Actimel / Maitohappobakteeri-tuotteet

kea

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka!
Aloittelijana yritän saada käsitystä kaikesta siitä, mitä kannattaa välttää raskauden aikana. Onko kukaan tietoinen siitä, ovatko kaikki Actimet-juomat ym. ihan ok? Eihän maitohappobakteerissa voi olla mitään haitallista?
 
t. Kea
 
 
Maitohappobakteerivalmisteita ainakin suositellaan odotusaikana, jos on atooppinen iho... mahdollisesti ehkäisee vauvaa siltä. Ja täällä poika on syönyt RELA-tippoja päivittäin kaksiviikkoisesta. Tosta Actimet-tuotteesta mulla ei ole käsitystä, että mitä muita aineita siinä lisäksi on. Itse vetelen maitohappobakteereita suoraan purkista.[:)]
 
Oon syönyt activiaa, erityistä herkkua on jo ennen raskautta ollut luumunmakuinen ja sitä aina välillä ostan. Actimelin sokerimääristä en tiedä, mutta ei kait se sen suurempi ole kuin muissakaan jugurteissa. En tosi syö säännöllisesti päivittäin enkä edes viikoittain, mutta silloin tällöin. Haittoja en ole ajatellut, kun ei niistä ole mainintoja sattunut silmiin, vaan enemmänkin niiden syöntiä puoltavia juttuja. Ja säännöllisesti syönkin Gefiluksen maitohappobakteereita kapseleina, kun itsellä on atooppinen iho, eikä sen toivoisi ainakaan näin hankalana siirtyvän lapselle.
 
Mä olen kanssa kuullut niistä olevan enemmän hyötyä kuin haittaa. Joissakin jugurteissa/juomissa on tosiaan vaan aika paljon sokeria.. se on ainoa, mikä tuli mieleen. Maitotuotteitahan suositellaan raskausaikana, mut hurjaa kun niissä "tavallisissa" jugurteissa on suunilleen desi sokeria litrassa! Sokeri kuulemma estää kalsiumin imeytymistäkin.. oho, meni nyt vähän sivuraiteille, mutta syö maitohappopakteerivalmisteta, niistä on apua (tulehdukset, iho, vatsa ja pahoinvointiinkin auttaa)[:)]
 
Oma neuvolatätini sanoi olevan turvallista.

Actimel-luonnonjogurttia olen silloin tällöin syönyt. Sokeria taitaa olla 0,5-1g/100g:ssa enemmän kuin tavallisessa luonnonjogurtissa, mutta silti yli puolet vähemmän kuin tavallisessa jogurtissa.

Rasvattomat jogurtit ovat sokerin kannalta pahimpia. Itse syön mieluummin sen prosentin rasvaa kuin monta prosenttia lisää sokeria :) Nälkäkin tulee nopeammin, kun rasvattomat jogurtit nostaa verensokerin hetkeksi pilviin.
 
Takaisin
Top