đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 17. luukku (hyvĂ€ntekevĂ€isyys) đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€

Lahjoitatko jouluna hyvÀntekevÀisyyteen?

• Lahjoitan

ÄÀnet: 6 85.7%
  • En

ÄÀnet: 1 14.3%
  • Muiden lahjoitukset tuo meille jouluiloa

ÄÀnet: 0 0.0%

• Kaikki ÀÀnestĂ€jĂ€t
    7

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 17. luukku đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

Pienituloisille joulu voi olla iso kuluerĂ€ ja moni lapsi saa lahjan hyvĂ€ntahtoisten lahjoittajien ansiosta. 🌟 Onko sinulla tapana lahjoittaa joulun alla hyvĂ€ntekevĂ€isyyteen?

1765957717872.png

đŸ“· Pixabay / Couleur

Joka vuosi olen jollain tavalla osallistunut. Joinain vuosina enemmÀn ja toisina vÀhemmÀn. TÀnÀ vuonna varmaan vÀhemmÀn, kun ollaan aika vÀhissÀ varoissa. Alan olla kyllÀ lahjoitusten suhteen auttamatta myöhÀssÀ, niin pitÀnee tehdÀ joku tekstarilahjoitus tms. Lapsen kanssa tÀmÀ joulunalusaika menee jotenkin hirvittÀvÀllÀ kiireellÀ!

Vein eilen kierrĂ€tyslahjakerĂ€ykseen kassillisen vanhoja leluja, sekĂ€ vauvanvaatteita. Aiempina vuosina olen ostanut kerĂ€yslahjoja sekĂ€ lahjoittanut meidĂ€n lemmikkien rescueyhdistykselle kympin verran molempien karvakuonojen puolesta. TĂ€nĂ€ vuonna tosin on osunut auton remontit niin, ettĂ€ on ollut pakko sÀÀstÀÀ tĂ€stĂ€kin. Onneksi kerĂ€yslahja oli mahdollinen 😊

Ja tietty jouluperinteenÀ on hautausmaalla viedÀ kynttilÀ myös sellaiselle haudalle, jolle kukaan ei ole vienyt kynttilÀÀ. En tiedÀ lasketaanko sitÀ, mutta teininÀ aloitin tÀmÀn perinteen ja 20 vuotta myöhemmin edelleen joku tuntematon vainaja saa valoa jouluyönÀ.

Jotain aina jonnekin lahjoitetaan - kohde ja summa (ja onko rahaa vai tavaraa) vaihtelee. Mut joka vuos jonnekin jotakin. 😊 LisĂ€ksi menee kuukausittaiset lahjoitukset, joskin niidenkin summa vaihtelee hieman oman taloustilanteen mukaan.

Me ollaan joinain jouluina saatu jouluruokalahjakortti eli kuuluttu tuen saajiin. TÀnÀ jouluna ei sitÀ ole saatu, mutta taloustilanne toisaalta onkin hieman viime vuotta parempi (kuntoutusraha on soviteltua työttömyyspÀivÀrahaa isompi). VÀhÀn olen miettinyt pystyisikö tÀnÀ vuonna siirtymÀÀn lahjoittajaksi, mutta on jÀÀnyt mietinnÀn tasolle. Ja kyllÀ se joulu edelleen tekee loven meidÀn lompakkoon, vaikka se saadaan ilman rahallista tukea aikaan ja siitÀ selvitÀÀn (vaikka ensi vuosi on tulojen suhteen yksi iso kysymysmerkki).

Aikuisille annan lahjaksi joulukortit, joissa kerron, mihin kohteeseen olen heidĂ€n puolestaan lahjoittanut. 😊 Aikuinen osaa parhaiten ostaa tarvitsemansa asiat itse, ja tuosta tulee kaikille hyvĂ€ mieli.

Muutamana vuonna olen lahjoittanut ruokalahjakortteihin (hyvÀn joulumielen kautta). EnemmÀnkin voisi varmasti lahjoittaa ja auttaa, mutta oman jaksamisen takia se jÀÀnee siihen kun lapset ovat vÀhÀn isompia.

Takaisin