.

Onnea kovasti plussasta! [:)] kaikki raikas ja viileä/kylmä jeesaa ainakin mua. Ikävä kyllä, on melkein koko ajan napsittava jotain ettei kuvotus iske. Juotavat jogurtit ovat hyviä, hedelmät(verigreippi), ananas... mehut. Itse juon aika paljon bonaquan villivadelmaa ja se auttaa mua. Varmaan parhaiten löytää itselleen sopivan helpotuksen kokeilemalla... [:)] 

minulla auttoi tuohon jatkuvaan pahaanoloon alussa sea band-niminen pahoinvointiranneke mitä saa apteekista tai netistä tilaamalla. joillakin olen kuullut että ne ovat yhtätyhjän kanssa mutta minulla ainakin auttoivat ja olivat suuri pelastus.

Kiitos vastauksista. :) Eipä mulle oikein tunnu mitkään auttavan, mutta huomasin että jugurtti saa minut viettämään koko päivän posliinikuningattaren vieressä :D Täytynee jättää väliin :P Maanantaina on eka neuvola, ehkä sieltä saa muutaman poppaskonstin vielä mukaansa :)

Mulla ei auttanut mikään muu kuin pahoinvointilääke, mutta sekin vasta viikolla 15, aiemmin ei auttanut. Lievään pahoinvointiin on konsteja, mutta kun se on ylenmääräistä, ei siihen oikein mikään muu auta kuin lepo ja ehkä tiputuksessa käynti ja saattaa nuo lääkkeetkin potkia. Ja se lepohan ei poista pahoinvointia ja oksentelua, mutta olo on vielä pahempi jos joutuu olemaan jalkeilla. Voimia! Minä olen vasta viikon ollut oksentamatta, lääkkeiden voimalla, ja vointi on kyllä edelleen hutera enkä saa kunnolla syödyksi ja painoa on 9 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Mutta pikkuhiljaa eteenpäin...

Täällä on myös kokeiltu pahoinvointirannekkeita, en ole varma tehosta, mutta tänäänkin, kun on tarkoitus lähteä ulos syömään, niin laitan rannekkeet käteen. Pahimmassa vaiheessa auttoivat sipsit ja salmiakki[8D]. Salmiakkipastillia imeskelen edelleen, kun lähden ovesta ulos. Sitruunavissy on auttanut kanssa. Paras apu on kuitenkin ollut mandariinit/satsumat/appelsiinit heti herättyä. Toisina päivinä on auttanut toinen asia ja toisina toinen. Kannattaa syödä mahdollisimman vähän ja usein, eikä ainakaan mitään sellaista, mikä ällöttää. Lähes kaikki makea, myös mehut ja jogurtit on jääneet pois ruokavaliosta, koska ällöttää vähäkin makea. Tuoreet vihannekset ja kasvikset sekä hedelmät on parhaimpia. Myöskään leipää en pysty kauheasti syömään, mutta perinteinen kaurapuuro maistuu.

Joillakin auttaa kuulemma inkiväärin pala kiehuvaan veteen ja sen juonti ns. teenä. Mutta inkivääriä ei kait kauheammin suositella. Toisille taas sitruunan haistelu.

Yhdelle kait auttaa jokin asia ja toiselle toinen.

Noniin, viikolla 16 ollaan ja jäi sitten se aamupahoinvointilääke ottamatta. Otan yleensä aamulla, päivällä ja illalla. Seurauksena hirveä kuvotus ja oksentaminen ja sitten erehdyin lähtemään vielä kauppaan. Sillä reissulla ensin vatsalaukku meni kivuliaaseen kramppiin autossa ja oksensin pitkään ja hartaasti muovipussiin ja se pirun kivulias vatsalaukun kramppi laukesi vasta puolen tunnin kuluttua. Onneksi mies ajoi. Päivälääkkeen otin heti sen oksentelun alkamisen jälkeen, illalla otin ja nyt yötä vasten ja toivon, että jos huomenna olisi taas paremmin. En arvannut, että lääkkeet ovat vielä tässä vaiheessa niin tärkeät, mutta näköjään yhtäkään ei parane unohtaa. 

Mulla pahoinvointi on melkeen yötä päivää. appelsiinit ja mandariinit on kyllä pelastus.. niitä tullu syötyä ja paljon! kahvia ei pahemmin tuu enää juotua. kauheinta ollu mitä oon kokenu, että oman rakkaan miehen tuoksu on alkanu ällöttämään.. ennen sitä jakso nuuhkia vaikka kuin, mutta nykyään... :/ apua!! onko kellään muulla samanlaista tuntemusta? ja pusut, ne saa olla vaan pieniä herkkiä pusuja, jos yhtään enempää nii alkaa oksettaan.. tää on kamalaa!! ja mä ku tykkäisin pusutella omaa rakasta ja paljon.

