aamuyön ähinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Noopi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Noopi

Jostain jotain jo tietävä
Heippa vaan kaikille!
Minä täällä taas kyselen tietämättömänä.. Meidän neiti kun nukahtaa 21.00 melkein tasan ja herää kahden/kolmen maissa syömään ja sen jälkeen 5/puoli kuuden aikaan. Ja ihmettelyni onkin, miksi aina aamuyöllä syönnin jälkeen tyttö alkaa ähistä ja kipristellä? Tänään jälleen kuuden aikaan oli kauheat ähinät ja minä luulin että nälkä taas, mutta ihan unissaan ääntelee. Olen yrittänyt heilutella ja hieroa vatsaa, mutta ähinä jatkuu. Aamulla herää ihan iloisena silti. Mikäköhän tämän tekee? tyttö 2,5 kk

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen vatsavaivat tahi kakkaamisen yrittäminen noista kuvailemistasi ähinöistä. 

Meillä samantapasta ähinää 2,5kk pojalla aamu 6 kieppeillä. Mie olen ainaki yhistäny net keveämpään uneen ja jotenki uusien asioitten sisäistämiseen ja unen ähäräämiseen... Meillä kun tuota ähinää saattaa olla päivälläkin, kun herää uniltaan ja kattelee vähän aikaa ja jatkaa uniaan just samanlaisen ähäräämisen kans kuin yöllä.
Olenkhan mie sitten ollu väärässä? En tiiä. Tuskin meillä ainakaan kakkavaikeuksia on, kun maha toimii sen verran tiuhaan/säännöllisesti.

Meillä ähinää oli alussa refluksin takia. Tyttö pulautteli tosi paljon, olo oli selvästi epämielyttävä. Nyt ähinää on ollut taas, mutta toisaalta pulauttelu ei ole lisääntynyt - päinvastoin. Liekö sitten todellakin uneksimista ja uusien asioiden oppimiseen liittyvää?

Elikkä ihan normaalia vissiin on ähinät.. No, nyt olen oppinut nukkumaan niistä huolimatta. Sitten kun itkee niin nousen [;)]
Tämäkin vaihe varmaan.

Meillä ähistään aamukakkaa siinä viiden ja seitsemän välillä joka aamu. Sinänsä jännä, että muut kakat tulee ilman ähinöitä, mutta aamukakka aiheuttaa kitinää.

Meillä myös aikalailla sama tilanne kuin ketjun aloittajalla, eli päälle 2 kk vanha poika, nukkuu hienosti ekan syötön yli mutta toisen syötön jälkeen alkaa ähinä, joka jatkuu sitten aamuun asti ja kuitenkin seitsemän jälkeen heräään aurinkoisena.
Itse olen ajatellut tämän johtvan röyhtäyksen puutteesta yöllä. Onko jollain joku konsti miten oikeasti saisin pojan röyhtäisemään, kun toinen on ihan umpiunessa, eikä nyt kuitenkaan viitsisi kovin kovakouraisesti herättääkään?

Meillä kans ähistään aamuyöstä. Nyt tänä aamuna kiinnitin siihen oikein erityisesti huomiota luettuani tämän aiheen ja tulin siihen tulokseen että (meillä ainakin) tämä johtuu nimenomaan "ilmamassusta", eli vauva ährää pieruja ja kakkaa ilta+yötankkauksen jäljiltä. Tosiaan nyt kun tarkemmin ajattelee niin sama kuvio toistuu lähes joka aamu: tyttö syö viimesen kerran n. 5 aikaan aamuyöstä. Hetki sen jälkeen alkaa jumalaton pyöriminen ja ähilästys, pieruja paukahtelee ja joskus jopa kakka lopulta. Sitten kun viimein noustaan, tyty tosi aurinkoisena, mennään vaihtaan vaatteet ja minä aamupalalle, tyty sitteriin niin sillon se kakka viimestään tulee :) Eli en oikein muuta voi tästä ähräyksestä päätellä. Niin ja tosiaan sekin puoltaa, että meidän tyty ärisee kakatessaan ja se päästää samaa ääntä just sillon aamuyön ähinöissä, eli selvä se, ilmanpoisto käynnissä :)

Takaisin