Aamu- vai iltapahoinvointia?

Aamu- vai iltapahoinvointia?

• Kaikki äänestäjät
    10

Mymmeli 81

Oman äänensä löytänyt
Klassisesti raskaus selviää odottavalle äidille aamupahoinvoinnin myötä. Mutta mulla on aina paras olo aamuisin ja iltapäivällä alkaa homma menemään alamäkeä. Illalla en sitten pysty muuta kuin makaamaan paikoillaanvellovassa pahoinvoinnissani. Ja tämä sama juttu on ollut kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa.

Onko jollain muulla iltapahoinvointia?

Rv 10+0

Mulla oli ekassa raskaudessa ihan sama, että iltaa kohden paheni ja usein oksensin. Tässä raskaudessa oli rv7-12 24h paha olo ja oksensin jatkuvasti. Nyt 12+4 pikkusen parempi, mutta taas iltaa kohden olo vaan huononee.

Mulla ei ollut ajankohdalla niin merkitystä, etova olo oli milloin sattuu. Onneksi sen kanssa on jo helpottanut paljon, mitä nyt välillä iskee hetkeksi päälle.

Mulla on joka ilta pahoinvointia, ja erityisen pahaksi menee jos ateriavälit venyy. Ihmettelin kyllä aluksi kun olin vain kuullut aamupahoinvoinnista :D

Jatkuva kestokrapula ennemminkin.. Väsyttää, janottaa, oksettaa. Painottuu enempi iltoihin. Edelleen tekee pahaa ja toisinaan tulee oksu vaikka 12+3 menos. Tosi monet ruuanhajut, hajuvedet ja varsinki röökin haju saa yökkäämään. Nii ja kana ehkä pahimpana! Tähä päälle vielä kestonärästys. Tänää alko kurkkuki kipeytyy, tais joku pöpö iskee.

Tässä raskaudessa iltapahoinvointi ehdottomasti ollut läsnä. Tänään aamulla kuitenkin oksensin 45min putkeen, kait jännityksestä kun oli Nt-ultra tiedossa enkä saanut nukuttua. Jääkaapin hajut ja taaperon vaipparoskis pahimmat, nälkä ja jano iha kokoajan

Edellisessä raskaudessa ei ollut pahoinvointia, nyt on ollut iltapäivä/ilta painotteista pahoinvointia jonkun verran. Joka päivä en ole oksentanut ja nyt on ollut jo viikon oksennustauko, mutta etova olo on usein. :/

Minulla pahoinvoinnin tunnetta ja etomista sekä aamulla että illalla ja päivisin myös, mutta hankalimmat hetket on vietetty iltaisin. Nyt jo välillä tuntunut jonain päivänä vähän helpommalta, mutta seuraava päivä saattanutkin olla taas vaikeampi päivä.

Sillonko sitä oli, niin tasaista ellotusta koko ajan. Tietyt hajut ja maut lisäsivät huonovointisuutta. Nyt pari viikkoa ilman oireita ja kauhulla odotan ensi viikon ultraa. Viime kesänä oireet loppuivat myös kuin seinään ja ultrassa tulikin ikäviä uutisia. Esikoista odottaessa vasta puolivälissä olo helpotti.

Ekassa raskaudessa ei ollut tietoakaan pahoinvoinnista. Toisessa oli jotain puentä. Nyt huono olo koko ajan. Närästää koko ajan. Väsyttää koko ajan. Hajut etoo, en jaksais seistä tai tehdä mitään muutenkaan. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta todella etova olo kokoajan. Mies ei ymmärrä yhtään, koska ei mulla ennenkään ole ollut. Niin ja paleltaa!

Mä olen lisäksi asiakaspalvelutyössä. Hyi hitto kaikki hajuvedet, röökille haisevat jne.

Jotain pitää syödä koko ajan, mutta kun syö - närästää. Nytkin olen töissä ja ties mitä pitäisi tehdä, mutta en jaksa tämän olotilan takia!

Takaisin