Melela, pusuttelu...meillä jäänyt sellasiks ihan pieniks kun mies lähtee aamulla töihin. Asiasta ei olla hirveesti puhuttu, mut mies on tainnu huomata mun tuskaisen levottoman olon jos yrittää muuta. Mua ei kai okseta mut tuntuu että tukehun. Nenä menee heti tukkoon. Tuntuu myös että mun suun käyttö on unohtunu. Suu ei vaan aukee. Ja ehkäpä miestäkään ei niin huvita, kun röyhtäilen koko ajan ja naama on vääränä närästyksestä. Aiemmin myös tuntu, että mun hengitys haisi kauheelle vaiks mitä teki. Ja miehen, vaiks oli just pessy hampaat (hammastahnakin haisi). Kävin hakee apteekista hammastahnaa ja se on vaikuttanu hengityksen neutralointiin. Ostin sitä miehellekin vaan ei oo ku kerran kokeillu sitä kun se ei haise miltään eikä vaahtoa eikä hän siis näin ollen tiedä mistä kohtaa on hampaansa pessy. Katotaan ny auttaako synnytys pusutteluasiaan ja elämän normalisointiin. 

Onnea plussasta [:)]! Itseläni oli kanssa tosi huono olo rv 12 asti. Mikään ei meinannut maistua. Ainut asia mikä maistui oli mandariinit. Aamulla oli kauhea olo, kun ei meinannut sängystä päästä ylös. Yritin kokeilla voileipäkeksejä ja mehua, mutta en saanut niitä menemään alas vaikka kuinka yritin. Ennen raskautta olin aivan koukussa kahviin, mutta nyt ei todellakaan aamu kahvi maistunut. 

Mua on ruvennut viimeaikoina taas oksettamaan..[:'(] Raskausviikosta 8 viikkoon 15 oli pahoinvointia,sitten ei enää mitään...ja nyt tuntuu että on alkanut uudestaan loppuraskauden pahoinvointi..[&:]

Tällä hetkellä mulla on kyllä noroviruksen tai jonkun vatsataudin oireita..[X(]
Mutta muina aijempina päivinä ihan ollut pahaa oloa..
Haluisin syödä,mutta vatsassa vähän kiertää ja yrjöttää [:'(][:'(]

Onnea Plussasta! Tavallaan "kiva" huomata etten olekaan yhksin tämän jo 5 viikkoa jatkuneen pahoinvoinnin kanssa... Neuvolassa ehdottivat akupunktiota ja magnesium-maitoa... ensimmäistä en edes ajatellut kokeilla, kun pelkään neuloja [:D] Mutta tuotra maitoa on tuolla jääkaapissa pullollinen... johona en enään koske!!! Kokeilin muutaman päivän ja olo (jos mahdollista) vaan huononi.. Nuot mandariinit kuulostaa hyvältä :D Tänän huomasin, että kuuluun niihin, joille ei eri hajut myöskään passaa, esim. jääkaappi HYI!!! Saati sitten navetta, jossa kuitenkin pitäisi työtkin tehdä.... Eilen oli ensimmäinen neuvola ja siellä täti suorastaan vaati syömään kaksi lämmintä ateriaa päivässä, Noh voinhan minä ne syödä, muttei ne kauaa alhaalla pysy...

Kauanko tämä muuten yleensä kestää? siis pahoinvointi 24/7... Jotkut puhuu viikosta 20? Oli mieltäalentavaa käydä eilen neuvolassa, kun sitten lopulta täti ei tiennytkään montako viikkoa sitä nyt ollaan hautomassa veikkaukset oli laskurin mukaan 13+4 ( !!!!!) omien laskujen mukaan 8+5 ja ultra näytti sitten jotain n.8 rv.... No mene ja tiedä.. Torstaina pitää sitten mennä ihan lääkärin tutkittavaksi, josko se saisi meille päiviä selville [:)]
Ajattelin lähteä kuuraamaan alttaria, että on taas puhdas kumarreltava [:D]

Täällä 7 viikkoa oksentelua täynnä ja hienosti jatkuu, pää pussissa koko ajan. Itkua pökkää, ku ei enää jaksa. Alkaa olla niin fyysisesti kuin henkisestikin ihan lopussa! Kuinka joku jaksaa tätä niin, ettei tälläistä epätoivoa tule?

Takaisin