6kk lapsi ja seisominen

flyfly

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa! haluaisin kysyä kokeneemmilta ja viisaammilta, että voiko päälle 6kk lasta ( kehitysiältään yli 5kk) pitää tuettuna seisoma asennossa kun lapsi niin haluaa? Ei siis vielä itse nouse mutta varaa selkeästi painon jaloille kun syliin ottaa seisomaan, ei varvasta vaan astuu tasaisesti koko jalalla. Pelkään että jos liian aikaisin annan varata painoa niin tulee jotkut väärät sääret ym. Viihtyy kuitenkin mahallaan hyvin ja pyörii napansa ympäri ja harjoittelee ryömimään mutta välillä haluaa selkeästi seistä. Toivottavasti joku ymmärsi ja osaa vastailla :)
 
Moikka!
En mä näkisi mitään ongelmaa, puolivuotias on jo kuitenkin liikkeelle lähdön kynnyksellä. Meidän tyttö oli kanssa pienestä asti kova menemään, ja aina halusi mahdollisimman yläasentoon. Isänsä sitä sitten seisotti varovasti jo 3kk iästä eteenpäin, kun tyttö itse niin halusi. Kova oli tahto seisomaan ja näkemään, ja huuto tuli jos ei tahto mennyt läpi ;)  lähti konttaamaan 5kk ikäisenä ja ensimmäiset askeleet itse otti 9kk ikäisenä, ihan omasta halustaan. Ei tullut vääriä sääriä eikä muitakaan ongelmia, nykyään on oikein ketterä 2vuotias. Pääasia että kuuntelee vauvaansa, toiset vain ovat uteliaampia ja haluavat aikaisemmin liikkeelle ja näkemään maailmaa. 
 
Takaisin
Top