112-päivä

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Euroopassa vietetään tänään 11. helmikuuta hätänumeropäivää. Oletko joskus joutunut soittamaan hätänumeroon? Onko sinulle soitettu joskus apua?

Olen soittanut miehelle ambulanssin, kun syöpäkasvain aiheutti ennen löytymistään niin kovat kivut ettei hän pystynyt oikein kävelemäänkään. Kerran myös pojalle, kun hän oli vauva. Oli pieni nuhan takia niin tukossa että yöllä oli vaikea hengittää. :( Selvittiin siitä kuitenkin säikähdyksellä ja hengityskin alkoi kulkea jo ennen kun apu ehti perille. Mieheni soitti myös kerran hätäkeskukseen, kun joku todennäköisesti humalainen riehui kerrostalon pihalla. (Onneksi ei enää asuta kyseisellä alueella, oli muutenkin hieman levoton.)

Autokolariin joutuessa soitin itse, kun meihin törmännyt auto pakeni paikalta. Onneksi henkilövahinkoja ti kuitenkaan tullut.

Olen kerran joutunut soittamaan hätänumeroon. Töissä iltavuorossa löytyi porraskäytävästä vastasyntyneitä kissanpentuja, poliisi sitten kävi hakemassa ne pois..

Hmm. Aika monta kertaa. Pari kertaa olen soittanut hätänumeroon, jotta tulevat hakemaan ympäripäissään olevan ihmisen pakkasesta sisätiloihin nukkumaan, pari kertaa hakemaan kaatuneen (minulle tuntemattoman) vanhuksen, kerran kun ensin joku yritti yöllä hajottaa kerrostalon rapun ulko-ovea ja uudestaan kun se joku onnistui ja tuli ovesta läpi, kerran kun joku teini ajoi motarilla polkupyörällä ympyröitä ajokaistojen yli räpläten kännykkäänsä, hmm, varmaan muitakin tilanteita on ollut joita en nyt muista.

Aika monta kertaa olen soittanut hätänumeroon. Joskus töiden vuoksi, muutamia kertoja isälleni, kerran äidille, alkoholin vaikutuksen alaisena ajavan olen ilmoittanut ja kerran sen takia soitin, kun heräsin rappukäytävän palohälyttimen huutoon ja ovesta kun katsoin, oli rappukäytävä piukassa savua. Alakerran setä oli vähän humalassa unohtanut, että oli tekemässä ruokaa...

Kerran on minulle soitettu, kun ajoin kolarin.

Olen soittanut. Kerran rattijuopolle, joka oli ajanut ulos tieltä ja yksi kyytiläisistä oli loukkaantunut, toisella kerralla rattijuopolle, joka lähti ajamaan. Kerran soitin poliisin hakemaan eksyneen humalaisen pois rapusta nukkumasta.

Kerran on soitettu, kun kotiovelle ilmestyi muistisairas mummeli aamutakissa ja villasukissa ( ulkona oli tuolloin -10 pakkasta.) Mummo luuli olevansa ihan eri kaupungissakin isäänsä pakenemassa.

Ensin tulivat poliisit, joka yritti mummoa puhutella ja sitten lopulta ambulanssi vei mummon jonnekin.

Takaisin