ahdistaa...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja fjansku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

fjansku

Vauhtiin päässyt keskustelija
Pakko päästä jonnekkin taas avautumaan.Ahdistaa äärettömän paljon kun tuntuu ettei saa enää perheen kesken viettää aikaa rauhassa.Esikoinen tällä hetkellä 9kk ja koko aika anoppi tahtoo hänet hoitoon.Jo siitä lähtien kun neiti oli viikon vanha ni vaatimal vaati saad hänet hoitoon. Silloin tällöin on saanut häntä hoitoon mut en jotenkin tahdo että häntä koko aika vaaditaan hoitoon.Ja kaiken lisäks anoppi asuu tossa viereisessä talossa,hän vahtii meitä parvekkeeltaan ja jos valot on päällä tuppautuu sit meille.Ja neidil on myös vaikeuksii mennä päikkäreille,koska on niin kova nykyään menemään ettei malta nukkuu.Ja jos en halua et meille tullaan soittaa ovikelloa silloin kun neiti nukkuu ni siit suututaan.Nää kaikki asiat vaikuttaa jopa meidän parisuhteeseen koska oon kovin kettuuntunut tähän touhuun,eikä mies viiti äitilleen sanoo mitään.Ja jos ite sanon ni oon ääliö.Tammikuussa meille syntyy toinen lapsi ja pelottaa et kaikki kaatuu päälle vaan sen takia että ahdistaa asua tässä paikassa.

Ulkopuolinen kun olen niin tulipa heti mieleen "hyviä" neuvoja...mut onks mahdollista jotenkin ottaa ovikello pois päältä? Tai jopa muuttaa muualle? Voisin kuvitella, että anopillasi ei oikeasti ole elämässään muuta kuin te. Haittaako miestäsi hänen äitinsä läsnäolo? Meinaan, jos ei haittaa ni ehkä siksi ei sano mitään. Etkä sinä ole mikään ääliö, jos haluat elää lapsesi kanssa omaa elämää ilman ulkopuolisia. Kyllä omassa kodissa pitää saada olla rauhassa.

Mä varmaan sanoisin mahdollisimman ystävällisesti mutta suoraan just noi asiat anopille ja toistaisin sitä niin kauan kunnes viesti menis perille.

Vaikka saatat aluks loukata anoppis tunteita niin parempi puhua nyt. Siitä tulee ehkä riitaa mutta ajan myötä tilanteen vois kuvitella rauhoittuvan, jonkinlainen kompromissi löytyy varmasti...

Mun anoppi, joka ei osaa hoitaa meidän vauvaa vaikka kuinka haluais, ehdotti että saisi olla lapsenvahtina. Me ei voitu suostua, sillä meidän vauva ei vaan viihdy niissä käsissä. No, riitahan siitä syntyi vaikka ilmaistiin itsemme tosi ystävällisesti. Meni pari viikkoa niin että anoppi mökötti, mutta sitten kun päästiin puhumaan asiasta niin saatiin kaikki sovittua. Anoppi on alkanut jopa ottaa ohjeita vastaan, kuinka kannattaa tehdä mitkäkin asiat vauvan kanssa.

Ja oon ihan samaa mieltä startletin kanssa, oman kodin rauhaa tulis kaikkien kunnioittaa.

Takaisin