2v.-juhlat

Anjuska86

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Millaisia pippaloita olis suunnitteilla?
Me vedetään Muumi-teemalla, koska mä tykkään niistä eikä neiti osaa vielä toivoa mitään. 1v.-juhlat pidettiin vasta loppiaisena (synt. 9.12.) mut nyt haluan oikeaan aikaan koska seuraava muksu syntynee tammikuussa enkä tiedä kuinka sit jaksaisin ihan viimesillään.

Tulee Haisuli-kakku, Muumi-aiheisia valmisjuttuja (kuten limsaa, hedelmänameja, keksejä, suklaakolikoita) ja muihin tarjottaviin askartelen muumi-tarroista pikkuisia lippuja (cocktailtikkuihin). Ja neidillä on Pikku Myy-mekko päällä.

Kotoa löytyy sopivasti muumimukeja aikuisille ja muksuille ostin teemaan sopivia pahvimukeja, -lautasia ja servettejä.
 
Me pidetään juhlat vasta 8.1. (synt 29.12) niin saa kaikki juhlia joulut ja uudet vuodet rauhassa :) Mä oon vähän jo koeleiponu suolasia ja makeita kun kaikki pitäisi tehdä gluteenittomana enkä oo ennen niitä kauheesti tehnyt.

En oo mitään teemaa sen kummemmin suunnitellut, varmaan mennään vaan jollain kivan värisillä koristeluilla ja kattauksella :)
 
Samasta syystä pidettiin viimeksi loppiaisena. Ja todennäköisesti vuoden päästä sit tammikuussa yhteissynttärit 1v. ja 3v.
Koululaiset tänä vuonna heinäkuussa 9v. ja syyskuussa 11v. ja sukulaissynttärit kans useimmiten yhdessä elokuun hujakoilla. Kaverisynttärit toki erikseen.
 
Muokattu viimeksi:
Viime vuona tein pikkumyy kakun, sen kummempaa teemaa ei ollut. Lisänä oli voileipäkakku. Kutsukortissa oli Alisan kuvia.
Tänä vuonna tein kutsukortteihin eläimen kuvia, kakkua en tee, mutta kääretortun. Coktailtikkuja (leipäjuustoa, nakkia, kurkkua, tomaattia, viinirypäleitä jne) Juhlat on 17.12, syntynyt 23.12.

Ei millään pahalla, mutta synttäreistä on tullut liian iso juttu nykymaailmassa. Kyllähän ne on lapsille tärkeitä, mutta että pitäisi antaa lahjoja vieraille, tai tuoda itse sankarille jotain aivan mahtavaa. Kaikki synttärijuhlat keilahalleissa ja peliluolissa, ja ne teemat...
Ymmärrän kyllä, että juhlat kodin ulkopuolella on todella hyvät kun ei tarvii itse siivota sotkuja ja stressata valmisteluista, mutta joku kohtuus pitäisi säilyttää. Mielensäpahoittajia on liikkeellä ennätysmäärät, mutta juhlat on kuitenkin lapsia varten. Jokaisen vuoro on olla itse sankari ja saada huomio. Ei kaikille tarvii lahjoja antaa juhlissa. Ja lapset osaa pitää hauskaa ihan yksinkertaisellakin leikillä.
No tämän ikäisillä juhlissa on koolla mummot ja papat, mutta ne saa meillä viihtyä keskustelemassa toistensa kanssa. Lapset keksii varmasti jotain. Kaverisynttärit tulee sitten ajallaan...
 
Nää juhlat onkin varmasti enemmän meitä aikuisia varten kuin lasta. Eipä tuo taapero ymmärrä vielä tommoisten päälle.
Mä rakastan teemajuhlia! Ja juhlien järjestämistä. Juuri syksyllä juhlittiin mun omia 30v-synttäreitä kunnon naamiaisilla!

En ymmärrä miksi väen vängällä nähdä vaivaa, enkä itse vieraana ikinä odota "ihmeitä", mutta koska mä nautin tästä itse, otan aina"ilon irti" lasten juhlista myös.

Meillä on koululaisillakin aina kotona synttärit ja maltillinen budjetti. Eipä ole pomppulinnoja näkyny. Mutta usein joku teema.
 
Ilonalla on synttärit ens viikolla ja vieraita tulee sitten ensi viikon lauantaina. En oo vielä yhtään miettinyt millaiset juhlat :bored: Tai no..tuskin on teemaa, ihan vaan kakkukahvi-meiningillä mennään. Ehkä sit joskus katotaan jotain erilaista kun sankari haluaa, mutta tuskin tulee koskaan sellasia juhlia missä vieraat saa lahjoja ym. Mistä Noorakin mainitsi. Ei ollut näillä isommillakaan mitään sellasia juttuja koskaan ja ihan hyvin oli porukkaa joka juhlissa.

