1V Synttärit!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mimael

Näppärä viestien naputtelija
Niin se aika rientää ja pian meidän vauvat on taaperoita!

Millaisia kutsuja & 1v synttäreitä väki suunnittelee?

Meillä on juhlat jo parin viikon päästä!! Juhlimme viikkoa etukäteen käytännön syistä.. Hurjaa!!

Mä oon suunnitellu et pidetään synttärit vasta tammikuun puolella, meillä kun meni pari viikkoa sillon yli ja synty 29.12 niin ajattelin että on parempi antaa ihmisten viettää joulut ja uudet vuodet rauhassa :)

Kutsuihin oon suunnitellu jo minkälaisen lorun laitan ja vähän mitä tarjota, mekko on tytölle ostettu mutta muuten meillä on tässä vielä aikaa :happy:

meillä kun synttäripäivä osuu jouluaaton aatoksi niin todennäköisesti juhlitaan jo pari viikkoa aiemmin kun minean serkulla on sit heti joulun perään synttärit. Oman perheen lisäksi kutsutaan vain mummo ja kummit ja mofa. En jaksa mitään suurta laumaa ihmisiä hössöttämään tytön ympärille kun ei hän itse edes tajua mistä on kyse . Mekko on meilläkin valmiina,minun oma vanha vuodelta -78 :happy: tai sen mekon laitan ainakin joksikin aikaa ja vaihdetaan vaikka sitten juhlavampaan jos siltä tuntuu.

Mun tekis mieli pitää synttärit silloin 23.12. Tulee sitten paikalle, ketä tarpeeksi kiinnostaa. :jimlad: Vasta eilen aloin tosissani miettiä synttäreitä. Haluisin keksiä jonkun hienon teeman ja tehdä huikean kakun mutta katotaan nyt, jos edes jotain viirejä saisin väsättyä. :grin

Kääk. Siis on mennyt nopeesti aika.. Joulukuussa juhlitaan, mut pienellä porukalla. Kummit ja isovanhemmat kutsutaan. Esikoinen haluaa kutsua myös omat kumminsa. Katsotaan nyt, en haluis kauheesti porukkaa. Jouluna on kuitenkin sit tupa täynnä.

Mut kakku täytyy kyllä tehdä. Ristiäisiin tilasin kakun kun en jaksanut vääntää, mut nyt ajattelin ryhdistäytyä! :)

Me kutsutaan pieni porukka kahvittelemaan. Käytännössä sama porukka kun nimiäisissä; eli kummit, serkut ja isovanhemmat.

Likka syntyi 9.12, mutta juhlitaan vasta tammikuun alussa koska monilla on joulukiireitä aiemmin.
Leivon itse tarjottavat. Kakkua, pikkusuolasta, keksejä jne. Toki jos kummit tai isovanhemmat haluaa osallistua, niin saa.
Vieraiksi lapsen isovanhemmat, tädit, enot, kummit. Porukkaa on niin paljon että tulevat aina lasten synttäreille ripotellen parin päivän ajan.

tein syyslomalla kutsukortteja, etukanteen iso ykkönen jonka sisällä on kolem naamakuvaa Alisasta, vastasyntyneenä, puolivuotiaana ja nyt syksyllä, taakse itse kutsu teksti ja painatin alisan kädenkuvan. Juhlat pidetään 19.12, oikeesti olis 23.12. minulla on valmistujaiset edellisenä päivänä 18.12 mutta en niitä juhli. Musta tulee insinööri!!! Ihan vaan tälle by the way :)

Pikkumyykakun teen :p Suolaisista en tiiä....

Meillä vietellään varmaan synttäreitä 5.12 kun on viikonloppu. Juhliin kutsutaan vain isovanhemmat ja kummit. Mä tykkään leipoa, mutta en ole mikään kaksinen kokki, joten ehkä just kakun tempasen ja jotain keksiä mutta siinä se. Mulla on lähinnä lahjaongelma..en haluais mitään turhaa ostaa, mutta toisaalta onko vähän tylsää ostaa jotain käytännöllistä ekana synttärinä.. :)

Mä leivon kans kaikki ite. En oo vielä sen kummemin miettinyt että mitä mut kakusta tulee varmaan aika tyttömäinen kun veljellään oli äsken star wars teemalla :p jotain perhosia ja kukkia tai lumihiutaleita varmaan:rolleyes: lahjaksi laitan rahaa säästötilille kun tiedän kokemuksesta että 1 vuotiaalle se lahjan käärepaperi on mielenkiintoisempi kun mitä sen sisältä löytyy,ehkä jonkun pikkujutun ostan lisäksi noin muodon vuoksi :) niin ja senkin olen huomannut että kun kummeilta ja mummeilta saa sen ison lahjakasan niin lapselle olisi riittänyt se yksikin. Sitten kun tyttö aikanaan haluaa jotain tiettyä niin on rahaa tallessa jolla voi ostaa sitten jotain kalliimpaa. Kuulostanpa kylmältä mutta ei meiltä leluja puutu,ostelen pitkin vuotta kaikkea mitä milloinkin tarvii,esim viimeviikolla ostin tytölle nuken sateenvarjorattaat kun oli alessa hyvät.

