abortti.......

Kyfi3321630

Vasta-alkaja
Haluaisin keskusteluapua, kun ei ole ketään kelle puhua.paitsi tietysti mies..
Minulla on aijemmasta suhteesta 5v poika ja miehen kanssa pian 2v täyttävä yhteinen poika. Ja nyt raskaana viikolla 7+5
Haluan lapsen, en halua,en jaksa, jaksan..... olen miettinyt monta päivää..

Tuliko raskaus yllätyksenä? Josko soittaisit vaikka neuvolaan, jos sieltä saisit tukea? Onhan raskaus ja vauva-aika aina enemmän tai vähemmän rankkaa ja uudesta lapsesta työmäärä aina lisääntyy. Tuntemuksesi ovat siis normaaleja, ja omaa jaksamista on ihan luonnollista miettiä. Jos kuitenkin tuntuu, että saattaisi olla liian raskasta ja abortti voisi olla vaihtoehto, kannattaa varmaan pyydellä apua sieltä neuvolasta. Valitettavasti en osaa muuten auttaa, en ole vastaavassa tilanteessa ollut. Päätös raskauden jatkumisesta on kuitenkin sinun tehtävä itse. Ehkä sekin antaisi näkökulmaa, että mietit miten uusi tulokas vaikuttaisi koko perheeseenne? Oletko nyt jo jaksamisen äärirajoilla? Osallistuuko mies? Onko tukiverkkoja?

Toivon sinulle jaksamista ja varmasti päädyt oikeaan ratkaisuun, oli se mikä hyvänsä :)

Mitä mä olen seurannu/kuullu ihmisiltä juttuja niin jos päässä yhtään pyörii ajatus, että haluaisit pitää lapsen, niin älä tee aborttia. Ok, helposti sanottu mutta jos nyt sulla on yhtään sellainen olo niin kyllä se tunne tulee olemaan myöhemminkin :) Teillähän alkaa nuorimmainenkin olemaan sen ikäinen, että pahimmat 2v uhmat on ohitettu kun pikkuinen syntyisi :)

Kyllä se siitä löytää uomansa sunkin odotus! Mulla on muutama raskaus alkanut samoilla tuntemuksilla, mutta aika pian sitä mieli löytää rauhan ja ilon odotukseen mukaan. On erittäin normaalia kauhullakin suhtautua tulevaan muutokseen perhetilanteessa - siksikin se PIITKÄ odotusaika on ihan loistava!
Mikä sua tilanteessa huolestuttaa eniten?

Takaisin