40v ja raskaana

Hortensia

Vasta-alkaja
Heippa!

Löytyykö täältä samassa ikäsarjassa odottavia äitejä? Neuvolassa olen saanut hyvää rohkaisua iästä huolimatta ja naistenklinikalla totesivat minun olevan ihan passeli odottaja. Jouduin ikäni ja perinnöllisen mody-tyyppisen diabeteksen takia pyytämässä lupaa raskauteen. Nyt sitten odotellaan ja toivotaan, että elämä masussa kehittyy (taustalla kohdun ulkopuolinen raskaus ja tuulimunaraskaus aiemmin elämässä).
Henkisesti ihan eri resurssit odotella, toivottavasti fysiikkakin kestää.
 
Anteeksi tyhmyyteni, mutta... pyytämässä lupaa? Miten?

Tästä ensimmäisenä tuli mieleen, että sun tapauksessasi raskaus olisi ollut syy pakkohoitoon ja pakkoaborttiin?? Eihän tällaista oikeasti voi olla?!
 
Moi!

Diabeetikoilla on suosituksena, että osallistuu raskaudensuunnitteluun. Verensokerit yritetään saada sellaiselle mallille, että kaikki menee hyvin alusta pitäen. Minulla haima tuottaa insuliinia, mutta se toimii ihan omalla tavallaan, silloin kun huvittaa. Olen pärjännyt tableteilla pari vuotta, mutta nyt siirrytään raskauden ajaksi pistoshoitoon.
Lääkäri kertoi, että diabeettikkoäidit usein ottavat yhteyttä polikklinikalle vasta silloin kun ovat jo raskaana. Onhan se hassua mennä pytämään lupaa, mutta näin kuitenkin tapauksessani piti toimia. Koko raskausseuranta siirtyy neuvolasta naistenklinikalle ja seuranta on aika tiukkaa.

Hyvä kun kysyit, ettei tule ihan mahdottomia väärinkäsityksiä!
Hyvää odotusta!
 
Takaisin
Top