äitiysvaatteita pienille naisille

la280110

Vasta-alkaja
Olen epätoivoisesti yrittänyt etsiä itselleni sopivia vaatteita masun pyöristyttyä. Olen kokoa 32 / xs ja huomannut tehtävän odotettua vaikeammaksi. Paitoja kyllä löytyy tai voi hyvin käyttää normaalejakin, hieman reilumpia, pidempiä tai tunikamallisia. Ongelmana ovatkin alaosat. En ole löytänyt mistään sopivia housuja tai hameita. Äitysvaatteet alkavat usein vasta koosta 36 ja väitetyt xs-koot eivät vastaa normaalia xs-kokoa. Toimiva ratkaisu ei ole ostaa muutamaa kokoa isompia vaatteita sillä vain vatsa on kasvanut, reidet tai takamus ei ainakaan veilä ;). Harmittaa tosi paljon, sillä kokeilemani äitiysvaatteet ovat tuntuneet päällä ihanilta, kun ei vatsaa kiristä. Mutta kyllä niiden mun mielestä pitsäi olla myös istuvia!! Onko joku muu törmännyt samaan ogelmaan? Miten olette tän pulman ratkaissut?
 
Ekassa raskaudessani 8 vuotta sitten oli vielä vaikea löytää oikeasti kivoja/ tyylikkäitä äitiysvaatteita, esim juuri housuja. Ostinkin parit kangashousut ja vein ompelijalle joka ompeli niihin vatsaosan ja siihen kuminauhan jota voi vatsan kasvaessa löysätä.
Toki voit viedä kaapistasi ompelijalle housuja tai ompele itse jos taidot riittää. Resorityyppistä kangasta löytyy vaikka missä väreissä kangaskaupasta ja sitten ompelee nauhakujan vatsaosaan ja pujottaa kujaan kuminauhaa, sitä jossa on napinläpiä. Ja ompelee molempiin sivusaumoihin napit kiristämistä/löysäämistä varten. Toki normaali housuja kannattaa madaltaa vyötäröltä edestä jonkun verran.
Mun mielestä H&M äitiysvaatekoot alaosissa on pienenneet sillä 8 vuotta sitten mulle meni S koko ja nyt samanpainoisena mulle ei mahdu enää 36 vai onko S ja 36 eri juttu nykyään? Ja 38 taas ei istu päälle ollenkaan! Oz-baby myy xs-kokoisia farkkuja joita mulla on kahdet tällä hetkellä.
Toivottavasti löydät jostain vaatteita itsellesi ja kerro sitten täällä että mistä?
 
Moikka,

koon 34-36 edustajana tiedän tunteen, kun kivoja vaatteita, etenkin alaosia on tosi vaikea löytää. Jos ootte edes jossakin pääkaupunkiseudun lähellä, niin Stockmannilta olen löytänyt tosi kivat ja napakasti istuvat farkut (ja onhan Stocka myös Turussa, Tampereella ja Oulussa, joten ei pidä olla näin Helsinki-keskeinen:). Joku muukin pieni kaverini sanoi sieltä hyvät löytäneensä. Lisäksi Kampin keskuksessa on aivan ihana liike, Bebes (niillä on myös nettisivut bebes.fi) josta löysin tosi kivat pellavahousut. Se on tosi kallis liike, mutta sieltä tekee myös -70% löytöjä. Itse löysin noi housut just tuollaisesta rekistä ja 80 euron sijaan maksoin niistä jotain vähän päälle parikymppiä.

Ja yksi hyvä keino on ostaa matalalantioisia oman koon housuja ja yhdistää niihin mahatuubi. Toimi mulla ainakin jonnekin viikolle 26 saakka.

Toivottavasti teette löytöjä:)
 
Ite olin kokoa xs ennen raskautta ja nyt normaalivaatteissa s on jo pieni.
Pitkiä toppeja normi kaupoista ja löysempiä tunikoita.
34 housuista olen kasvanut jo kuukausia sitten ohi. Onneksi! :D
Äitiys vaatteita en ole vielä ostanut, mutta on mietityttänyt mistä löydän sopivat housut. Noooh. Ilmoittelen kun löydän sopivia vaatteita.
 
Hei!
Kiitos kaikille vinkeistä. Itse olen toistaiseksi ratkaissut ongelman ostamalla legginsit, jotka saa hyvin vatsan alle ja siihen päälle putkitoppi-tyyppinen lyhyt trikoohame, joka myöskin menee hyvin vatsan alla ja sitten päälle tunika tai pitkä trikoopaita. Toi trikoohame oli hyvä keksintö, sillä usein paidat ja tunikat jää vähän turhan lyhyiksi työkäyttöön. Sitten löysin ihan Vero Modasta sellaiset trikootyyppiset farkut, joissa on ylhäällä vai kuminauha. Kuminauhallisen vyötärön saa helposti vatsan alle tai siihen olis helppo itsekin ommella trikootuubi, joka tulee vatsan päälle.
Saa nähdä, mitä pitää kehitellä kun vatsa kasvaa lisää. :)
 
Mullakin on ollut sellaiset vero modan farkku legginsit maaliskuulta saakka, silloin ostin ne Tukholmasta kun en täältä Suomesta löytänyt. Harmittaa ettei meidän kaupungin vero modassa ole sitä mama-mallistoa [&o]
 
Takaisin
Top