19. Luukku

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020

19. Luukku​

pexels-brett-sayles-1708601.jpg

🌟🌟🌟

Seuraavana päivänä Salosten perheessä oli epätavallisen hiljaista. Taneli huomasi sen heti tullessaan heille iltapäivällä. Hän kun ei ollut montaa hiljaista hetkeä huomannut tässä viiden lapsen perheessä. Taneli kuulosteli hetken eteisessä. Oltiinko täällä edes kotona? Kyllä varmasti oltiin. Nyt kuului aivastus. Ollaanko täällä kipeitä, Taneli pohti huolestuneena. Seuraavaksi hiljaisuuden rikkoi Petteri Punakuono -elokuvan tunnusmusiikki. Taneli meni äänen johdattamana perheen olohuoneeseen.

Eemil, Miikael ja Hilda lojuivat sohvalla tapittamassa televisiota, johon isä oli juuri laittanut Petteri Punakuonon pyörimään. He kaikki tosiaan vaikuttivat sairailta. Väinö makasi lattialla tekemässä läksyjä ja näytti terveemmältä. Taneli toivoi, että lapsi malttaisi keskittyä läksyihin samalla kun selvästi katsoi elokuvaa. Häntä suretti, kun lapset olivat sairastuneet. Johtuiko tämä eilisestä talviriehasta? Vilustuivatko he siellä? Ainoa ilo minkä hän löysi tästä, oli jouluelokuvien katsominen. Sentään löytyi jotain joulumieltä nostattavaa. Vaikka Taneli kannattikin ennemmin kirjoja kuin television katselua, oli sillekin sentään paikkansa. Hän melkein odotti, pääsevänsä kurkistelemaan Samu Sirkan joulutervehdystä ja Joulupukin kuumaa linjaa. Korvatunturilla ei ollut montaa televisiota, mutta kyllä Taneli silti tiesi monia ohjelmia. Varsinkin sellaisia, joihin liittyi perinteitä.


🌟🌟🌟

Katsotaanko teillä jouluohjelmia televisiosta?
 
Joulupukin kuumalinja on mun kaikkien aikojen suosikki. Rakastan niitä lapsia mitkä sinne soittelee 😍 Lumiukko usein katotaan koko perheen voimin
 
Lumiukko katsotaan ehdottomasti!
Varmasti myös jotain muita jouluisia lastenohjelmia tulee laitettua päälle aamupäivästä.
 
Jouluaattona Joulupukin kuumalinja pyörii aamuisin taustalla ja Lumiukkoa hiljennytään koko perhe katsomaan. 😊 Mun salainen pahe on katsoa jouluhömppäelokuvia pitkin joulukuuta. 🙈 Aivot narikkaan ja arvailemaan ennalta arvattavaa juonta. 😂
 
Joulupukin kuumalinja ja muut lastenohjelmat yleensä pyörinyt taustalla ja niitä katseltu sitten aina jossain välissä
 
Joulupukin kuumaa linjaa katsotaan. Lisäksi usein katsottu Joulupukki ja noitarumpu. Jouluhömppäleffoja katson myös joulunaikaan muutamia.

Se lumiukko-ohjelma on mulle edelleen sellainen että poistun toiseen huoneeseen tai vaihdan kanavaa. En lapsena pystynyt sitä ensimmäisen kerran jälkeen katsomaan enkä oikein vieläkään.
 
Esikoinen tykkää katsoa Joulupukki ja noitarumpua ja Lumiukko kuuluu jouluuni. Mutta muuten aika vähän tulee katsottua.
 
Jouluun kuuluu Joulupukin kuumalinja, Lumiukko ja uudempi Lumiukko ja lumikoira. Mun koiravanhus kuoli ennen joulua, sen jälkeen katsoin tuon ja nyt aina itkettää se, mutta se tuo myös ihania muistoja koirasta ❤️
Kerran lapsena tuli Pekka Töpöhäntä elokuva jouluna ja sen toivoisin aina silloin tulevan. Sit myös sellainen kuin Kadonneet lelut tjsp oli lapsena kiva katsoa jouluna. Petteri Punakuono 2 on myös nostalginen ❤️
Ja joka vuosi ahmin iltaisin kaikki mahdolliset uudet romanttiset jouluelokuvat 😍
 
Minun ollessa lapsi ei oikeastaan katsottu jouluohjelmia, kun ylipäätään hyvin vähän kotona katsoimme mitään. Kun olin jo vanhempi, noin teini-ikäinen, että sain itse jo päättää asioista niin katsoin useampana vuonna Tonttu Toljanteria, vaikka se hieman lapsellinen olikin. Pääsin Toljanterin avulla hyvin joulun odotukseen ja joulun tunnelmaan mukaan.
 
Laitetaan pyörimään jos jotain tekee mieli katsella. Lapsi saa halutessaan isompana viettää aamun pyjamassa katsellen jouluohjelmia 😊
 
Muistan kun ala-asteella koulussa katsottiin useampana jouluna jotain Aku Ankka -elokuvaa, joka liittyi jouluun. Siinä elokuvassa oli aika masentava joulun odotukseen liittyvä tunnelma (mm. Aku oli kärttyinen) ja vasta aivan lopuksi kaikki kääntyi hyväksi ja näytettiin joulufiilistä.
 
Lumiukko on sellainen joka katsotaan aina! Oli perinteenä mun lapsuuden kodissa ja nyt jatkan samaa omien lapsieni kanssa.
 
Muistan kun ala-asteella koulussa katsottiin useampana jouluna jotain Aku Ankka -elokuvaa, joka liittyi jouluun. Siinä elokuvassa oli aika masentava joulun odotukseen liittyvä tunnelma (mm. Aku oli kärttyinen) ja vasta aivan lopuksi kaikki kääntyi hyväksi ja näytettiin joulufiilistä.
Hyvin muistettu!
Minäkin muistan sen Akun jouluohjelman useammankin kerran nähneeni, mutta missä? En vaan muista missähän sitä katsoin.
 
Muokattu viimeksi:
Jouluaattona pyörii taustalla joulupukin kuumalinja ja ohjelmat, mitä sen ympärillä tulee, kyllä niitä katsotaan myös, ainakin välillä ☺️ Lumiukko ja joulurauhan julistus katsotaan porukalla ennen ruokailua. Näin ennakkoon tänä vuonna ollaan katottu monesti lasten kanssa Joulupukki ja Noitarumpu areenasta ja tottakai joulukalenteri. Ja ite katon kaikkea jouluhömppää aina kun on mahdollisuus tehdä sitä rauhassa 🤭🤭
 
Mulla ei ole telkkaria, läppärin näytöltä olen jotain jouluisia ohjelmia kovin satunnaisesti siitä katsonut. Radiona sitä enimmäkseen käytän.
Pomon luona kävin eilen jouluglögillä, kyllä 75" ruutu on iso! Sopivasti menossa oli silloin kai joulukalenteri, tosin kun äänet oli mykistetty niin arvoitukseksi se minulle jäi.
 
Takaisin
Top