11kk vauvan yöheräily

-Dolly-

Puuhakas puhuja
Joo eli kaipaisin vinkkejä öiden rauhoittamiseen:

Meidän tyttö lopetti yösyönnit 6kk iässä ja sen jälkeen nukkui yönsä hyvin. 1-2 kertaa yössä heräsi tuttia haluamaan. Nyt kuitenkin on alkanut heräillä useammin, n.5kertaa yössä, ja haluaa siis vain tutin suuhunsa ja jatkaa uniaan.

Olis kiva saaha tyttö nukkumaan hieman pidempiä jaksoja, tekisi sekä tytölle että äidille hyvää. Aina kun itse pääsen uneen, tyttö herää, ja sit ollaan aamulla väsyneitä ku tyttö olis pirtee :D Hampaita nyt tullut pari, mut ei kyllä niitäkään itke öisin.. että en tiiä mistä johtuu. En viitsisi oikein vielä tuosta tutistakaan vieroittaa.. missä iässä te olette vieroittaneet? Imee tuttia vain nukkuessaan.

Olen kiitollinen, jos jollain olis jotaki vinkkiä antaa :)
 
Mä kyllä lähtisin siitä tutin vierottamisesta, vaikka sitä et itse haluaisikaan. Jos vauva herää siihen, että tutti tippuu suusta niin ... Kokeile rauhottaa jollain muulla kuin tutilla. Tassuttelemalla, hyräilemällä, silittämällä, laulamalla.
Meillä tutti jäi pois jo jossain 4-5 kk iässä ihan itsestään, kun ipana alkoi käyttää tuttia enemmänkin puruleluna kuin tuttina. Ja tosiaan imi sitä vain nukahtaessaan ja kun nukahti, tutti tipahti suusta. Onneksi ei kuitenkaan sitten herännyt siihen vaan jatkoi unia. Aloin sitten vain kokeilla, että nukahtaisiko ilman tuttia ja parin illan taistelun jälkeen ei enää mitään ongelmia.

Joku joskus sanoi, että mitä aikaisemmin vierottaa tutista, sen helpompaa se on. Tai sitten tosiaan jatkaa sinne asti, että lapsi itse haluaa heittää tutit (ehkä pienen suostuttelun jälkeen :wink ) roskiin.
 
Juu ei meilläkään siis herää kun tutti tippuu. vaan herää itsestään yöllä ja honaa ettei tutti ole suussa ja sit sitä tahtoo. Hommasin aiemmin tollasen sleepy tot nallen, jolla joka tassussa tutit. Aattelin että sen laittaisin sille kainaloon, että sais ite siitä tutin suuhunsa. Mutta ehkä vois joo koittaakki tutista luopumista, kun ei siitä oikein mitään hyötyäkään oo. Pitää ens yönä kokeilla meniskö vaan silityksillä :) Meinasin et sit ku on reilu vuoden ikänen nii alettais vierottamaan, mut kai se on parempi nyt ruveta :D
 
Takaisin
Top