.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja minna93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
moi! joo miekin tässä tällä viikolla tein sen päätöksen että tulevan lapsen isä ei ole meidän elämässä enää. hän mullekin valehteli ja teki myös vähän pahempaakin.valehtelusta tietää mun porukat mutta tosta viimeisestä eivät tiiä eikä saa ikinä tietää. mulla on jo ennestään kaksi ihanaa poikaa ja kolmas on tulossa. tulevan lapsen isä on kyllä sanonut että ostaa vauvalle sit vaatteita ja vaunut mutta vähän pelkään että taas pettymään.sinuna miettisin mikä on se tärkeää tarkoitan sitä että haluatko olla valehtelijan kanssa loppu elämäs vai olla yksin huoltaja. sun kannaattaa mennä käymään pankissa jossa ootte ottaneet lainaa ja kysyä vähän neuvoa, koska sähän voit myyä omas osuudes talosta mieshelles jos se on valmis ostamaan  sut siitä ulos mutta elä ikinä suostu lahjoittamaan sitä hänelle koska siitä taas joudut maksamaan lahjaveroa jos muistan oikein. mie vähän veikkaan että pärjäät vauvan kaa paremmin ja saathan sie joltain varmaankin apua vauvan hoidossa.kannattaa vaikka käydä lukemassa kelan sivuilta että mitä tukia saat kun oot yksinhuoltaja ja aika hyvin löytyy netistä kaikkee tietoo mitä tarvitset.
toivottavasti saat jotain ymmärrystä tästä tekstistä. 

Kuulostaapa tosi kurjalta.
Minun mielestäni huitsin nevadaan tollaset ukot, joo tiedän helpommin sanottu kuin tehty. Mut TOIVOTTAVASTI he siin vaihees alkavat arvostamaan toisia kun tajuavat ettei voi kohdella miten haluu muita tai sitten ei :( Olisi edes jäänyt yhteen kertaan niin olisi ehkä hiukan enemmän ymmärrystä. Toiset pystyy elämään pettämisen kanssa, toiset ei. Minä en pystynyt, se kummitteli hetkittäin. Yksinhuoltajan pärjää kyllä täällä Suomen maassa ja pankin kanssa saa sovittua. 
Toivon todella paljon sulle voimia ja asioilla on tapana järjestyä :)

Ensinnäkin: olen pahoillani puolestasi :(
Uskon kuitenkin, että olisi parempi olla erossa kuin yhdessä. Sekä sinulle, että lapselle. Asuntoasiat ja muut tällaiset saa kyllä kuntoon, toivottavasti perheesi voi auttaa.
Stressin vaikutuksesta lapseen en osaa mitään varmaa sanoa kun en ole lääkäri, mutta minulle sanottiin että jos stressaa niin että supistaa niin ei ole hyväksi ja sillon pitää levätä.
Jos muualta ei löydy luotettavaa juttuseuraa niin ammattiauttaja voi olla hyvä vaihtoehto. Ei tarvii miettiä puhuuko jonnekin ja sit saa ite purkaa "koko rahan edestä".
Toivotan hyvää loppuodotusta ja tsemppiä raktaisun tekemiseen, helppoa se ei tule olemaan teit miten päin vaan. -voimia-

Moi!

kyselin mitenkä tuo sinun ongelmasi vaikuttaa lapseen. kyllä se vaikuttaa ja paljon. ensinnäkin jos sinä lapsen lähimpänä henkilönä et voi hyvin etkä ole onnellinen, se heijastaa lapseen. ja toisena minkähän käsityksen lapsi tulee saamaan jos jäät elämään pettäjän kanssa? hän ei tule todennäköisesti koskaan ymmärtämään täydellistä rakkautta vaan voi olla että joko kulkee isänsä jalajälkiä ja pettää kumppaniaan vanhempana tai sitten alistuu petetyn rooliin.