Mä leivon myös kaikki itse ja leivottavat on jo valmiiksi suunniteltu: niin suolaiset kuin makeat. Synttäreillä on tietty "teema". Kutsutaan isovanhemmat, kummit ja muutamat ystävät sekä yksi "vauvakaveri", johon oon itseasiassa tutustunut tällä foorumilla :)

Tasan kuukausi yksi vuotis synttäreihin!! Kohta nuo hurjimukset käveleekin jo itse..Hui! :nailbiting::grin:Heartred:Heartred Aika on mennyt ihan siivillä ja osittain sumussa :p

Kyllä. Sumuisia aikoja on ollut paljon.

Mikä asia teillä on jäänyt päällimmäisenä mieleen vauvavuodesta? Onko joku asia yllättänyt positiivisesti tai negatiivisesti?

Mä en ihan muistanut, kuinka lamauttavaa väsymys voi olla. Olin ehtinyt jo kuittaamaan esikoisen aikana tulleet univelat ;) Silti en hetkeäkään vaihtaisi pois! Ja olen tosi onnellinen, että olen vielä vanhalla iällä saanut kokea kaiken tämän vauva-ihanuuden uudestaan!

Mut yllätti negatiivisesti se etten osannu odottaa olevani välillä niin väsynyt ja että vielä 10kk mennessä ei oo saanu nukkua yhtään yötä katkeamatta.

Positiivisesti taas se miten suurta rakkautta tuntee omaa lastaan kohtaa. Muistan aina kun ihmiset on sanonu ettei sitä voi tietää miltä tuntuu ennen kuin on oma lapsi ja näin se todella menee. Kaiken tekis tytön eteen ja vaikka kuinka välillä ne valvotut yöt väsyttää ja kiukuttaa tyttö saa aina hyvälle tuulelle :happy:

Mä oon todella positiivisesti yllättynyt kokonaisuudessaan verrattuna siihen, mitä kaikkea mulle sanottiin raskausaikana tulevasta. Suurin plussa on se, että meillä on alusta asti nukuttu kokonaisia öitä. En kiellä, etteikö rankkaa olisi välillä ollut (tupla itkut ja nelinkertainen ilo). Olen heittänyt vahingossa/ajatuksissa vaatteita roskiin ja vessanpönttöön sekä ruokia pois, joita mun piti tarjota lapsille...

..mutta omien lasten hymy, onnellisuus ja kehitys on sellaista, mistä en vaihtaisi päivääkään pois! Aina tulee jotain uutta. Viimeisin oli ihanaa myös, kun tyttöjä kehuttiin harvinaisen nopeiksi omaksumaan asioita ja toisesta sanoi lääkäri, ettei ole koskaan uransa aikana nähnyt yhtä tyytyväistä vauvaa. Se, että minulla on kaksi ihanaa, tervettä lasta on suurin syy onneeni. Heidän puolestaan antaisin kaikkeni, koska he ovat sen ansainneet.

Edit. Yhtenä päivänä makasin lattialla, kun meinasin pyörtyä (olin sairaana). Toinen tyttö tulee antamaan suukkoja poskelle ja toinen silittää/taputtaa reittä :Heartred

Olen yllättynyt siitä että olin oikeassa. Minulle on moni sanonut että on ihan eri tunne lasta kohtaan, joka on biologisesti oma. Ei ole. En rakasta lapsipuoliani yhtään vähempää kuin perheemme nuorimmaista.
"Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin..."

Tänään vein synttärikutsut postiin!
Joulukortit haluasin kans saada tulille, meinasin ottaa meistä perhekuvan tonttulakit päässä :santa

Musta on yllättävää, vaikka olisi kuinka vihainen ja väsynyt, niin joka kerta kuitenkin Alisa saa mulle hymyn kasvoille. Suututtaa kun toinen ei voi vaan käydä nukkumaan ja herää päikkäreiltä liian aikaisin, mutta se hymy jonka saa kun käy toisen sängystä hakemasta :love017
Miehelle voi kiukutella, mutta ei tuolle edes pysty olemaan vihainen

Takaisin