkeämpää kuin omat lapset ja niiden lapset niin minkäs teet.. 14 vuoden jälkeen olen huomannut että en voi enään auttaa.Ainoo mitä voin tehdä,on jatkaa omaa elämää ja olla omille lapsilleni hyvä ja raitis äiti<3
niinkuin tuolla aiemmin joku jo mainitsikin niin ,se persoona joka äitisi on viinan alaisena ,ei tule ikinä kiittämätään tästä.Toivon mukaan äitisi ymmärtäisi asian todellisen hyvän puolen silloin kun on selvinpäin. Tätä asiaa ei kyll varmaan pysty helpottaan mitenkään,mutta muista se että teit aivan oikein! <3

Takaisin