Rodem, oot tehnyt ihan äärettömän upean palveluksen, äidillesi ja sisarillesi, vaikka he eivät sitä ehkä vielä ymmärtäisikään! Kestä tahansa tutustakin ilmoituksen tekeminen on varmasti rankkaa, mutta omasta äidistään ilmoituksen tekeminen vaatii varmasti pitkää pohdintaa ja puntarointia... Täytyy siis sanoa, että olen todella vilpittömästi iloinen, että uskalsit sen askeleen ottaa!
Äidilläsi nyt on tosiaan näytön paikka - mun mielestä silmät ois pitänyt aueta jo siinä vaiheessa, kun sinä olet sieltä pois muuttanut, jos pääasiallinen syy tosiaan on äitisi alkoholismi! Se on vaan sen verran hankala sairaus, että sen myöntäminen vaatii paljon, eikä sitä korkkia ole varmasti helppoa laittaa kiinni. Myöskään tuo tätisi tilanne ei kuulosta kovin hyvältä :(
Millainen muu suku teillä on? Voisiko löytyä sieltä tukiparia itsellesi ja ehkä auttamaan myös tädin juopottelun loppumista? Muutenkin voisi olla sinulle todella todella todella hyvä, että saisit jonkun läheisenkin mielipiteen kuulla, ja sitä kautta varmistusta siihen, että nyt on todellakin viimeiset hetket tehdä asialle jotain. Sinä ja 16v varmasti selviätte, mutta 3v on ihan todella liian pieni näkemään äitiään kaljoittelemassa - eikä mun mielestä kenenkään alaikäisen tai edes aikuisen lapsen tarvitsisi nähdä vanhempaansa päissään, jos se holi on oikeasti ongelma! (Siis alaikäisten ei tarvitsisi nähdä ees ongelmattomia vanhempiaan päissään!)
Voisit myös googlettaa paikallista AA-kerhoa, siellä on ryhmiä holistien läheisille ja ainakin holistien lapsille suoranaisesti suunnattuja ryhmiä. Toivottavasti te saatte raittiin äidin ja tädin, ja sinun lapsesi voi myös alkaa tavata raitista mummia!
Jaksamista ja tsemppiä!