29. raskausviikko

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Ketkä kaikki elävät nyt 29. raskausviikkoa?

Sikiö on nyt jo niin "valmis" että sillä on erittäin hyvät mahdollisuudet pärjätä kohdun ulkopuolella, mikäli synnytys käynnistyisi etuajassa. Helpottaako tämä tieto sinua?

Tässä kohtaa raskautta odottaja voi kärsiä pahastakin närästyksestä. Onko sinulla ollut närästystä? Mikä siihen auttoi?

Lisää raskausviikosta 29 voit lukea artikkelistamme.

Tavallaan joo ihanaa tietää, että vauva voisi jo selvitä, mutta on silti liian pelottava ajatus, että vauva syntyisi. On kuitenkin vielä lukuisia viikkoja edessä päin, joiden ajan vauvan on tarkoitus kasvaa ja kypsyä masussa! Edes leikilläni en haaveile, että syntyisipä jo... :bag:

On närästänyt kyllä. Uusi tuttavuus minulle. Kahdessa ekassa raskaudessa ei koskaan närästänyt, kolmannessa vähän. Nyt on ollut päiviä tässä lähiaikoina, ettei renniet ja samarinit auta!

28+2<3

Ehkä tuo tieto, että voisi selviytyä hengissä, huojentaa vähän, mut en todellakaan toivo, että nyt syntyisi! Toivon, että päästään vielä viikkoja eteenpäin :)

Närästyksen tajusin tänä aamuna et närästää, kun olin sokerirasituksessa ja se ällö vadelmaesanssi nousi koko ajan ylös :confused: Onneksi selvisin kuitenkin vain tuolla ja olo helpottui kun join vettä!

Neuvolalääkäriltä voi pyytää reseptiä närästyslääkkeeseen, joka toimii käsikauppavalmisteita paremmin, jos närästys alkaa tosissaan vaivata. En nyt muista lääkkeen nimeä (kai niitä on useampikin), mutta on ihan turvallinen käyttää odotusaikana. Mua se auttoi kun oli ihan kamala närästys loppuraskaudessa.

Tänään siis rv29. En ole ajatellut että voisi selvitä varsinkin kun diabeetikon lapsilla voi olla keuhkoissa kehittymistä vielä pitkällekkin. Närästyksen saan kuntoon onneksi renniellä mutta kyllä välillä polttaa ihan huolella.

Takaisin