🎄🎄🎄 19. Luukku 🎄🎄🎄(Glögi)

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
MaalisÀidit 2020
🎄🎄🎄 19. Luukku 🎄🎄🎄

Glögi, tuo ihana joulujuoma. Se jakaa monessa asiassa mielipiteitĂ€. Tummaa vai vaaleaa? Rusinoilla ja manteleilla vai ilman? Alkoholilla vai ilman? Kerro mitĂ€ glögiĂ€ ja miten teillĂ€ juodaan! ☕

pexels-taryn-elliott-8549597.jpg

Kuva: Pexels / Taryn Elliott

PerinteistÀ tummaa glögiÀ. Joku hyvÀ mustikkaglögi ollaan myös löydetty. MielellÀÀn ilman terÀstystÀ!

Vaaleat ovat minusta usein vÀhÀn mauttomia.

Punaviinipohjaiset hehkuviinit ovat myös hyviĂ€ ja joulutorilla on ihana aina juoda tĂ€llainen lĂ€mmikkeeksi. 😊

Muoks. Ja ei missÀÀn nimessÀ rusinoita ja manteleita pilaamaan hyvÀÀ juomaa!

Punaista glögiĂ€ kiitos, vaikka vaaleakin menee alas 😊 TerĂ€stetyt glögit tuo muistoja opiskeluajoista (😆), jouluna ja kotona ei niitĂ€ tee mieli nauttia. Mantelit ja rusinat syön mieluummin kuiviltaan kuin glögistĂ€ lillumasta.

Sokeroimatonta glögiĂ€ oon juonut marraskuun alusta asti lĂ€hes pĂ€ivittĂ€in, se on mun ihana iltarentoutushetki lasten nukahdettua 😊 Glögin lisĂ€ksi oon juonut talvella paria eri jouluteetĂ€, joista tĂ€n hetken suosikki on nordqvistin vihreĂ€ joulutee 😍

Tummaa glögiĂ€ ilman mitÀÀn lisĂ€juttuja 😋 Jotkut erilaiset esim. mansikka- ja mustikkaglögit ovat hyviĂ€ perinteisen lisĂ€ksi

En ole mikÀÀn glögin suuri ystĂ€vĂ€ ja siksi en hifistelijĂ€kÀÀn. Joulunajan kunniaksi menee tunnelmallisena juomana. Ilman höysteitĂ€ ja ihan kaupan joku perusglögi on just tarpeeksi tuomaan sen tunnelman 👌

Perusglögi sellaisenaan on parasta. En jÀtÀ glögiÀ juomatta, jos joku on tunkenut siihen rusinoita ja manteleita, mutta itse en kyllÀ niitÀ sinne laita.

Hehku glögi, se jossa on makuna kirsikkaa ja rommia, on oma ehdoton suosikki. 😍 Rusinat ja mantelit kuuluu glögiin olennaisesti ja tuikka vahviketta lĂ€mmittÀÀ erityisesti vaikkapa joulumarkkinoilla ulkona, muttei ole mitenkÀÀn vĂ€lttĂ€mĂ€tön. YleensĂ€ siis nautin ilman. 😊✹

MeillĂ€ juodaan kaskein glögitiivistettĂ€. Vitsit se on parasta! Kuuma vesi vaan sekasn nii tadaa! Herkullisin glögi mun mielestĂ€ mitĂ€ markkinoilla on 😊

MÀ tykkÀÀn tehdÀ glögin omasta mustaherukkamehusta perinteisten mausteiden kera. Siihen tapaan ja makuun totuin lapsena, ja glögiÀ sekoitellessa sitten tulee tunnelmoitua.

YleensÀ lisÀÀn kupposeen myös höysteitÀ, mutta hyvin menee myös paljaaltaan. Alkoholista glögissÀ en vÀlitÀ.

Rakastan glögiÀ! Oma suosikki on punainen glögi ja alkoholittomista joko se Marlin perus punainen pahvitölkissÀ oleva glögi tai sitten Blossan alkoholiton glögi. Myös Marlin glögitiivistettÀ on tullut ostettua jo useampikin pullo. Manteleita tai rusinoita en ikinÀ kotiin jaksa ostaa, mutta jos niitÀ on jossain tarjolla, niin tulee kyllÀ molempia lisÀttyÀ glögin sekaan.

TykkÀÀn myös Alkon glögeistÀ, tÀnÀ vuonna ne on toki raskauden takia jÀÀneet maistelematta, mutta aiempina vuosina meidÀn perheen suosikki on ollut Lignell&Piispasen Loimu-glögi.

Ja ei varsinaisesti glögiĂ€ mutta vinkkaan samalla ettĂ€ tĂ€n vuoden uusi suosikkini on Poikain Parhaat Joululimonadi! Maistuu ihan kylmĂ€ltĂ€ vaalealta glögiltĂ€ 😋

Takaisin