Mutta joo, ois varmaan aika ruveta miettimään tarjottavia ennen kuin käy köpelösti :) Kutsut laitettiin kivasti tekstareilla:banghead:rolleyes:
 
Tekstarilla mekin aina sukulaiset ja kummit kutsutaan. Siihen kutsu-kategoriaan mun juhlainnostus ei yletä!
Vaikka joulukortit askartelenkin.
Ainoastaan häihin ja ristiäisiin olen askarrellut kutsukortit.
 
Mä tilasin kutsukortit ifolorilta samalla kun tilasin joulukortitkin, en oo ite yhtään askarteluihminen :sorry:
 
Anjuska, syytän sua! Sait mut innostumaan :D Mä nappasin Tokmannilta mukaani muumimukeja, servettejä ja lautasia synttäreille :D "mitään teemaa ei meillä ole" - nyt etin kuumeisesti muumikakkupohjaa :grin Ilona tykkää kans muumeista ja ilahtu suunnattomasti kun näki ne muumimukit kaupasta, enhän mä voinut niitä sitten sinne jättää :) Mutta ehkä tää muumius jää sitten siihen kakkuun ja muumikekseihin..tai jos en löydä sitä kakkupohjaa, niin teen tavallisen kakun.

Mutta hei! Nää taaperot on kohta 2 vuotiaita! Mä tässä yksi päivä kävin lukemassa näitä vanhoja viestejä, synnytyksistä ym. ja itkin vuolaasti :) Muistan kuinka ihana oli se odotusaika (kun edellisestä raskaudesta oli kulunut se 14v). Ja sitten joulukuun ekapäivänä lähdettiin synnyttämään ja syntyi pieni tyttö :Heartbigred Ja nyt se pieni tuntuu isolta verrattuna tohon toiseen vauvaan. Tosi nopeesti on aika mennyt.
 
Mä ajattelin että jos en jaksa tehdä molempiin juhliin haisuli-kakkua (pe & la, koska monimuotoinen ja iso perhe) niin teen toiseen ns. normaalin kakun ja päälle muoviset muumi-figurit koristeeksi. Helppo ja nopea toteuttaa ja tukee "teemaa".
Haisuli-kakkuunkin päädyin koska suklaavaahdosta on niin helppo tehdä se karva ja violetista sokerimassasta raajat.
 
Poika täyttää 19.12 2-vee ja minulla LA ensi viikon tiistaina. Keskiviikkona käynnistys eli syntyy siis ensi viikolla anyway. En tiedä oikein koska pidetään synttärit pojalle, kun ristäisetkin järjestettävä tammikuun aikana. Ehkä pidetään sukulaisten voimin vain. Synttärilahjat on toki hankittu rakkaalle pojalle.
 
Meillä juhlat pidetään 18.12 kun oikea päivä on 23.12. Kutsuimme vain kummit ja isovanhemmat. En tiedä vielä onko mitään teemaa kun aika kiire aikaa töissä ja illat menee harrastuksissa ja lasten kuskaamisissa :woot: ei oikein oo ehtinyt suunnittelemaan mitään. Tyttö on todella eläinrakas joten joku koiranpentu aihe voisi olla kakussa,ne kun on sydäntä lähellä :love017 ostin joululahjaksikin sen koiranpentu lelun joka liikkuu ja haukkuu ja tottelee käskyjä kuin "oikea" koira :laughing002 synttärilahjaksi ostin ikean leikkikeittiön varusteineen,se on jo annettu leikkiin ja onkin ollut ahkerassa käytössä :p
 
Ostin tuon saman koiralelun nytten synttärilahjaksi. Sitä on nyt sit keritty vuorokauden verran ihmetellä ja silitellä. :D näyttäis olevan kovinki mieluinen lahja. Meillä kävi sillai että kukaan ei oikein päässyt paikalle. Mun puoli suvusta on kaikki 300km päässä ja kaikilla oli jotain sovittuna jo. Tytön isä sitten taas sanoi että hänen puolta ei tarvitse kutsua kun hän ei itsekkään tule paikalle. Mutta oli meillä onneksi kummit käymässä ja ne viihty pitkään likan seurana. :)
 
Meillä tyttö haluaa aina halia kyseistä lelua jos käymme prismassa kaupassa. Ne on laitettu just siihen käytävän kohdalle että ohi ei pääse niitä näkemättä :joyful: mahtaa olla ihanaa sitten jouluaattona kun saakin ikioman paketista! :love017
 
Meilläkin viimein yhdet 2v juhlat takana. Juhlittiin pikkusiskon ristiäisten yhteydessä suvun kesken. Tarkoitus on bilettää vielä kerran "kaverisynttäreinä". Meillä oli Pikku Kakkonen kakku siskon kakun ohella ja sitten ryhmä haun inspiroima herkkupöytä. Lystiä riitti :D Samalla Ryhmä hau aiheella mennään sitten seuraavatkin bileet. Sinne ajattelin ostaa käpykakun, kun on maidoton, niin voi sankarikin syödä just niin monta palaa kuin haluaa :wink . Muut tarjottavat teen sitten itse. Ristiäisiin tilasin ystävältä. Lahjaksi hankittiin pokyn potkupyörä -pojan mielestä prätkä :D
 
Takaisin
Top