2-vuotiaan vedenjuonnin tarve?

evelyn_9

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kuinka teillä n. 2-vuotias lapsi juo vettä vuorokaudessa? Ruualla vai muuten vain? Tajusin muutamia päiviä sitten, että eihän meillä juoda laisinkaan vettä; ruualla aina maitoa, ja joskus harvoin mehua iltapalalla. Tytön pissa kuitenkin alkanut haista erittäin voimakkaalle, ja mietin josko olisi siitä, kun ei vettä reppana ole saanut eikä osannut vaatiakkaan sitten tietysti.. Nyt hiveä vedenjuottaminen meneillään, aina vesipullo näkyvillä ja saa sitä olla tyrkyttämässä..
 
Aika myöhäinen vastaus......
Enimmäkseen meilläkin 2 ja 3v juo maitoa. Joskus pyytävöt itse vettä ja saunassa juovat kyllä vettä. En ole miettinyt määriä... tykkään, että maito on oikein hyvä janojuomaksikin noin pienelle. On ainakin kalsiumin saanti turvattu. :) ja tottuvat, että maito on normaali ja hyvä juoma. Meillä kun on lähipiirissä näitä alle kouluikäisiä maidosta kieltäytyjiä...o_O
 
Vettä kannattaa opettaa juomaan, meillä ei 2 v tyttö tykkää yhtään juoda vettä ja kärsi niin pahasta ummetuksesta kesällä, että huh!
Meillä opetetaan että ruoalla maitoa, janoon vettä. Esikoinen osaa tän kun olen taaperosta asti opettanut, mutta tyttö on aina viikon äidillään ja siellä ei kait tarjota vettä samalla tavalla ku on aina meillä ummetuksella pari päivää :/
Jokainen tyylillään!
Ainiin, ja pissan hajusta tiedätte juoko tarpeeksi vettä.
Tytöllä on pari kertaa ollut niiiiiin tumma ja pahanhajuinen pissa, että oon siitä jo tiennyt että nyt on taas unohtunut juoda vettä...
 
Takaisin
Top