11. luukku

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
🌟⭐🌟 11. luukku 🌟⭐🌟

1702277236106.png

Taavetti ei ymmÀrtÀnyt lainkaan, mitÀ perhe nyt touhusi. Tai lÀhinnÀ vanhemmat touhusivat, lapset vaikuttivat hieman kyllÀstyneiltÀ. Vanhemmat laittoivat sohvalle kankaan ja asettelivat sinne joulukoristeita ja uudesta laatikosta esiin otettuja palloja ja kiiltelevÀÀ nauhaa. Sitten he kÀskivÀt lapsia laittamaan punaiset lakit pÀÀhÀn ja istumaan koristeiden sekaan. Seuraavaksi Àiti katseli heitÀ puhelimeksi kutsumansa laitteen kautta ja isÀ yritti saada heidÀt hymyilemÀÀn. Kissankin he yrittivÀt saada sohvalle, mutta kissa livahti tiehensÀ eikÀ Taavetti varsinaisesti ihmetellyt asiaa.

Lopulta, kun lapset olivat jo aivan kyllÀstyneitÀ, vanhemmat olivat tyytyvÀisiÀ (tontulle ei selvinnyt mihin niin) ja lapset saivat lÀhteÀ leikkimÀÀn.
"EhditÀÀnköhÀn saada kuvat ajoissa", Àiti pohti huolestuneen kuuloisena samalla, kun he siivosivat sohvaa koristeista.
"JÀihÀn tÀmÀ vÀhÀn viime tinkaan, mutta viime vuonna ainakin kuvat tuli nopeasti. MenepÀs samantien lÀhettÀmÀÀn ne kehitettÀvÀksi", isÀ vastasi.
"Ei kai auta kuin lÀhettÀÀ sitten kortit vÀhÀn kalliimmalla ellei ehdi joulupostiin", Àiti hymÀhti ja istuutui tekemÀÀn jotain puhelimellaan. Taavetti ei ymmÀrtÀnyt kaikkea tÀtÀ touhua, mutta kortit hÀn ymmÀrsi. HÀnen mieltÀÀn lÀmmitti, kun ilmeisesti perhe oli lÀhettÀmÀssÀ kortteja joulun alla. Taavetti oli huomannut, ettÀ perhe kÀytti puhelimia kaukana olevien kanssa keskustelemiseen. HÀn oli kuullut heidÀn soittavan ja laittavan viestejÀ niillÀ. Tosin soittaminen nÀytti tarkoittavan puhelimella toiselle ihmiselle puhumista, eikÀ soitinten soittamista. HÀn hÀmmÀsteli aina vain moisia laitteita, vaikka olihan se mukavaa, ettÀ he pitivÀt yhteyttÀ kaukana asuviin sukulaisiin ja ystÀviin. Kortissa oli kyllÀ tontusta paljon enemmÀn tunnelmaa.

🌟⭐🌟

Keskustelun aiheena joulukortit ja -tervehdykset. Esim. lÀhetÀttekö joulukortteja? EntÀ puhelimella tervehdyksiÀ?

Muutama joulukortti tehtiin taaperon kanssa, ne pitÀis nyt muistaa laittaa matkaan.
JoulutervehdyksistĂ€ en tiedĂ€, jos joku laittaa mulle niin ehkĂ€ sit muistan laittaa takaisin 😅

Taapero on tehny joulukortteja. LÀhinnÀ taidetaan antaa kummeille, kun tuovat lahjoja. EhkÀ mummoille annetaan myös.

En ole enÀÀ vuosiin laittanut fyysisiÀ joulukortteja, kun postimaksut on niin kalliit. Olen sitten aaton aattona tai aattona laittanut viestillÀ jonkun jouluisen kuvan ja hyvÀn joulun toivotukset.

Joulukortit kuuluu meillĂ€ jouluun ja lĂ€hetĂ€n kauempana asuville. LĂ€hellĂ€ asuville vien postilaatikkoon tai kĂ€yn ovella/kylĂ€ssĂ€. đŸ„° Ainoa aika vuodesta kun on helppo muistaa kaikkia lĂ€heisiĂ€. Annetaan kortit lĂ€hiperheelle, kavereille ja sukulaisille ja viedÀÀn myös töihin. 🙂 TĂ€nĂ€ vuonna osalle kirjoitettiin jouluinen kirje 💌 tilaan kuvakortit usein jolloin ei vaadi askartelua 😂

Joulukortteja teen itse. KÀyn heittÀmÀssÀ postilaatikkoon tai annan lahjan tms muistamisen yhteydessÀ. En useinkaan postittele. JoulutervehdyksiÀ whatsapp-viesteillÀ lÀhetÀn muutamille, usein liitÀn yhteyteen jouluisen kuvan lapsista, joulukuusesta tms.

