3 kk laskettuun aikaan!

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei arvon huhtimamma-kollegat!

Tajusin eilen, että laskettuun aikaani on kolme kuukautta! Alkoi vähän jännittämään: Olenko valmis lapsen tuloon? Osaanko vastata hänen viesteihinsä? Miten synnytys käynnistyy ja entä jos siinä ei menekään kaikki niin kuin pitää? Onko teillä samanlaisia tuntemuksia/kysymyksiä? 
 
Heissan vaan! Niinhän tuo aika kuluu.. reipas 2,5kk aikaa :) Mie en malttas millään enään oottaa että ois huhtikuu.. pitänyt jo miehen kanssa suunnitella vähän tuota synnytystä.. pyydetty jo lapsenlikkaa esikoiselle valmiiksi, kaikki vaatteet olen jo pessyt ja kauppalapun tehnyt viimeisiä ostoksia varten :) Missä vaiheessa olette ajatellut sairaalakassin pakata? Mie jo suunnittelen sitäkin :) Taidan jo vähän hätäillä näiden asioiden kanssa mutta on tullut huomattua että tuo aika kuluu niin nopiaa että niinkuin olis eilen tehnyt positiivisen raskaustestin, ja nyt jo lähenee viimeiset kymmenen viikkoa odotusta :) Kohta alkaa neuvolakäynnitki tihenemään..
 
siis aika on menny kyl tosi nopeesti. tosi hurjaa mun laskettuun aikaan on vaa reilu 12 viikkoo .. hui :D
 
Täällä myös 12 viikkoa la:han ja äitiyslomakin alkaa pian :) Kuukausina kun tuon ajan ajatteleen niin tuntuu, että vielä on matkaa, mutta viikoissa, huh! Alkaa ilmeisesti pesänrakennusvimma iskemään päälle, nimittäin olen saanut nyt viikonlopun aikana pestyä koko vauvanvaatekaapin sisällön vaatteineen lakanoineen ja vieläpä silittänyt ne. Aikamoinen suoritus ihmiseltä, joka inhoaa henkeen ja vereen silittämistä! En tiedä sitten, oliko mitään järkeä alkaa pesemään noita vaatteita, kun kaikki on kuitenkin pesty myyntiä varten, käytettyjä siis tarkoitan. Mutta itselle tuntuu kivemmalle, että nyt ainakin ovat pestyjä ja puhtaita. Ootteko käyttäneet huuhteluainetta, kun olette pesseet vauvanvaatteita? Mä ostin sellaista hajusteetonta versiota, kun tuntui, että vaatteet jäivät ihan korpuiksi kuivuessaan. Laiton siis hieman huuhteluainetta mukaan ja heti parempi.
Mutta tosiaan tuntuu, että raskauden puolivälin jälkeen aika on vain hurahtanut nopeasti eteenpäin. Mieskin sanoi tässä yksi päivä, että mihin tämä aika on oikein mennyt, justiinsahan sä tulit raskaaksi! :D
 
Milloin te muuten aloitatte äitiyslomannne? Mulla alkaa 1.3. Meinasin ensin, että aloitan 50 vrk ennen LA:ta, mutta aloitan nyt sitten 33 vrk ennen, kun tuo helmikuun loppuun asti töissä olo on sopiva etappi mielestäni. Vautsi Aliina, olet kovasti kerennyt järjestelemään. Mun täytyy sanoa, että vaatteet ovat vielä pesemättä - jää mulla varmaan sinne äippälomalle nuo vaatteiden pesut. Ajattelin ostaa jotain LV tms. hellää pesuainetta vauvan vaatteiden pesuun.
 
Mulla alkaa mammaloma myös 1.3. Mulla on tosin laskettu siihen muutama lomapäivä lisäksi. Tykkäsin kanssa, että on kiva aloittaa heti maaliskuun alusta, vaikka se nyt onkin torstaipäivä, muistaakseni. Mä luulen, että mulla kyllä oikeastaan toinenkin syy tuohon pesu&silitysvimmaan, nimittäin onhan se paljon kivempaa puuhaa  kuin vääntää koulutehtäviä ja kuivia esseitä koko viikonloppu ;).
 
eipä ole enää pitkä aika vauvan tuloon, vaikka koko raskausajan tuntunu että mennään vasta ihan alkuvaiheessa eikä muka näy massua, huhtikuuhun on ikuisuus ja vielä ihan liian aikasta tehdä hankintoja... nyt mua on alkanut stressaamaan! mistä saadaan rahaa puuttuviin hankintoihin, miten me osataan hankkia esim. turvaistuin (uskaltaako käytettynä ostaa jne). ja se että kun tulee synnytyksen aika, onhan meillä käytössä auto!! siis noin hölmöt asiat kuten millä sinne synnyttämään sitten mennään :D voihan se olla että sinne lähdetäänkin vaikka ambulanssikyydillä tai että mukamas "pakko" lähteä mutta mut käännytetään vielä kotiin.. kai nämä ajatukset kuuluu asiaan :) se arki vauvan kanssa mua ei oikein jännitä, en kai osaa huolehtia niin pitkälle vielä ja toisaalta mulla on vahva luotto äidinvaistoon. sen sijaan välillä tuntuu siltä että HA-LU-AN jo sen kullannupun syliini ja touhuta kaikkea koko perheen voimin :) lähinnä mietityttää nyt tämä loppuraskausaika vaivoineen, hankintoineen ja itse synnytys. tietysti se että kaikki menee hyvin ja saadaan terve tyttö syliin huhtikuussa (eikä liian aikasin kiitos:))
 
mulla alkaa 6.3 virallisesti, mutta käytännössä 2.3 :) 6.3 kun sattuu olemaan tiistai, ni pomo sano ettei tosiaa laita maanantaille 5.3 työpäivää..
me ollaan muuttamassa ennen vauvan syntymää ja mä ressaan sitä.... saadaanko laina,ehitäänkö muuttaa,mistä löydän kaikki vauvan tavarat sitten parissa viikossa sinne uuteen kotiin jne..

harmittaa ku mitää ei oikee voi ostaa ku ei tiiä mahtuuko ne sinne uutee kotii...
 
Takaisin
Top