☀️❄️☀️ 11. luukku ☀️❄️☀️

Voiko lahjan ostaa käytettynä?

• Totta kai voi!

Äänet: 12 92.3%
  • Vain lapselle

Äänet: 0 0.0%
  • Vain aikuiselle

Äänet: 0 0.0%
  • Ei!

Äänet: 1 7.7%

• Kaikki äänestäjät
    13

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
🌟❄️🌟 11. luukku 🌟❄️🌟

Voiko sinusta antaa käytettynä hankitun joululahjan? Tässä luukussa keskustellaan käytettynä hankituista joululahjoista. 😊 Vastaa yllä olevaan gallupiin ja kommentoi alle. (Gallupiin vastaaminen ei riitä arvontaan osallistumiseksi.)

1765438357721.png

📷 Unsplash / Eli Pluma

Ihan kelle vain en ostaisi ihan mitä vain käytettynä. Miulla on esimerkiksi ystäviä, jotka eivät halua käytettyjä tavaroita perheistä, joita eivät tunne, niin minusta olisi vähän hassua ostaa sellaisille käytettyä lahjaa. Innokkaille kirppistelijöille tai antiikin ystäville voisin totta kai ostaakin. 😊

Mielestäni ehdottomasti voi enkä missään nimessä loukkaantuisi käytetystä lahjasta. Maailma on jo valmiiksi täynnä tavaraa ja kierrättäminen on vain hyväksi.

Nojoo miksei mutta siinä on riskinsä. Voi vaikka saada itse antamansa lahjan takaisin, jos joku laittaa "lahjat kiertoon".

Riippuu kenelle ja mitä. 🤔 Sellaisille ihmisille, jotka itsekin hankkii käytettyä, ja jotka on vaikka sanoneet, että meille saa antaa käytettyjä lahjoja on tietty helppoa antaa niitä. 😊 Omalle äidille oon hommannut käytettynä vaan sellaista, mitä ei uutena saisi, esim. aiempien vuosien laukkumallistoa tai jo lopetetun merkin huiveja. Myös jotain keräilyesineitä ja keramiikkaa voisin aivan hyvin hankkia käytettynä, varsinkin jotain koriste-esineitä. Omalle lapselle oon tilaillut yhtä sun toista (vain vähän) käytettyä lelua lahjaksi. 😊 Jos saatais joululahjaksi jonkun toisen kulahtaneita ja nyppyisiä vaatteita, niin ööh 😒, mutta jos hyväkuntoista ja kivoilla kuoseilla niin 🤩 Suurimman osan joululahjoista hankin kyllä uutena, myönnettäköön, ensisijaisesti siksi että se vaatii vähemmän työtä. Ja sitten osan teen itse. 🥰

Niin monesti löydän kirppikseltä jotain kivaa just jollekkin sopivaksi. Voisinhan ne antaa ihan muuten vain, mutta sitten pitäisi miettiä lisäksi lahja. Kyllä monesti menee lahjaksi ja sitten ostan monesti kylkiäiseksi jotain pientä uutta.

Onhan se toki vähän hassua antaa joku rikkinäinen paketti lapselle, vaikka osat olisi tallessa. Että on siinä rajansa tietenkin. Ja vaatteita en anna käytettynä lahjaksi. Mutta monesti löytää sellaista josta ei ihan osaa edes sanoa onko käytetty.

Omalle lapselle aluksi suunnittelin jopa antaa vanhoja piilotettuja leluja uudelleen lahjan muodossa. Mutta tässä on kertynyt jotenkin kauheasti kaikkea (kirppiksltä tai alesta) tai lapsen kasvaessa ehkä tajuan että jotkut tietyt aktiviteetit olisi sopivia.

Mielestäni tottakai. Vaatteita en välttämättä antaisi uutenakaan aikuiselle. Lapselle voisin antaa käytetyn, jos ei ole nuhjuinen. Käyttöesineet ja erityisesti lasten ehjät lelut. Toki, en aikuisille ruukaa hirveän ihmeellistä antaa lahjana, joten eivät he myöskään käytettyä saa. Usein jotain syötävää. Vanhat kosketinsoittimet annoin joskus tutun lapselle ja luistimet toiselle. En tiedä kyllä tuliko kumpikaan käyttöön 😂 joten olen iloinen, että en käyttänyt niihin rahaa.

Miksipä ei, jos tavara on toimiva/ehjä/puhdas😁 Ja esim. Ystäväni keräilee muumimukeja, erityisesti niitä erikoismukeja ja sellaisia joita ei enää valmisteta, niin toki sellaisen voisin hälle lahjoittaa jos löytyisi sopuhinnalla😁 Minäkin sain mieheltä ekaksi joululahjaksi isomman TV:n, joka oli käytetty, mutta toimi moitteettomasti 👍

Takaisin