Kerroit myös että et tulisi pärjäämään yksin lapsen kanssa henkisesti etkä taloudellisesti. HERÄÄ!! OLET NAINEN!! äitit pärjäävät lapsen kanssa on niitä yksi tai useampi, olen itse eronnut kun minulla oli kaksi lasta, silloin nuorempi lapsi oli alle 1 vuotias. tiukkaahan se teki nousta henkisesti ja taloudellisesti ylös kesken oikeudenkäynnin, mutta nousin ja tiedätkö mitä se vahvisti minua henkisesti paljon :) joten jos minä pystyin siihen niin pystyt myös sinäkin. sinuakin varten on jossain se mies joka rakastaa sinua ja arvostaa sinua sanojen kaikissa merkityksissä, mies jolle sinä olen se ykkönen :)

Haluan vielä antaa sinulle voiman halauksen ja toivottaa sinulle onnea matkaan mitä tahansa päätätkin. :)

Hei,
ota asia puheeksi neuvolassa, sitä kautta voit saada lähetteen psykologille tai muualle, jossa voit purkaa asioita ja käydä niitä läpi ihmisen kanssa, joka ei asioista saa puhua eteenpäin. Myös sosiaalityöntekijä voi olla hyvä apu tässä tilanteessa; hän osaa auttaa talousasioissa ja kertoa erilaisista tuista (Ei todellakaan tarkoita mitään huostaanottoa tms.!!)

En jäisi suhteeseen, jossa toinen pettää. Kokenut sen olen ja arpia sai parannella pitkään!

Hei,
en voinut olla kertomatta omaa mielipidettäni pelkoosi siitä, voiko ahdistuksesi vaikuttaa vauvaasi. Uskon että se on mahdollista, ja kannustan sinua hakemaan rohkeasti tukea ja apua läheisiltäsi (millainen on äitisuhteesi, osaisiko hän kenties kuunnella ja kulkea rinnallasi paremmin kuin juoruilevat ystäväsi?) tai vaikkapa neuvolasta. Älä kuitenkaan syyllistä itseäsi asiasta, et voi mitään tunteillesi! Pyri mieluumminkin olemaan armollinen itseäsi kohtaan, selviät kyllä, ja lapsesi myös.

Olin itse todella masentunut, ahdistunut ja itsetuhoinen odottaessani esikoistani, ja vielä lapsen synnyttyäkin. En osannut rakastaa enkä luoda suhdetta omaan lapseen, vaikka pidinkin hänestä ulkoisesti hyvää huolta. Kun uskaltauduin hakemaan apua sain hyvää hoitoa ja lääkityksen, joiden avulla pääsin ylös masennuksestani. Mikä tärkeintä, nykyään 3-vuotias tyttöni on täysin terve, reipas, rakastava, omatoiminen, itsevarma ja sosiaalinen lapsi. Toivon ja rukoilen ettei odotusajan masennukseni myöhemmässäkään vaiheessa tule hänen terveytensä tielle. Olen vakuuttunut että myös sinä pystyt ahdistuksestasi huolimatta pitämään vauvasta hyvää huolta, jos minä siihen pystyin niin taatusti sinäkin! :)
Asunto- ja puoliso-asiat ovat suuria kysymyksiä, mutta tiedätkö, lapsesi on vieläkin tärkeämpi. Voimia sinulle. 

Lapsen kuuluu olla kaiken edellä, varjele sitä pientä elämää kaikin tavoin ja ennenkaikkea: älä anna polkea itseäsi yhtään enään! Narauta se toinen nainen hänen miehelleen. Kutsu hänen mies jonnekin kaffelle ja kerro tämä. Mä olisin lähtenyt ajat sitten, -voiko ihmistä jota rakastaa tehdä näin ? Ja vielä monesti peräkkäin? Arvosta itseäsi nainen ! Raha on rahaa, ja asuntoja saa vuokrata. Mikä on nyt tärkeämpää vaakakupissa, se että et arvosta itseäsi ja teet pahaa itsellesi ja lapsellesi, sekä mahdollistat sen että sinulle naureskellaan ja sinua ei arvosteta,sinua petetään päin naamaa.? Vaiko se että näytät tekoinesi että arvostat itseäsi ja repäiset itsesi siitä paskasta ylös, näytä tälle miehelle ( johon toivottavasti et luota enään koskaan) ja ennen kaikkea näytät itsellesi ja tulevalle lapselle mikä on moraalisesti oikein ja hyväksyttävää.! Woimia! Ei todellakaan ole tarkoitus olla ilkeä, minua ei tiettävästi ole petetty,mutta itse todennäköisesti en muusta enään murehtis vaan toimisin näin... Pistä se mies pihalle.... Se tuntuu varmasti pahalle mutta pidempään se koskee jos sinä sitä siinä kattelet...

Takaisin