Ei tule lÀheteltyÀ kumpiakaan. ViestillÀ toivotan joulut, jos satutaan muutenkin silloin viestittelemÀÀn ko henkilön kanssa. Esikoisen askartelemat kortit annan lahjan yhteydessÀ muutamille lÀheisimmille.

Ei tule lĂ€hetettyĂ€. Muistan kyllĂ€ omasta lapsuudesta kuinka kiva tuo kortti perinne oli. Äiti lĂ€hetti valtavan lĂ€jĂ€n kortteja sukulaisille ja tuttaville, ja niitĂ€ tuli meille iso lĂ€jĂ€, ja niitĂ€ oli kiva sitten katsella.
ItsestÀ olisi kyllÀ kiva kun tÀllÀinen olisi itsellÀkin tapana, ja aikoinaan kortteja jonkun verran lÀhetinkin, mutta tapa sitten jÀi kun ei niitÀ oikein kukaan lÀhetellyt

Toivotetaan hyvĂ€t joulut puhelimella tai kasvotusten. Kortteja on kiva vĂ€sĂ€tĂ€ kumminkin. Voitaisiin joskus antaakin niitĂ€ 😂

En ole enÀÀ vuosiin laittanut fyysisiÀ joulukortteja, kun postimaksut on niin kalliit. Olen sitten aaton aattona tai aattona laittanut viestillÀ jonkun jouluisen kuvan ja hyvÀn joulun toivotukset.
tÀysin sama homma. Vuosiin en oo lÀhetellyt kortteja. Joskus kÀvin muutamille sukulaisille tiputtamassa kortit postilaatikkoon, kun kÀvin sillÀ suunnilla, mut sitÀkÀÀn en ole vuosiin tehnyt. ViestillÀ joku lasten kuva aatton. Jos muistan.

Aikaisempina vuosina olen teettĂ€nyt kortit omasta kuvasta, mutta tĂ€nĂ€ vuonna se jĂ€i tekemĂ€ttĂ€, kun ollaan sairasteltu niin paljon, eikĂ€ pienen vauvan kanssa ole riittĂ€nyt oikein energiaa mihinkÀÀn ylimÀÀrĂ€iseen muutenkaan. Muutaman kortin varmaan lĂ€hetĂ€n iĂ€kkÀÀmmille sukulaisille, mutta muille laitan joulutervehdyksen ihan vaan viestinĂ€ 😊

MeillÀ olis kolme askarreltua korttia. TÀytyy muistaa ke viimeistÀÀn viedÀ postiin

MeillÀ on punainen kuori nyt tossa pöydÀllÀ ollut viikon. SisÀllÀ kuusi lasten kuvasta teetettyÀ joulukorttia, postitusta vaille valmiina! Lopuille annetaan kortti ja lahja kasvotusten.

YleensĂ€ oon askarrellut lĂ€heisille kortit, mut tĂ€nĂ€ vuonna en jaksa. Ootan kyllĂ€ ettĂ€ vuoden pÀÀstĂ€ pÀÀsee lĂ€hettĂ€mÀÀn valokuvakortteja vauvan kuvalla. đŸ™ˆâ€ïž

En oo vuosiin lĂ€hettĂ€nyt joulukortteja. Silloin kun laitoin niin kaupan valmiskortteja laitoin, niitĂ€ halvimpia 😁

Puhelimella oon viime vuosina hyvÀn joulun toivotukset laittanut ainakin niille jotka meitÀ muistaa. EhkÀ tÀnÀ vuonna toivotus lÀhtee vauvan kuvan kera. Mulla onkin yksi kuva valmiiksi mietittynÀ. SiinÀ vauvalla on tonttulakki ja punainen paita. Muuten on aika arkinen kuva.

Ei tule meidÀnkÀÀn lÀhetettyÀ joulukortteja. Jossain kohtaa yritÀn saada lapsista kivan jouluisen kuvan, jonka lÀhetÀn WhatsAppilla hyvÀn joulun toivotusten kera.

TĂ€nĂ€ vuonna laitettiin ekaa kertaa joulukortteja ja nekin ihan lĂ€hisuvulle lapsesta tonttupuvussa paketin sisĂ€ltĂ€. Kuvaaminen oli kaikille kivaa ja kuvista tuli niin suloiset, niin saatetaan kyllĂ€ tĂ€stĂ€ ihan perinne tehdĂ€ đŸ„°

LÀhetÀn joulutervehdykset vain puhelimitse tai lahjojen mukana. Joulukorttien lÀhettÀminen ei ole itselleni ollut mikÀÀn juttu koskaan.

EipÀ tullut lÀhetettyÀ, vaikka löysin edellisten vuosien joulumerkkejÀkin. Monena vuonna olen lÀhettÀnyt, ostan aina jotkut kauniit kortit esim. Iloisesta joulukaupasta, en oikein vÀlitÀ sellaisista joulunpunaisista perus tonttukorteista. Puhelimella tulee varmasti laitettua viestejÀ.

Takaisin