Heippa!
Onko sun pitkän kierron syytä tutkittu? Mulla löytyi epäsäännölliselle kierrolle selitykseksi kilpirauhasen vajaatoiminta ja pahanlaatuinen PCO. Kannattaa niiden oireita käydä lukemassa netistä, että täsmääkö. PCO:n pystyy selvittämään ultraäänessä ja kilppariongelmat verikokeella.
Itsekin söin useamman terolutkuurin ja niistä ei ollut kyllä pätkän vertaa apua. Jos sinulla tulee ovulaatio, niin sitä kyllä kyttäisin. Limottelua, himottelua ym. ovisoireita ja testaisin ovulaatiotikuilla (esim. raskauskeijussa oli halpoja). Sitten kun ovulaatio on mennyt, niin sitten se terolut kuuri kehiin. Ei kannata välittää niistä lääkärin sinä ja sinä päivänä kiertoa aloitat kuurin systeemeistä, koska terolut auttaa edesauttaa raskautumista ovulaation jälkeen. Näin mulle lääkäri kertoi.
Foolihapon lisäämistä ruokavalioon myös suosittelisin. Kannattaa aloittaa esim. Ladyvita Mama vitamiinit, vaikka vasta yrittäisi, niissä on kaikkia raskauden alkamiselle ja raskaudelle tärkeitä vitamiineja.
Nämä raskausasiat on niin hankalia. Meillä oli tilanne se, että minut todettiin hedelmättömäksi PCO:n, endometrioosin, ovulaatiohäiriön ja kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Meillä oli vuosi yritystä täynnä ja emme olisi päässeet hoitoihin, koska täällä oulussa on painoindeksiraja 35 (muistaakseni) ja minä olin pari pykälää sen yläpuolella, noiden sairauksien takia ja laihduttaminen oli mahdotonta (ei edes lääkkeillä läski lähtenyt). Mutta kuinkas sitten kävikään. Kuukausi tuon jälkeen olin lyönyt kinttaat tiskiin ja hyväksynyt tulevan lapsettoman elämäni... raskaustesti näytti positiivista ja nyt ollaan jo kohta puolessa välissä. Ihmeitä tapahtuu!