☆ Viimeinen kolmannes! ☆

Pau! koska sulla alkaa äitiysloma? Mulla alkaa 24.4. eikä mullekkaan mitään päätöksiä ole tullut..
 
Neuvolantäti taisi sanoa noista äitiysrahahommista sen verran et ne yleensä tulee tosi myöhään, tyyliin silloin kun jäät äippälomalle. Äitiysavustuspäätös taas tulee tosi nopeasti.
 
Meillä tuli äitiysavustus- ja vanhempainpäivärahapäätös samana päivänä postissa. Hakemuksen käsittelyssä ei menny maaliskuun alussa kauaa.
 
Höh, mulle tuli kyllä päätös tosi nopeasti. Luulen kyllä että se johtuu siitä että mun hakemuksessa oli enemmän käsiteltävää, ja piti sinne soitella ja vielä suullisesti selvittää juttuja. Niin ehkäpä halusivat hoitaa sen alta mahdollisimman pian, tai sitten sen käsittely oli normaalia toimistohommaa kiinnostavampaa :grin

Mut ihan hyvä vaan jo tässä vaiheessa tietää maksupäivät ja -summat niin osaa suunnitella finanssiasioita. Varsinkin kun tulee "katkos" kun kotihoidontuki tuli kuitenkin aina ennakoivasti, ja mulle tulee katkos ansiosidonnaiseenkin kun alkoi nyt "sataa" työtarjouksia ja en mä niihin voi nyt enää tässä vaiheessa hakea edes piloillani, ja äitiyspäiväraha tulee taasen takautuvasti eli tulee rahaton toukokuu. Vaikka äippäri alkaa jo äitienpäivänä, eka maksupäivä on vasta 12.6. Onneksi ne ekat erät on vastaavasti suurempia kun tulee sillä korotuksella.
 
Takaisin
Top