40 vuotias ja 17 vuotias suhteessa

Kyfi0802260

Vasta-alkaja
Mitä olette mieltä sellaisesta että lähes 40 vuotiaalla naisella on suhde 17 vuotiaaseen poikaan? Ei ole siis kyse minusta vaan ystävästäni. Hyväksyisittekö te tälläisen suhteen?

No on kyllä minusta tosi epäilyttävää, vaikka ei olekaan laitonta. Tulee heti mieleen groomaus. Itse näin lähes 40-vuotiaana kun töissä olen tuon ikäisten nuorten kanssa, niin kyllähän ne ovat vielä hyvin nuoria ja jopa lapsia, vaikka olisivatkin fiksuja jne. Jos ikäero olisi toisin päin (vanhempi mies ja teini-ikäinen tyttö), niin aika moni huutelisi pedaria.

Pojan ollessa vielä teini-ikäinen tuo ikäero tuntuu liian isolta, mutta vaikka viisi vuotta vanhempina se voisi olla jo ok. Kuulostaa ihan vaan molemmille jännitystä tuovalta seksisuhteelta 🤷🏼‍♀️

En itse ryhtyisi suhteeseen noin nuoren kanssa. Jos olisin sinkku niin ehkä jotain ikäisekseen kypsää kaksivitosta voisin tapailla. 🙈

Seurustelin itse nuorena yli 10 vuotta vanhemman miehen kanssa, eikä se ollut kovin tasapainoinen suhde. Sen jälkiä korjailtiin vielä vuosia myöhemmin.

Suhtaudun aika varauksella siihen, että noin nuoren elämänkokemus riittäisi ymmärtämään sen vanhemman kaikkia motiiveja tai edes omiaan. Minusta näissä tapauksissa sen suhteen vanhemman osapuolen pitäisi torpata heti alkuunsa koko homma, vaikka nuori olisi kiinnostunutkin. Laillista tuo toki on. Mutta en tiedä onko se silti kovin järkevää. Toki saatan peilata omiin kokemuksiini ja joillakin harvoilla tuollainen voi toimia tasavertaisena suhteena, mutta kuten @Selah sanoi niin kuulostaa vähän jännitystä tuovalta seksisuhteelta. 💁🏼‍♀️

En minäkään pitäisi kovin kannattavana/fiksuna suhteena. Kuten jo sanottukin, jos sukupuolet olisi toisin päin siinä tulisi äkkiä pedofiili-leima. Jos molemmat olisi kunnolla aikuisia, ei olisi niin paha samanlaisella ikäerolla. Mutta 17-vuotias on kuitenkin vielä ihan eri tasolla kuin aikuinen. Itse olen vasta 33 enkä silti voisi kuvitella seurustelevani 17 tai edes 18 vuotiaan kanssa. Tuntuvat liian nuorilta.

Takaisin